AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Del Skrevet 8. januar Vi vurderer ferie i Japan i sommer. Vi er en familie på fem, barn i alderen 9-15 år. Tenker i utgangspunktet ikke så mye mer enn ei uke, så vi har ikke mye tid. Har ikke sjekket så mye ut enda, men kanskje noen dager i Tokyo og så 2-3 dager på et badested utenfor (har sett bilder av noen steder som ser helt fantastiske ut, og ser for meg at det kan være godt å komme til er rolig sted etter noen dager i Tokyo). Forstår at man egentlig burde ha mye mer tid, men det er dette vi har mulighet til, så jeg vil gjerne høre om det er helt urealistisk å få til eller om vi kan få en smak av Japan på denne måten. Er det evt andre steder vi burde dratt (f.x bytte ut badested med en annen by)? Anonymkode: 1be3c...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #2 Del Skrevet 8. januar Mtp at det er en reisevei fra Tokyo til et annet sted, for ikke å glemme på vei hjem så vil jeg si det er urealistisk. Transport går relativt raskt der nede, men de raskeste alternativene er også veldige dyre. Uansett går det fort en dag til å reise bare en vei, så hvis dere i så fall skal hadde jeg bare blitt i Tokyo Anonymkode: 583c7...d43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #3 Del Skrevet 8. januar Ville ha droppet badedelen, og heller besøkt Kyoto i tillegg. Sjekk mulighetene for å fly tilbake derfra. Det var ikke dyrere da vi planla tur. Anonymkode: 79231...84c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 8. januar #4 Del Skrevet 8. januar (endret) Er det 1 uke hvor dere kan være i Japan, eller det inkludert reising? For det kan ta litt tid. Var der i juli/august, og vi brukte nesten ett døgn til Japan (men vi reiste videre til fra Tokyo til Okinawa), og nesten ett døgn hjemover fra Tokyo inkludert mellomlanding i Helsinki (grunnet forsinkelser). Vi hadde en hel uke på Okinawa og litt under to uker i Tokyo. Reising spiste opp nesten 3 dager (jeg inkluderer dagen hvor vi reiste fra Okinawa til Tokyo med fly). Jeg ville valgt enten eller. Dvs enten bading eller enten Tokyo (eventuelt en tur med Shikansen til f.eks Kyoto som er nevnt over her). Et fantastisk land å reise i, men en uke inkludert reising er veldig knapt. Synes jeg da. Husk også at det er tyfonsesong, så det kan bety forsinkelser, som bør påberegnes. Vi ble over fire timer forsinket hjem pga skikkelig uvær i Tokyo. Det kan også gjøre at dere får lenger reisevei. Endret 8. januar av SPOCA 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #5 Del Skrevet 8. januar Hvorfor reise så langt for så kort tid? Hadde aldri giddet. Kommer jo til å være jetlagget hele turen. Anonymkode: d6604...0ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #6 Del Skrevet 9. januar Jeg synes en uke er for knapt, som allerede påpekt. Det tok en dag å reise i hver ende. Forsinkelse, som skjer relativt hyppig, kan stjele enda en dag. Og så føler jeg alltid at vi trenger 1-2 dager før jetlagen slipper, begge veier. Om dere likevel drar ville jeg valgt Tokyo+Kyoto. Om sol og bad er viktig for dere finnes det mange andre destinasjoner enn Japan for en uke. Anonymkode: 019fc...5ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #7 Del Skrevet 9. januar TS her. Beklager litt upresist innlegg fra min side. Tenker ei uke i Japan, så reisedager kommer i tillegg. Anonymkode: 1be3c...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #8 Del Skrevet 9. januar Og sol og bading er egentlig ikke viktig for oss, men jeg tenkte det kunne være fint å se mer enn bare storby. Men siden flere nevner Kyoto, skal jeg sjekke ut det. Anonymkode: 1be3c...