AnonymBruker Skrevet 9. januar #281 Del Skrevet 9. januar BobbySocks skrev (8 minutter siden): Mine oldeforeldre sørger for at mine besteforeldre fikk bygget seg hus i bygda de bodde. Det var en selvfølge. Mine besteforeldre sørget for at min mor fikk egenkapital til bolig. Det var en selvfølge. Mine foreldre planlegger å bruke alt på seg selv. Det er en selvfølge. De har tross alt jobbet hardt hele livet og spinket og spart. De ser på seg selv og sammenligner seg med meg, bare minus hjelpen fra tidligere generasjonen, for jeg må klare meg alen. Forskjellen i pengene de fikk til hjelp til egenkapital ser de som en selvfølge at de skulle få. At jeg/vi ikke fikk samme hjelpen ser de ikke. De virker blinde for hjelpen de har fått. De likestiller seg med meg, for at de skulle få hjelp var en selvfølge, og nå drar de samme egoismen de hadde da videre, men nå går det ut over de neste generasjonene. Og dette virker å være den nye normen. Fordi de fortjener det. Nei, det er ikke den nye normen. Det vanlige er å hjelpe hvis man kan. 70 % av førstegangskjøpere i Oslo får hjelp. Du burde ikke kaste bort livet ditt på å være bitter. Du vil jo arve dem en vakker dag. (Når den dagen kommer så får vi vel se om du gir alt videre til egne barn eller om du kanskje da har lyst til å trygge egen pensjonstilværelse og kanskje unne deg litt noen år). Anonymkode: 9925a...a93 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #282 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hun har jo alt svart at hun vil leve livet og kose seg. Jeg har ingen familie bortsett fra henne, så jeg ønsker ikke å bryte med den ene omsorgspersonen jeg har. Det er ikke all familie som er verdt å holde på. Snakker av erfaring. Anonymkode: 0afea...44e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. januar #283 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (53 minutter siden): TS klager på at hun ikke har råd til å kjøpe bolig. Det er ikke det samme som å slite økonomisk. Ja, man har mindre råd når man har barn å forsørge, sånn er det jo for alle. Det er fremdeles ikke det samme som å slite økonomisk. Å slite økonomisk betyr at man ikke kan betale regningene sine og ikke har råd til å dekke helt basale behov, som husleie, mat, klær og sånt. Anonymkode: 963b0...0eb Hun sier og at de lever fra hånd til munn. Ser ikke for meg at de har råd til noe ekstra da. Har hun råd til fritidsaktiviteter til barna f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #284 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg lurer på om dette ensidige fokuset på mor er en slags lynavleder i en vanskelig situasjon. Hvis TS har fem års utdanning, vært flink pike og spart noe ved siden av studiene og like vel lever fra hånd til munn, så er det noe galt noe sted. Og hun hadde ikke hatt det noe bedre om moren ikke hadde eksistert, hun hadde levd like mye fra hånd til munn, og det hadde vært nøyaktig like synd på barna hennes. Hvis det ikke er mulig for TS å flytte til et sted med lavere bokostnader, så må TS rett og slett omskolere seg. Det skal ikke være sånn at man lever fra hånd til munn når man jobber 100%. Og siden TS bruker begrepet "flink pike" om seg selv så vil jeg tro at hun ikke sitter og betaler gammel forbruksgjeld eller røyker 50 sigaretter hver dag. At hun som flink pike valgte en utdannelse som kun kvalifiserte til dårlig betalte jobber må skyldes en av to ting. Enten ble hun feilinformert eller så mente hun da hun tok valget at penger ikke er det som er viktig her i livet. Enten det er det ene eller det andre, så er det hun og barna som lever med konsekvensene