Gå til innhold

Ta en hverdagsrunk i sofaen, jenter!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Jenter kan aldri få menns seksualitet selv om de blir litt mer åpne om sine sexbehov, de blir aldri maskuline for det.

Kvinnelig seksualitet er feminin, uansett hvor åpent og ærlig den utøves, på samme måte som menns seksuelitet blir maskulin.

Så ta en hverdagsrunk i sofaen jenter så mye der vil jenter! Dere blir ikke maskuline for det!!

BUHU NÅ KNUSTE DU DRØMMEN MIN ASS :ironi:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge jeg har lyst - og samtidig ligger eller sitter komfortabelt - så er det ingenting som hindrer meg i å ta meg en "hverdags runk", nei. Hvor spiller ingen rolle så lenge "det passer". :)

:hoppe:

Gjest Yolanda
Skrevet

En kjapp "runk" tar jeg ofte når jeg er alene. Oftest i sofaen, badet, eller i senga. Jeg tror ikke jeg ligger noe tilbake for menn når det gjelder den aktiviteten..

Poenget er vel at menn kan prate naturlig om at de runker en del. Akkurat DET er vel litt vanskeligere for oss jenter. Men vi er nok snart der vi og... ;)

Det er vel denne manglende "outingen" av sin kåthet fra oss kvinner, på lik linje med menn, som boka setter fokus på.

Gjest Gjest
Skrevet

Å onanere er da det mest naturlige ting i verden, er det ikke? Dessuten er det en enormt flott måte å bli kjent med sin egen sexualitet. Det er mange kvinner det ute som ikke vet hva de liker og ikke liker og som sliter med å akspetere kroppen og sexualiteten sin. Mye pga at kvinner ikke skal være åpen om sine sexuelle lyster.

Jeg begynte ikke å onanere før jeg var godt voksen og da åpnet det seg en ny verden for meg. Jeg ble mye tryggere på meg selv og det gjenspeilet seg i sexlivet mitt. Partneren min har nytt godt av min økende trygghet på min kropp og sexualitet. :sjarmor:

Skrevet

Er virkelig kvinners seksualitet tabu enda? Synes det fokuseres på som aldri før jeg, menns seksuelaitet derimot blir sett på som noe skittent og skummelt.. På mange måter har vel rollene blitt snudd..

Gjest Gjest
Skrevet
Er virkelig kvinners seksualitet tabu enda? Synes det fokuseres på som aldri før jeg, menns seksuelaitet derimot blir sett på som noe skittent og skummelt.. På mange måter har vel rollene blitt snudd..

Noe av poenget i boka er vel at kvinner fortsatt har en lang vei å gå før de utad, overfor omverdenen, prater om sin onanering, slik det ofte faller naturlig for gutter å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet

Innen "gutteverdenen", så er det ikke uvanlig at 14-15 årige gutter, prater om sin runking i brede ordelag overfor yngre gutter i 11-12 års alderen. Disse blir jo da nysgjerrige og vil prøve det. Slik utvikler kanskje gutter et mer naturlig forhold til dette med onanering og orgasme, for det er vel noe bortimot ikke-forekommende, at en slik dialog går mellom jenter i den alderen?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg forstår ikke helt at ingenting skal få lov til å være privat lenger. Noen mennesker er svært private, andre vil helst ha sex på tv. Nå er det meg raknende likegyldig at enkelte vil ha sex på tv, dem om det. Det jeg stiller meg undrende til er at det ikke er like akseptabelt å ønske å holde privatlivet sitt privat?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg startet tidlig å onanere daglig, veldig tidlig tror jeg. Uten at jeg av den grunn har vært utsatt for overgrep om noen skulle tro det. Jeg har aldri snakket om onani med mine venninner. Jeg ser det da som noe naturlig. Trodde nærmest det var noe instinktivt. Kan ikke forstå hvorfor jeg skulle behøve å diskutere det med mine venninner. Det er en privatsak.

Gjest hallingdøl
Skrevet

Jenter fleiper ikke en gang seg i mellom om sin runking/fingring/onanering, slik gutter gjør, så er det en enorm kulturforskjell mellom kjønnene sånn sett.

Vi menn får denne kulturen med oss fra praten til eldre gutter helt fra barnsben av. Det er ingen tvil om at gutter får et veldig "akseptert og legitimt" forhold til onanering på denne måten. Hadde det ikke vært ok om jentene også utviklet en slik kultur seg i mellom?

Skrevet (endret)

Jeg kan nå bare snakke for meg selv, men jeg har ikke noe behov for å snakke om min onani med så veldig mange. Og jeg har heller ikke så veldig lyst til å høre om mine venners onani heller.

Endret av Milah
Gjest Gjest
Skrevet
Jenter fleiper ikke en gang seg i mellom om sin runking/fingring/onanering, slik gutter gjør, så er det en enorm kulturforskjell mellom kjønnene sånn sett.

Vi menn får denne kulturen med oss fra praten til eldre gutter helt fra barnsben av. Det er ingen tvil om at gutter får et veldig "akseptert og legitimt" forhold til onanering på denne måten. Hadde det ikke vært ok om jentene også utviklet en slik kultur seg i mellom?

Hva skyldes det at menn trenger opplæring når kvinner fint finner ut av ting på egenhånd? ;) Jeg ser det som noe naturlig, men også som noe privat. På samme måte kan jeg ha fantastisk sex med en jeg er glad i. Uten at jeg av den grunn ønsker å dele det med mine venninner, hverken verbalt eller visuellt. Det er rett og slett noe jeg ønsker å glede meg over sammen med den jeg deler sexen med.

