Gå til innhold

Stjernekamp 2025

Tradegy

Anbefalte innlegg

CrazyCatLady2500 skrev (2 timer siden):

Det var første kvelden hans, kanskje han var nervøs? 

Han har vært gjestedommer før og det samme da, men forhåpentligvis kommer han seg etter hvert…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dommerne sitter jo med veldig mye makt nå og kan potensielt styre hvem som går videre ettersom det er de som velger låter for artistene og ikke artistene selv: i verste fall kan de bevisst velge en låt som ikke passer til en artist de ikke liker og artisten kan da ryke som en konsekvens. Liker for øvrig heller ikke det konseptet med at 3 og 3 skal få tilbakemelding sammen og at dommerne skal peke seg ut en favoritt blant dem. Ubehagelig for artistene.

Endret av Grüner
  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode artister, og endelig ny programleder 🙂. Har fulgt med på de Presno  i mange år, og han har en utrolig fin stemme. Riktig at Linnea røk ut, for hun sang ikke bra i hår. Helt greit at dommere velger sanger, syns jeg. Christopher snakker rett fra levra, så han kan bli en tøff dommer. Poenget med endringene er jo at det skal bli vanskeligere. Bare noen få dager på å øve inn sang.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissStiles skrev (16 timer siden):

Jeg synes ikke noen av låtvalgene passer til noen av artistene hittil. Eller er det bare meg? 

Nå er det jo så viktig å komme “ut av komfortsonen “🙄 Det mantraet går jo igjen i alle programkonsept. Når var Linnea en rockesanger med rockestemme? De (mistenker C Dancke) ødela jo alt for henne! Han andre dommeren var ufordragelig nedlatende, og besserwissersk., sånn som han holdt på, kunne de klart seg uten programleder også. Lurer på om han hadde vågd å opptre slik overfor f.eks. Ivar Dyrhaug? Klart ‘Staysman’ var nervøs, han behøvde ikke roasten fra dommeren i tillegg! Syns han klarte oppgaven bra jeg! Om Linnea hadde fått noe som passet den nydelige stemmen hennes, hadde hun kommet høyt opp på lista!

Endret av Mollami
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dishwalla skrev (16 timer siden):

Ja, det gamle konseptet var jo sånn, men nå virker det som de går for et veldig annerledes konsept så det kan jo også bli interessant.

Ja, det er jo et nytt program, så når det meste annet er endret kunne de like godt endret programtittel også…?

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om Kristoffer havner litt i fellen der han tenker at "folk vet vel nå hvordan jeg er" fordi han har vært litt mer profilert utenfor teaterscenen de siste årene. Han ER litt "roastete" i uttalelsene sine, og det fungerer i humorsettinger, men det fungerer ikke her. 

Kristoffer er forøvrig utdannet ved musikkonservatoriet, i tillegg til å være utdannet skuespiller. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare å gratulere NRK med å klare å ødelegge et godt underholdningsprogram. Her prøver de tydeligvis å henvende seg til P3-publikummet og de yngre massene, og det funker ikke i det hele tatt. 

• Liker 17
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollami skrev (2 timer siden):

Nå er det jo så viktig å komme “ut av komfortsonen “🙄 Det mantraet går jo igjen i alle programkonsept. Når var Linnea en rockesanger med rockestemme? De (mistenker C Dancke) ødela jo alt for henne! Han andre dommeren var ufordragelig nedlatende, og besserwissersk., sånn som han holdt på, kunne de klart seg uten programleder også. Lurer på om han hadde vågd å opptre slik overfor f.eks. Ivar Dyrhaug? Klart ‘Staysman’ var nervøs, han behøvde ikke roasten fra dommeren i tillegg! Syns han klarte oppgaven bra jeg! Om Linnea hadde fått noe som passet den nydelige stemmen hennes, hadde hun kommet høyt opp på lista!

Jeg syns stemningen mellom Staysman og Kristoffer ble skikkelig rar… 

Usikker på om jeg kommer til å se mer på programmet, jeg savner gjestedommere og mer sånn folkefest-vibber. Syns ikke dommerne var flinke til å velge sanger, virker som om noen får sanger som egentlig ikke utfordrer stilen de allerede har, mens andre får oppgaver som virker som om de er laget for at de skal gjøre det dårlig. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde Stian skulle gråte der et sekund? Dommeren var direkte ufin mot han. Ble flau på hans vegne. Kjedelig program og Linnea fortjente ikke å ryke ut.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BrukonymAner skrev (8 timer siden):

Bare å gratulere NRK med å klare å ødelegge et godt underholdningsprogram. Her prøver de tydeligvis å henvende seg til P3-publikummet og de yngre massene, og det funker ikke i det hele tatt. 

Helt enig! Hvorfor må absolutt alt endres i dag til et "nytt konsept"? Jeg likte Stjernekamp slik det var og da sikter jeg også til de tidligere dommerne med lang erfaring innenfor musikk. Selv om de kunne være altfor snille i tilbakemeldingene etter min mening, så likte jeg absolutt ikke det jeg så i går. Feel good-opplevelsen forsvant rett og slett :(

Endret av Lexie Grey
  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BrukonymAner skrev (På 16.3.2025 den 14.46):

Word!!

Jeg kan nesten ikke tro hva jeg har sett! For en gedigen nedtur. Som det sies her; hele feel good-stemningen og sjarmen er borte. Jeg har ikke ord for hva jeg synes om dommerne annet enn at de overhode ikke burde vært dommere… Savner Feldberg og Riise. Og jeg liker Staysman, men han har ikke sjans mot Kåre M Bergh. Nei, dette gidder jeg ikke å se. 

Endret av cerruti
  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en kjedelig og flau seanse... godt gjort å kunne drepe et innarbeidet konsept allerede første fra første sending, men Staysman var så urutinert og nervøs at det fårete smilet gjorde vondt å se på, og Dancke er bare masete og helt håpløs i sin rolle.  

Dette ble en fiasko, noe også seertallene kommer til å vise. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også enormt skuffet. Stjernekamp var en fest, det var lett beint underholdning med fokus på artistene og musikken. Programmet var positivt ladet og fylt med glede og livsglede. Nå syntes jeg fokuset var negativt. Programmet ble altfor alvorlig og ikke fylt av glede slik som før.

I dette programmet hadde aldri Bjørn Tomren fått skinne slik han gjorde. Ja han valgte ofte trygge nummer som var en del av reportoaret hans, men du så bra det ble! 

Jeg er usikker på om jeg har lyst til å se mer. Kanskje jeg skal gi det en sjanse til, men da må programmet gi mer glede for at jeg skal fortsette. 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han der Kristoffer, virker han litt ufordragelig eller? Huff, stakkar Linnea, det hørtes ikke bra ut dessverre. Det var helt feil sang for henne 🫣

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (8 minutter siden):

Han der Kristoffer, virker han litt ufordragelig eller? Huff, stakkar Linnea, det hørtes ikke bra ut dessverre. Det var helt feil sang for henne 🫣

Ja, det synes jeg han gjør. Egentlig litt sånn som er usikker på innsiden og tar det ut på den måten. Nei, som mange skriver her- den lune, gode stemningen er borte. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollami skrev (På 16.3.2025 den 13.12):

Ja, det er jo et nytt program, så når det meste annet er endret kunne de like godt endret programtittel også…?

🙌

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg vært NRK nå, så ville jeg gått ut og endret resten. Valgt noen store sjangre og latt deltakerne velge sang. Droppet at tre skal få tilbakemelding. Sørget for å ha veltalende, flinke gjestedommere. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (4 timer siden):

Arrogant type, ja, litt sånn: «Hehe, dette kan du ikke helt…»

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (2 timer siden):

Hadde jeg vært NRK nå, så ville jeg gått ut og endret resten. Valgt noen store sjangre og latt deltakerne velge sang. Droppet at tre skal få tilbakemelding. Sørget for å ha veltalende, flinke gjestedommere. 

Det er nok for sent denne sesongen…

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli spennande å sjå kva sjåartala blir for denne sesongen. Har iallefall mista 1 fast føljar.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...