Gå til innhold

Metthetsfølelse.. vet ikke om jeg har

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har det sånn og har hatt det sånn hele livet. Jeg tror ikke det er noe hjelp å få om man ikke blir overvektig. Selv klarer jeg å holde meg slank, selv om det er vondt å være så mye sulten og stadig kjempe mot trangen til å spise. Jeg tror selv jeg kunne fått hjelp av slankeoperasjon eller slanke sprøyter, men da må man være overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kjenner ei som bekostet slankeoperasjon selv. Må ikke kvalifisere for det. Om det er verdt nok, så kan man betale for det selv. 

Anonymkode: 8d998...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg kjenner ei som bekostet slankeoperasjon selv. Må ikke kvalifisere for det. Om det er verdt nok, så kan man betale for det selv. 

Anonymkode: 8d998...482

Hva skal man med operasjon når man er normalvektig?

Anonymkode: bf366...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva skal man med operasjon når man er normalvektig?

For min del, så er det for å kunne kjenne på metthetsfølelse etter å ha spist. Og å slippe å gå rundt og tenke på mat hele dagen, jeg vil overspise nesten hvert minutt av en normal dag, og det er pinefullt å motstå, det er utrolig slitsomt. En operasjon hadde hjulpet med dette, og jeg tror livet hadde blitt rikere om jeg kunne fokusere på ting uten de mat-tankene som henger over meg hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tøydokka skrev (1 minutt siden):

For min del, så er det for å kunne kjenne på metthetsfølelse etter å ha spist. Og å slippe å gå rundt og tenke på mat hele dagen, jeg vil overspise nesten hvert minutt av en normal dag, og det er pinefullt å motstå, det er utrolig slitsomt. En operasjon hadde hjulpet med dette, og jeg tror livet hadde blitt rikere om jeg kunne fokusere på ting uten de mat-tankene som henger over meg hele tiden.

Har du prøvd psykolog da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har du prøvd psykolog da?

Ja. Jeg har gitt det en fair sjanse, for jeg tenkte jo og at dette problemet var psykisk. Etter overspisingene kaster jeg opp, så jeg har bulimi per definisjon. Jeg gikk i 2 år til psykolog og gravde i alt mulig, har også gått til psykiater og psykiatrisk sykepleier i mer intensive behandlingsprogram. Men kom egentlig ingen vei med den behandlingen, for jeg sliter ikke med noe spesielt psykisk. Det som er problemet er at jeg er så sulten hele tiden, og at jeg aldri blir mett. Jeg er normalvektig, trener, er i full jobb og ellers sunn og frisk. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er slank, men kjenner meg sjelden mett jeg heller. Spiser det som er planlagt liksom. En posjon middag. Spiser ikke mer selv om jeg egentlig har lyst på litt til. Er aldri helt mett etter lunsj (har en fast mengde jeg spiser på jobb). Er alltid litt sulten når jeg legger meg. Skulle jeg spist meg helt mett til hvert måltid hadde vekten økt kolossalt. Aldri forventet at jeg skal være stappmett, det er forbeholdt julaften liksom. Så jeg tror de fleste voksne damer må velge mellom en slank kropp eller full matfrihet.

Anonymkode: ae3e9...a55

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 22.09):

Sliter med det samme, blir aldri mett. Ikke en gang stappmett. Kan spise til jeg dør av at magesekken sprekker. Spiser meg gjennom kvalme og smerter. Jeg eier ikke en av-knapp. Jeg har ikke en på-knapp heller, for jeg føler ikke fysisk sult heller. 

Har lyst til å spise meg opp til ekstrem fedme, slik at jeg kan få slankesprøyter for å oppleve metthetsfølelse og å slutte å tenke på mat. 

Anonymkode: 78f13...a38

Det holder å spise deg opp til rett over kategori overvekt, slik at bmi er over 30.

Anonymkode: f24b5...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tøydokka skrev (På 9.1.2025 den 23.51):

Ja. Jeg har gitt det en fair sjanse, for jeg tenkte jo og at dette problemet var psykisk. Etter overspisingene kaster jeg opp, så jeg har bulimi per definisjon. Jeg gikk i 2 år til psykolog og gravde i alt mulig, har også gått til psykiater og psykiatrisk sykepleier i mer intensive behandlingsprogram. Men kom egentlig ingen vei med den behandlingen, for jeg sliter ikke med noe spesielt psykisk. Det som er problemet er at jeg er så sulten hele tiden, og at jeg aldri blir mett. Jeg er normalvektig, trener, er i full jobb og ellers sunn og frisk. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det holder å spise deg opp til rett over kategori overvekt, slik at bmi er over 30.

Anonymkode: f24b5...3d8

Jeg mistet metthetsfølelsen etter slankeopersjon. Kommer nok antageligvis ikke til å føle meg mett noen gang igjen. Det er et mareritt, og jeg fikk alvorlig psykisk sykdom opp igjen på. Håper slankeopersjon forsvinner helt som mulighet nå når disse sprøytene har komt på markedet. Ville ikke ha anbefalt slankeopersjon til NOEN. 

Anonymkode: cd9a8...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...