Jeg kan nå bare snakke for meg selv, men jeg har ikke noe behov for å snakke om min onani med så veldig mange. Og jeg har heller ikke så veldig lyst til å høre om mine venners onani heller.

Kunne ikke vært mer enig. :ler:

Gjest hallingdøl
Skrevet

I voksen alder så prates det mye mindre runking menn i mellom enn det som skjer i den "input-perioden" man har i puberteten og de tidlige tenårene. Tror faktisk den "informasjonen" man da fikk, med påfølgende "utprøving" på seg sjøl, har en slags "trygghetseffekt" på vår seksualitet senere. Jeg husker godt at vi pratet kompiser i mellom om at noen av oss hadde fått "sprut" og noen ikke. Man var rimelig stolt den dagen man registrerte at sæden sprutet.

Skrevet (endret)

Er enig med veldig mange her inne. Synes overhodet ikke det er noe galt i at jenter er kåte. Men synes ikke man skal presse på jenter et sexliv/sexbehov som føles unormalt for dem! :overrasket:

Noen setter pris på å onanere ofte, andre ikke. Noen har mange sexpartnere, andre ikke. Noen har ons/knullevenner, andre ikke.

Jeg har vært åpen om onanering, fantasier, sexleketøy osv fra jeg var ganske ung. Også før jeg hadde sex. Jeg er vel den eneste i min omganskrets som ikke har hatt pulevenn/ons(av de som ikke er jomfruer), samtidig er jeg den eneste som har sjokkert angående fantasier og sexlyst.

Og dersom folk er så opptatt av at kvinner skal være stolte og kåte og at sex er bra, så foreslår jeg at man bruker tiden på å utvikle prevensjonsmidler som gjør at man ikke mister sexlysten, slik at man ikke trenger å velge mellom å være kåt og å ha et sexliv.

Endret av hecuba
Gjest hallingdøl
Skrevet

Husker også at vi spurte hverandre om de hadde kjent den sterke "kilingen" man fikk når man hadde runket en stund. Klart at en slik dialog/kultur er ganske så fjernt fra det jenter i samme alder hadde som samtaleemne...

Derfor tror jeg jenter famler mye mer med sin seksualitet i puberteten og de tidlige tenårene. De får ikke på noen måte de samme referanserammene som vi gutter får/fikk.

Skrevet (endret)

postet feil

Endret av hecuba
Gjest gjest1
Skrevet
Er enig med veldig mange her inne. Synes overhodet ikke det er noe galt i at jenter er kåte. Men synes ikke man skal presse på jenter et sexliv/sexbehov som føles unormalt for dem!  :overrasket: 

Noen setter pris på å onanere ofte, andre ikke. Noen har mange sexpartnere, andre ikke. Noen har ons/knullevenner, andre ikke.

Ja!

Og det er jo nettopp det denne boka vil sette fokus på ;) Den slår et slag for variasjonene der ute.. Og at det er lov å ha sitt eget seksualliv, selv når man sitter i sofaen med fett hår og joggis. Boka er et bra alternativ til all pådyttingen av perfekt vellykket sex med fancy dildoer og glamourkropper.

Skulle virkelig ønske at det var vanligere å snakke åpent om jenterunking når jeg var ung jente. For selv om det er mange som finner ut av slikt selv alene, er det også mange små piker som ikke vet eller skjemmest over sine egne seksuelle følelser. For eks. lærte vi på ungdomskolen at det var vanlig at gutter tok seg på tissen i en hvis alder, men naturfagslæreren nevnte aldi oss jenter, bortsett fra at vi fikk mensen.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja!

Og det er jo nettopp det denne boka vil sette fokus på ;) Den slår et slag for variasjonene der ute.. Og at det er lov å ha sitt eget seksualliv, selv når man sitter i sofaen med fett hår og joggis. Boka er et bra alternativ til all pådyttingen av perfekt vellykket sex med fancy dildoer og glamourkropper.

Skulle virkelig ønske at det var vanligere å snakke åpent om jenterunking når jeg var ung jente. For selv om det er mange som finner ut av slikt selv alene, er det også mange små piker som ikke vet eller skjemmest over sine egne seksuelle følelser. For eks. lærte vi på ungdomskolen at det var vanlig at gutter tok seg på tissen i en hvis alder, men naturfagslæreren nevnte aldi oss jenter, bortsett fra at vi fikk mensen.

:dagens-rose::tommelsmil: :enig_anim:

Gjest Gjest
Skrevet
Husker også at vi spurte hverandre om de hadde kjent den sterke "kilingen" man fikk når man hadde runket en stund. Klart at en slik dialog/kultur er ganske så fjernt fra det jenter i samme alder hadde som samtaleemne...

Derfor tror jeg jenter famler mye mer med sin seksualitet i puberteten og de tidlige tenårene. De får ikke på noen måte de samme referanserammene som vi gutter får/fikk.

Det tror jeg faktisk er veldig individuelt. Er det et område der jeg aldri har følt meg utrygg så er det seksualitet. Men nå debuterte jeg sent og med en mann jeg var sinnsvakt forelsket i. Det kan jo ha noe med saken å gjøre.

Men igjen veldig individuelt. Det er mulig det finnes kvinner som har behov for denne dialogen. Men jeg har enda ikke truffet noen som har hintet frempå om at det er et tema de ønsker å ta opp blant mine venner. Og jeg er faktisk åpen for å diskutere det meste, men har ikke selv følt behovet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...