av valget og det er bare TS som kan gjøre noe med det. Å be om sympati for at mor ikke ordner opp løser ingen ting. Og TS, husk det at ettersom du fikk barn så tidlig så betyr det at du har et langt liv å rette opp denne situasjonen på. Bare fordi det ser håpløst ut nå, så betyr det ikke at det er håpløst om noen år. Når barna dine blir mer selvstendige, så blir det lettere å ta på deg ekstraarbeid eller ta etterutdanning også. Anonymkode: 6be78...7b4 TS her! Ja, jeg lever fra hånd til munn fordi jeg må det for å spare til egenkapital. Jeg har ikke forbruksgjeld eller annet lån, røyker heller ille 50 om dagen. Jeg har faktisk ikke studielån heller, det lille jeg hadde er nå nedbetalt. Med hånd til munn mener jeg: - Vi går til og fra alle steder. Tar buss bare når det er nødvendig. Har ikke bil. Har faktisk aldri eid en bil. - Jeg tjener 650 000kr i året, inkludert bidragsforskudd, utviddet barnetrygd og vanlig barnetrygd. Ikke alle med master har en millionlønn når de er i starten av 30 årene. Jobber som rådgiver i kommunen, hvis du lurte på hva jeg drev med. - Vi bruker 1000-1500kr mindre enn sifos anbefalinger på mat. Spiser mye mat laget fra bunn av, kaster ikke mat. - Spiser aldri ute, med mindre det er i forbindelse med jobb. Da spanderer jobben. Dropper også julebord fordi jeg synes det er råflott at jeg skal bruke 500kr (egenandel) på meg selv. - kjøper det jeg kan av klær og utstyr til barna brukt. Kjøper aldri tøy til meg selv, vinterjakka mi er 7 år gammel. Den var da kjøpt på salg til 500kr. - Barna og jeg har aldri vært i utlandet på ferie, aldri reist med fly. Feriene våre er som regel en tur på hytta til tante (min mors søster). Hun låner oss hytta gratis. En oslotur, da tar vi buss inn til Oslo og drar på gratis museer, bader på Hovedøya osv. Ved å leve på den måten greier jeg faktisk å spare 80 000- 100 000kr i året. Greier ikke mer enn den summen fordi det kommer alltid en ekstrautgift som blir dyr, som f.eks denne måneden måtte jeg ha nye briller. Det kostet meg 3600kr, sure penger. Dette var Specsavers, den billigste optikeren. Jeg har spart 650 000kr til nå, jeg begynte sparingen da barna var født og forholdet til barnefar tok slutt. Anonymkode: 772bd...f9c 6 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #285 Del Skrevet 9. januar Maleficenta skrev (1 minutt siden): Hun sier og at de lever fra hånd til munn. Ser ikke for meg at de har råd til noe ekstra da. Har hun råd til fritidsaktiviteter til barna f.eks? Ja, barna må ha fritidsaktiviteter. Dette er noe jeg tar meg råd til. Begge har en fritidsaktivitetet, den er ganske rimelig i forhold til mye annet. Anonymkode: 772bd...f9c 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #286 Del Skrevet 9. januar Hadde du levd fra hånd til munn så ville du ikke hatt mulighet til å spare deg 650k i egenkapital! Du sitter jo godt i det. Anonymkode: bd366...835 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #287 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi dro på flere utenlandsturer i året da jeg var ung, bodde i stor villa (som ble nedarvet i familien), hadde fine møbler, hadde to biler. Eneste grunnen til at min mor sitter fint i det nå er arv fra familiemedlemmer. Den dama har aldri spart en krone i hele sitt liv. Der jeg bor nå så gjør mange det samme som vi gjorde da jeg var ung, men jeg bor i et område der mange tjener millioner og hvis man tjener så godt så hvorfor skal man ikke få lov til å bruke?. 