Gå til innhold

Får ikke hentet ut pakke fra pakke boks, hva gjør man?

Anonym-bruker

Anbefalte innlegg

Fikk melding i dag om at jeg hadde fått pakke, dro til pakkeboksen og gjorde som jeg har gjort mange ganger før. Kobler meg på rett boks og trykker på åpne luke. Jeg hører lyden som at den går opp, og ser det markert i appen hvilken som er åpen. Men alle er lukket. Prøver åpne luken for hånd men får den ikke opp. 

Prøvde 2 ganger, men da stod det at økten var utløpt. Så hva gjør jeg nå? Må jeg bare innse denne pakken er tapt? Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må selvfølgelig kontakte firmaet som har pakkeboksen. Eneste måten å få hjelp på. Gjorde det for en stund siden, da jeg ikke fikk ut pakka. Det løste seg pga at jeg kontaktet Post Nord som som hadde leveringen.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må kontakten den som eier pakkepboksen og si i fra om problemet, posten, postnord eller hvem det er.

Anonymkode: a7a7a...fe3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det står sikkert er nr du kan ringe. Er det postnord, posten eller instaboks? 

Anonymkode: 25c4f...ffe

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjedde med meg og, men det var posten sin. Pakken ble levert til utleveringssted i stedet.

Anonymkode: 49f76...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Skjedde med meg og, men det var posten sin. Pakken ble levert til utleveringssted i stedet.

Anonymkode: 49f76...8d0

Problemet er hvis noen andre greier å få tak i den i mellomtiden, hvis luka går opp eller noen andre åpner den for å sende noe derfra (fordi Posten tror den er tom). 

Anonymkode: 7c889...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Anonym-bruker skrev (1 time siden):

Fikk melding i dag om at jeg hadde fått pakke, dro til pakkeboksen og gjorde som jeg har gjort mange ganger før. Kobler meg på rett boks og trykker på åpne luke. Jeg hører lyden som at den går opp, og ser det markert i appen hvilken som er åpen. Men alle er lukket. Prøver åpne luken for hånd men får den ikke opp. 

Prøvde 2 ganger, men da stod det at økten var utløpt. Så hva gjør jeg nå? Må jeg bare innse denne pakken er tapt? Noen med erfaring?

Da er man så smart at man ringer til den som eier pakkeboksen, posten/postnord og ber om hjelp fra dem som kan hjelpe. 
De sitter nemlig ikke på KG :ironi:

Anonymkode: a3008...fe2

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Via appen så sender du melding at det var problem og åpne luka. Hvis du ikke gjør noe så kan pakken bli sendt i retur.  Det kommer nok alternativer så man følger det steg for steg. 

Jeg åpna min luke og den var tom. Så fikk sendt melding. På mandag fikk jeg melding fra posten at de leita etter pakken min. Senere fikk melding  at pakken var levert post i butikk. 

Anonymkode: 00551...867

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet er hvis noen andre greier å få tak i den i mellomtiden, hvis luka går opp eller noen andre åpner den for å sende noe derfra (fordi Posten tror den er tom). 

Det er kun de ansatte som får lagt sendinger inn i lukene. Det skjedde med meg før jul. Neste gang de kom for å fylle opp med pakker tok den ansatte den med og leverte til nærmeste butikk med hentemulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Via appen så sender du melding at det var problem og åpne luka. Hvis du ikke gjør noe så kan pakken bli sendt i retur.  Det kommer nok alternativer så man følger det steg for steg. 

Jeg åpna min luke og den var tom. Så fikk sendt melding. På mandag fikk jeg melding fra posten at de leita etter pakken min. Senere fikk melding  at pakken var levert post i butikk. 

Anonymkode: 00551...867

Ts her. Jeg prøvde å sende de melding, men fikk beskjed om at kundeservice var stengt for dagen. Skal ringe de i morgen når det åpner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På pakkeboksen, hvor instruksjonene står, står det også telefonnr om man trenger hjelp. Jeg ringte dit, og de fikset det over telefon, og jeg fikk åpnet luken. Dog usikker på åpningstider på denne «hjelpetelefonen».

Anonymkode: ab8b3...5e5

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Octopus skrev (9 timer siden):

Det er kun de ansatte som får lagt sendinger inn i lukene. Det skjedde med meg før jul. Neste gang de kom for å fylle opp med pakker tok den ansatte den med og leverte til nærmeste butikk med hentemulighet.

Nei, du kan sende pakke fra pakkeboks selv. Da "booker" du en luke, og kan booke en luke Posten tror er tom. 

Jeg mistet selv en pakke i pakkeboks fordi uvedkommende har greid å åpne den (eventuelt har Posten stjålet den selv) og får ikke erstatning selv om det er pakke med forsikring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei, du kan sende pakke fra pakkeboks selv. Da "booker" du en luke, og kan booke en luke Posten tror er tom. 

Jeg mistet selv en pakke i pakkeboks fordi uvedkommende har greid å åpne den (eventuelt har Posten stjålet den selv) og får ikke erstatning selv om det er pakke med forsikring. 

Åja! Da beklager jeg feilinfo. Jeg snakket med PostNord som ga meg den beskjeden, men det er sikkert forskjell på Bring og PostNord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...