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #9 Del Skrevet 9. januar Minst 25 timer med total reise fra du går ut av døra til du er i Tokyo, etterfulgt av 2-3 dager med intens jetlag i over 35 graders varme, i en av verdens mest hektiske byer – og det med fem barn på bare 7 dager? Høres ut som et mareritt.. Tips, reis heller i September/Oktober, og sett av minst 14 dager totalt for hele turen. Hilsen en erfaren Asiafarer (Sør-Korea, Japan, Thailand) Anonymkode: 82362...a0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #10 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Minst 25 timer med total reise fra du går ut av døra til du er i Tokyo, etterfulgt av 2-3 dager med intens jetlag i over 35 graders varme, i en av verdens mest hektiske byer – og det med fem barn på bare 7 dager? Høres ut som et mareritt.. Tips, reis heller i September/Oktober, og sett av minst 14 dager totalt for hele turen. Hilsen en erfaren Asiafarer (Sør-Korea, Japan, Thailand) Anonymkode: 82362...a0e Se innleggene mine over. Reisetid kommer i tillegg til den uka. Vi er en familie på fem, derav tre barn (som er ganske reisevante). Anonymkode: 1be3c...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #11 Del Skrevet 10. januar Vi var der i 10 dager, og da hadde vi to dager innimellom dagene, hvor vi bare slappet av på hotellet og spiste sushi etc 😇 Vi dro rett til Mount Fuji fra flyplassen, med innleid sjåfør. Der var fantastisk 😀 Så badet vi i varme kilder på vei hjem fra fjellet. Resten av tiden var vi i Tokyo. Vi hadde satt opp hva vi ønsket å oppleve på forhånd. Så jeg tror det blir nok tid til en super reise 😊 Anonymkode: 5e51e...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #12 Del Skrevet 10. januar Jeg tenker 10 dager inkludert reise er minimum. Hilsen en som har vært i Japan 6 ganger. Anonymkode: d77d0...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #13 Del Skrevet 10. januar Vi var også i Disneyland og Disney Sea to av de dagene 😊 Anonymkode: 5e51e...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #14 Del Skrevet 10. januar Jeg ville ikke prioritert bading, det kan man gjøre andre steder. Forstår dere vil gjøre noe annet enn Tokyo, men jeg ville heller sett om det var utflukter som kan tas med utgangspunkt i Tokyo til mindre steder/natur, eller en litt kortere reise til en mindre by i nærheten. Anonymkode: 7a5db...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #15 Del Skrevet 11. januar SPOCA skrev (På 8.1.2025 den 22.12): eks L AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 0.49): Minst 25 timer med total reise fra du går ut av døra til du er i Tokyo, etterfulgt av 2-3 dager med intens jetlag i over 35 graders varme, i en av verdens mest hektiske byer – og det med fem barn på bare 7 dager? Høres ut som et mareritt.. Tips, reis heller i September/Oktober, og sett av minst 14 dager totalt for hele turen. Hilsen en erfaren Asiafarer (Sør-Korea, Japan, Thailand) Anonymkode: 82362...a0e Når på året er det best og tryggest å dra til Japan? Anonymkode: d0a2f...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #16 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 9.34): Se innleggene mine over. Reisetid kommer i tillegg til den uka. Vi er en familie på fem, derav tre barn (som er ganske reisevante). Anonymkode: 1be3c...626 Vi gjorde det slik; ankomst + 2 hele dager i Tokyo, inkludert halv dag på Onsen (bad). to fulle dager i Kyoto, leide el-sykler, og så alle de kjente templene. 2 dager i Hiroshima. En dag i sentrum for å ta inn over seg historien og museene. En halv dag på Itshukushima, og halv dag Onsen. Hadde reisekort på shinkansen, og booket tog tidlig morgen for å flytte oss mellom stedene. Krevde en del planlegging og struktur, men opplevde jo enormt mye på kort tid. Jeg tror ikke jeg hadde orket om sommeren, da. Varmen ville ødelagt opplevelsene. Anonymkode: 019fc...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #17 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): L Når på året er det best og tryggest å dra til Japan? Anonymkode: d0a2f...82c Trygt er det i japan året rundt 😅 Tommelfingerregelen er mellom mars - mai, og september - november. Da slipper du den verste varmen, og tyfoonsesongen. Var der i august i fjor, og det var 35+ og holdt på å dø 😆 Men selvfølgelig, har man barn kan man ikke nødvendigvis bare velge når man vil.. Anonymkode: 82362...a0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå