Gå til innhold

Positiv digitalt EL test (lilla), men negativ strimmel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har testet for EL i ca. 6 måneder. Jeg har aldri fått en tydelig positiv, men har heller ikke vært god nok på å teste hver dag / flere ganger om dagen. Har tidligere testet med CB digital rosa, men forsøkte lilla i denne pp da jeg har opplevd det som vanskelig å finne EL. 

I går morges fikk jeg blinkende smilefjes på CB testen. I følge appen på telefonen min skal jeg ha EL i dag. Jeg testet digitalt igjen i morges og fikk igjen blinkende fjes. Testet nå (for 10 min siden) med både strimmel og digital, og fikk fast smilefjes på CB, men tydelig negativ på strimmel. Strimmeltesten ga jo to streker, men var ingen tvil om at den var negativ da jeg vil si at styrken på teststreken var ca. 50% av hva kontrollstreken var. Når CB digital viser fast smilefjes som ikke blinker er jo den positiv? 

Grunnen til at jeg testet med begge var fordi jeg syntes det er lettere å se økningen på strimmeltestene, så har pleid å bruke de rundt EL for å se om det øker eller går nedover. Men nå er jeg jo kjempeforvirret. 

Nå ble jeg veldig usikker. Det sies jo at testene skal være korrekte, men her er det jo to helt forskjellige resultater. Brukte samme urin på begge testene. 

Hjelp eller erfaringer med dette? Strimmeltestene er fra Normal. 

Anonymkode: 09eca...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har opplevd det samme. Hadde eggløsning selv om strimmel ikke slo ut ,men digital gjorde. Det bare skjer av og til. Kan være noe feil med stickesene eller en liten bruker feil - for lenge i urin, for kort i urin, forsent test tidspunkt etc.  Husk at man også kan ha eggløsning uten at testene slår ut, eller ikke ha eggløsning selv om tester slår ut. Testene viser KUN stigning i LH - ikke om egget slippes. "Normalt sett" skjer eggløsning mellom 24 - 48t etter første positive utslag på tester. 

Dårlig erfaring med tester fra normalt. Foretrekker personlig MakeSure sine strimler. 

Optimalt bør man teste for LH etter kl 10 og før kl 20. 

Anonymkode: 618b2...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...