🤷🏻♀️ Du lever i en fantasiverden og viser bare hvor jævla virkelighetsfjerne din generasjon er. Boligprisene har økt ekstremt og økt langt mer enn lønningene. Da jeg var 19 år kostet en 3 roms i Oslo, her jeg bor, 1.8 samtidig som jeg tjente 380.000 i året i et yrke som krevde ingen utdanning. Samme yrket, i dag, krever bachelor og gir 545.000 kr. Samme leilighet i Oslo koster 5 millioner. Heldigvis så jobber dagens foreldre for å gi barna sine et godt økonomisk grunnlag, og viser omsorg for barna sine. Anonymkode: 1ced2...57b Ok, her er min fantasiverden, som du kaller det. Veldig vanlig for mange på min alder, vil jeg påstå. K58. Kom inn på boligmarkedet da jeg var 28. Ble skilt etter noen få år, som så mange andre, og måtte etablere meg på nytt. Nå har jeg snart nedbetalt enebolig, omsider. Har aldri vært i syden. 95% av ferier på lånt hytte. Ikke høy lønn, så får ikke høy pensjon. Har en million i banken. Arv etter avdød forelder. Hvis jeg lever i 30 år til, så kan jeg altså ta ut 33.000 i året av arven. Til reparasjon av hus, bil, tannlege osv. Klager ikke, for jeg har det helt fint. Men syns du at jeg har penger å gi bort? Har sett mange her på KG som mener foreldre bør selge hus og gi bort penger. Det syns jeg er helt horribelt. Her jeg bor er leiligheter dyrere enn hus, så jeg måtte ha tatt opp lån. Heldigvis har jeg flinke barn 🙂. De har jobbet og spart, og kjøpt eneboliger helt på egenhånd, før de ble 30. Og det er de stolte av. De liker å klare seg selv. De tjener mye mer enn jeg noen gang har gjort. Tilbake til TS. Vi vet ingenting om hvordan moren har hatt det økonomisk før hun arvet. Vi vet heller ingenting om hvordan TS har levd det økonomiske voksenlivet frem til nå. Kan hun ha sløset veldig? Kan det være en grunn til at moren ikke vil kausjonere eller gi henne penger? Det vet vi ingenting om. Hadde jeg hatt 4 mill, så ville jeg ha gitt bort litt. Men det er fordi jeg har et supert forhold til barna mine, og at de er dyktige med penger. Anonymkode: 9eb7a...f08 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #288 Del Skrevet 9. januar Ingen forskudd på arv = ingen hjelp i alderdommen Hilsen KG PS. Dette er ikke utpressing - å nei da. Vi står på krava. Anonymkode: 1d444...9c0 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #289 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): La meg gjette... du er en av dem som sitter gammel og alene på sykehjem Det unner jeg deg, gled deg! ❤️ Anonymkode: c0569...485 Bitterheten lenge leve 😂 Nei, jeg fikk egenkapital til bolig. Og gjengjelder tjenesten til egne barn. Men en god debatt om grådige barn som forventer og forventer, uten å ha klart å ta et eneste fornuftig valg selv i livet, det er jeg alltid klar for. Anonymkode: ddeda...005 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #290 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): TS her! Ja, jeg lever fra hånd til munn fordi jeg må det for å spare til egenkapital. Jeg har ikke forbruksgjeld eller annet lån, røyker heller ille 50 om dagen. Jeg har faktisk ikke studielån heller, det lille jeg hadde er nå nedbetalt. Med hånd til munn mener jeg: - Vi går til og fra alle steder. Tar buss bare når det er nødvendig. Har ikke bil. Har faktisk aldri eid en bil. - Jeg tjener 650 000kr i året, inkludert bidragsforskudd, utviddet barnetrygd og vanlig barnetrygd. Ikke alle med master har en millionlønn når de er i starten av 30 årene. Jobber som rådgiver i kommunen, hvis du lurte på hva jeg drev med. - Vi bruker 1000-1500kr mindre enn sifos anbefalinger på mat. Spiser mye mat laget fra bunn av, kaster ikke mat. - Spiser aldri ute, med mindre det er i forbindelse med jobb. Da spanderer jobben. Dropper også julebord fordi jeg synes det er råflott at jeg skal bruke 500kr (egenandel) på meg selv. - kjøper det jeg kan av klær og utstyr til barna brukt. Kjøper aldri tøy til meg selv, vinterjakka mi er 7 år gammel. Den var da kjøpt på salg til 500kr. - Barna og jeg har aldri vært i utlandet på ferie, aldri reist med fly. Feriene våre er som regel en tur på hytta til tante (min mors søster). Hun låner oss hytta gratis. En oslotur, da tar vi buss inn til Oslo og drar på gratis museer, bader på Hovedøya osv. Ved å leve på den måten greier jeg faktisk å spare 80 000- 100 000kr i året. Greier ikke mer enn den summen fordi det kommer alltid en ekstrautgift som blir dyr, som f.eks denne måneden måtte jeg ha nye briller. Det kostet meg 3600kr, sure penger. Dette var Specsavers, den billigste optikeren. Jeg har spart 650 000kr til nå, jeg begynte sparingen da barna var født og forholdet til barnefar tok slutt. Anonymkode: 772bd...f9c Nordea nå når jeg legger inn dine tall med lønn på 650 000 og to barn. Husk at nå er kravet 10% egenkapital. En liten FYI: du har misforstått begrepet 'å leve fra hånd til munn'. Det betyr at man ikke får spart og at man sliter økonomisk. Anonymkode: 21b80...c79 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #291 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): TS her! Ja, jeg lever fra hånd til munn fordi jeg må det for å spare til egenkapital. Jeg har ikke forbruksgjeld eller annet lån, røyker heller ille 50 om dagen. Jeg har faktisk ikke studielån heller, det lille jeg hadde er nå nedbetalt. Med hånd til munn mener jeg: - Vi går til og fra alle steder. Tar buss bare når det er nødvendig. Har ikke bil. Har faktisk aldri eid en bil. - Jeg tjener 650 000kr i året, inkludert bidragsforskudd, utviddet barnetrygd og vanlig barnetrygd. Ikke alle med master har en millionlønn når de er i starten av 30 årene. Jobber som rådgiver i kommunen, hvis du lurte på hva jeg drev med. - Vi bruker 1000-1500kr mindre enn sifos anbefalinger på mat. Spiser mye mat laget fra bunn av, kaster ikke mat. - Spiser aldri ute, med mindre det er i forbindelse med jobb. Da spanderer jobben. Dropper også julebord fordi jeg synes det er råflott at jeg skal bruke 500kr (egenandel) på meg selv. - kjøper det jeg kan av klær og utstyr til barna brukt. Kjøper aldri tøy til meg selv, vinterjakka mi er 7 år gammel. Den var da kjøpt på salg til 500kr. - Barna og jeg har aldri vært i utlandet på ferie, aldri reist med fly. Feriene våre er som regel en tur på hytta til tante (min mors søster). Hun låner oss hytta gratis. En oslotur, da tar vi buss inn til Oslo og drar på gratis museer, bader på Hovedøya osv. Ved å leve på den måten greier jeg faktisk å spare 80 000- 100 000kr i året. Greier ikke mer enn den summen fordi det kommer alltid en ekstrautgift som blir dyr, som f.eks denne måneden måtte jeg ha nye briller. Det kostet meg 3600kr, sure penger. Dette var Specsavers, den billigste optikeren. Jeg har spart 650 000kr til nå, jeg begynte sparingen da barna var født og forholdet til barnefar tok slutt. Anonymkode: 772bd...f9c Du velger altså helt selv å leve fra hånd til munn fordi du sparer 100 000 i året. Helt OK det, altså, men det er faktisk ikke det som menes med å leve fra hånd til munn. Anonymkode: 9925a...a93 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #292 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå er det sånn at nesten 70% av førstegangskjøperne i Oslo får hjelp av foreldre, så det at «boomerne» generelt er så griske og slemme stemmer rett og slett ikke. De fleste i min generasjon (ca 60 år) hjelper så godt de kan. Derimot fikk ingen av oss hjelp da vi etablerte oss på boligmarkedet. Mange av oss har hatt flaks med prisutvikling, men det samme kan jo fint skje med dagens unge? Vi som har levd noen år har opplevd både ganske dramatisk boligprisfall og rente på 16% også, så det er ikke sånn at det har gått oppover hele tiden. De fleste har hele sin formue bundet opp i bolig, en bolig de kanskje har bodd i 30-40 år. Men det virker som flere her mener at man er pliktig til å selge den for å gi pengene til neste generasjon? (For å selv bo hvor egentlig?) Hvis jeg går av som 62-åring så får jeg 350 000 i året i pensjon (og jeg har faktisk tjent bra). Barna mine tjener rundt en mill alle sammen, noen over. Det er mye usikkerhet knyttet til verdien av pensjoner fremover. Det føles usikkert å være avhengig av en fast sum som man ikke selv kan påvirke de neste 30 årene. Hvis prisstigningen for eksempel blir dramatisk så vil man kunne ende opp meget fattig. Så det er ikke så rart at pensjonister ønsker seg en sikkerhet i tillegg til pensjon. Man kan mene alt man vil at TS sin mor burde gitt henne et par millioner av gevinsten på boligsalget (for som jeg har vist så er det det som må til for at TS skal få kjøpt seg noe). Nå vil hun ikke det, så da er det ikke annet for TS å gjøre enn å brette opp ermene selv, skaffe seg en bedre betalt jobb - og vente på arv. Anonymkode: 9925a...a93 Du er heldig som får 350000 i året som pensjonist! Dagens unge får ingenting, så da hadde det jo vært fint om dessertgenerasjonen kunne dryppe litt på dem slik at de fikk spart seg opp litt i pensjon de også. Anonymkode: 83e42...833 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 9. januar #293 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): TS her! Ja, jeg lever fra hånd til munn fordi jeg må det for å spare til egenkapital. Jeg har ikke forbruksgjeld eller annet lån, røyker heller ille 50 om dagen. Jeg har faktisk ikke studielån heller, det lille jeg hadde er nå nedbetalt. Med hånd til munn mener jeg: - Vi går til og fra alle steder. Tar buss bare når det er nødvendig. Har ikke bil. Har faktisk aldri eid en bil. - Jeg tjener 650 000kr i året, inkludert bidragsforskudd, utviddet barnetrygd og vanlig barnetrygd. Ikke alle med master har en millionlønn når de er i starten av 30 årene. Jobber som rådgiver i kommunen, hvis du lurte på hva jeg drev med. - Vi bruker 1000-1500kr mindre enn sifos anbefalinger på mat. Spiser mye mat laget fra bunn av, kaster ikke mat. - Spiser aldri ute, med mindre det er i forbindelse med jobb. Da spanderer jobben. Dropper også julebord fordi jeg synes det er råflott at jeg skal bruke 500kr (egenandel) på meg selv. - kjøper det jeg kan av klær og utstyr til barna brukt. Kjøper aldri tøy til meg selv, vinterjakka mi er 7 år gammel. Den var da kjøpt på salg til 500kr. - Barna og jeg har aldri vært i utlandet på ferie, aldri reist med fly. Feriene våre er som regel en tur på hytta til tante (min mors søster). Hun låner oss hytta gratis. En oslotur, da tar vi buss inn til Oslo og drar på gratis museer, bader på Hovedøya osv. Ved å leve på den måten greier jeg faktisk å spare 80 000- 100 000kr i året. Greier ikke mer enn den summen fordi det kommer alltid en ekstrautgift som blir dyr, som f.eks denne måneden måtte jeg ha nye briller. Det kostet meg 3600kr, sure penger. Dette var Specsavers, den billigste optikeren. Jeg har spart 650 000kr til nå, jeg begynte sparingen da barna var født og forholdet til barnefar tok slutt. Anonymkode: 772bd...f9c Du skal ikke trenge å forsvare deg slik, vi er mange som forstår at din situasjon er ille og at det er lite du får gjort for å bedre situasjonen din. Ikke alle kan bare bytte jobb og få bedre betalt, det er ikke sånn det funker. Det høres ut som du gjør alt du kan og at din mor av en eller annen merkelig grunn føler seg berettiget til å sløse med masse arvepenger som kunne kommet deg og barnebarna godt til nytte. At en mor klarer å holde på sånn er ubegripelig for meg. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #294 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er heldig som får 350000 i året som pensjonist! Dagens unge får ingenting, så da hadde det jo vært fint om dessertgenerasjonen kunne dryppe litt på dem slik at de fikk spart seg opp litt i pensjon de også. Anonymkode: 83e42...833 Du får vel lese hva jeg skriver da. Jeg skriver at både jeg og de fleste jeg kjenner hjelper så godt de kan. At enkelte ikke kan eller vil - ja, sånn vil det alltid være. Har de midler så vil jo barna arve det en dag. Der stemmer selvsagt ikke det du skriver at de som er unge i dag får 0 i pensjon. Anonymkode: 9925a...a93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eureka! Skrevet 9. januar #295 Del Skrevet 9. januar Jeg har ikke lest alle kommentarer du har fått her eller evt svar fra deg, men først spm som melder seg? Hvor er faren din? Lever han, og er betalt ut av deres familiehjem som et skilsmisseoppgjør? Om din far har gått bort er det din mor gjør nå ulovlig. Det er faktisk mange som ikke er klar over dette og gjeldende arveregler. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #296 Del Skrevet 9. januar Har du sjekket hvis mye du kan få i lån da, TS? Med 650 000 i banken så er jo EK på plass. Så da er det din betjeningsevne det står på. Da ville jeg virkelig forsøkt å gjøre en innsats for å skaffe meg en bedre betalt jobb. Anonymkode: 9925a...a93 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #297 Del Skrevet 9. januar Eureka! skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke lest alle kommentarer du har fått her eller evt svar fra deg, men først spm som melder seg? Hvor er faren din? Lever han, og er betalt ut av deres familiehjem som et skilsmisseoppgjør? Om din far har gått bort er det din mor gjør nå ulovlig. Det er faktisk mange som ikke er klar over dette og gjeldende arveregler. Tull. Du mener det er ulovlig å reise på ferie og gå på restaurant når man sitter i uskiftet bo? Det er feil. Å gi bort store summer er derimot ikke lov. Anonymkode: 9925a...a93 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eureka! Skrevet 9. januar #298 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tull. Du mener det er ulovlig å reise på ferie og gå på restaurant når man sitter i uskiftet bo? Det er feil. Å gi bort store summer er derimot ikke lov. Anonymkode: 9925a...a93 Sett deg inn i loven før du kommenterer idioti. Moren sitter ikke lengre i uskiftet bo. Boet ER skiftet. Og hvis det er slik at TS´ far er gått bort, har ikke moren lov til å skifte boet uten å gjøre opp farsarven til Ts. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #299 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): 4 mill i overskudd... Anonymkode: 21b80...c79 Men ga hun 3 millioner av disse til din søster? Anonymkode: 0afea...44e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #300 Del Skrevet 9. januar Eureka! skrev (4 minutter siden): Sett deg inn i loven før du kommenterer idioti. Moren sitter ikke lengre i uskiftet bo. Boet ER skiftet. Og hvis det er slik at TS´ far er gått bort, har ikke moren lov til å skifte boet uten å gjøre opp farsarven til Ts. Hva babler du om? Anonymkode: 9925a...a93 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå