AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Del Skrevet 8. januar Har hår i ansiktet. Både sorte her og der, men også lyse og dun. En salig blanding. Alterntiver: a) Voks i ansiktet tåler jeg ikke. Blir veldig rød og sår etterpå. Så det er ikke et alternativ. b) Forsøkte å gå til elektrolyse, hun anslo et år ca. Det blir også uaktuelt. Hun anbefalte elles å barbere hårene, da hun mente pinsett ville trigge hårveksten. c) Jeg har også kjøpt en ordentlig IPL laser, den kostet sikkert 5000 kroner jeg når kjøpte den. Jeg bruker den på de sorte hårene da det er de som er mest ubehagelig. Men jeg synes ikke det skjer noe. Hvor ofte gjør dere det? Annenhver dag? Og hvordan fungerer det med når det er sol? Holder det å vente et døgn etter sol? d) Barbering. Synes ikke det fungerer. Det er ute igjen neste dag. Flere dager går jeg nok med sort hår, da synet blir dårlig samtidig som man får sorte hår. e) Kjøpte meg også en epilator som skulle være av god kvalitet for noen år siden. Skulle kunne brukes både på ansikt og legger mv. Synes den etterlater mye hår igjen når jeg bruker den. Den hopper over hår, og hår som den nok synes er for korte vises godt at de står igjen. Noen som er fornøyd med en epilator som fjerner alt ansiktshår også tynnere dun? f) Nå lurer jeg på å lære meg threading. Har vært i salong og gjort det, men synes håret vokser så raskt at jeg må lære meg det selv. Noen som har fått til å lære seg det selv? Anonymkode: 69c6e...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElisabethS65 Skrevet 10. januar #2 Del Skrevet 10. januar Jeg hadde samme problem da jeg brukte sånne små strips som er ment for ansiktet, huden ble veldig rød og jeg fikk masse nupper og til og med akne. Har ikke prøvd elektrolyse, men det er rart at hun sa pinsett ville trigge hårveksten. 😶 IPL laser må man bruke regelmessig, avhengig av typen du har, så må man bruke den enten ukentlig eller annenhver uke, og det tar 3-4 måneder før man ser resultat. Les instruksene til apparatet du har for å finne ut hva de anbefaler. Jeg har Alvaskin sitt og i begynnelsen bruker man den en gang i uka, og så en gang i måneden. Man må være forsiktig med soleksponering, spesielt i ansiktet, og så vidt jeg husker må man vente 1-2 uker før man bruker apparatet. Best å ikke gjøre det om sommeren. Jeg har veldig lyse hår i ansiktet, så IPL fungerte ikke på hårene der, men jeg har nylig kjøpt Alvaskin sin ansiktsepilator, og jeg synes det fungerer fantastisk i ansiktet. Ja, av og til må jeg gå over samme område 2 ganger for å bli kvitt absolutt alle hårene, men det er mye bedre enn voksing, og det tar myyyyyyye mindre tid enn napping 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #3 Del Skrevet 10. januar Jeg har funnet en fin løsning. Verken barbering, pinsett, eller voksing trigger noe som helst. Hårvekst er uavhengig av dette. En problemstilling som er aktuell med barbering, ut med rot, og ikke minst IPL/Laser er inngrodde hår, kviser. Men det fikses også helt fint. Det går over, og gjør litt peeling/skrubb. Min laser er ødelagt, men skal kjøpe ny. Det jeg gjør er å holde hårveksten nede med en maskin, ca en gang per 1-2 uker, om det er barbermaskin, one blade, eller klippe maskin spiller ikke stor rolle. Dunene er så myke, alt blir ikke tatt, og det blir ingen brå overganger. Når jeg etter dette nesten ikke har hår, kjører jeg over med en epilator. Da gjør det ikke så vondt. Dessuten blir det mindre og mindre vondt hver gang. Dette gjøres sporadisk mellom bruk av maskin. Jeg har også noen sporadiske svarte stive hår, om de overlever hoved regimet nappes de med pinsett. Skulle gjerne kjørt over med en IPL/laser for å svekke de svarte. Har brukt elektrolyse, det er ikke veien. Mulig de sporadiske svarte hadde blitt borte etter et år, men tviler. På dun er det et håpløst prosjekt. IPL funker heller ikke på dun. Ikke bruk barberhøvel det blir for brå overganger. Noen liker også å bruke brynskniv, det er slitsomt, og det er nok mindre skånsomt mot huden sånn i forhold til peeling, enn en ansiktsskrubb. Bruker skrubb før maskin, og en gang eller to i mellom for å få frem hår til napping. Dette er raskt, billig, lite styr. Har gjort min del av salong besøk, voksing etc. Lite som funker. PS. Jeg er IKKE en sånn dame som har skjegg. Jeg ser på dun som min største utfordring. Anonymkode: 5e683...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 10. januar #4 Del Skrevet 10. januar Jeg vokser. Og blir rød og hoven. Derfor må jeg planlegge, så jeg ikke skal på dill dagen etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 11. januar #5 Del Skrevet 11. januar Laser hos en klinikk. Du må ha Yag laser. Ipl vil ikke hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå