Gå til innhold

Barn med omgangssyke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så heldig å svært lite erfaring med dette svineriet, men nå har dessverre 2-åringen fått omgangssyken.

Han kastet opp 4-5 ganger på kort tid for et par timer siden. Hvordan intervall pleier det å være på oppkast?

Hvordan pleier andre å gjøre det om natten? Kanskje dumt å legge han i sprinkelsengen sin?

Han har drukket litt farris, men er veldig slapp.

Anonymkode: fcef1...a14

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Veldig ulikt hvor ofte man kaster opp, så vanskelig å si. Våre to har gjerne en del timer mellom hver gang, men har også hatt tilfeller med hver time.

Her ligger vi på madrass i stua, siden det er nærmere badet. Tisselaken under barnet, og bøtte/skål i nærheten. Ville droppet sprinkelseng da det kan være vanskelig å få vasket ordentlig.

Anonymkode: 23ad7...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Omgansyken er like forskjellige som hos mennesker. 

Jeg pleier og dekke sidene med håndkler, sette en bøtte ved sengen med litt vann i. Sover på madrass ved siden av sengene til barna når de har omgansyken. 

Har altid drikke i nærheten så barnet kan skylle munnen etter å ha kastet opp.

Anonymkode: c9028...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi sover også på madrass på stua med bøtte ved siden av. Tisselaken på madrassen og tykke håndklær på puta. Det varierer hvor lang tid det går mellom oppkast. 

Anonymkode: 6579b...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sover med barnet for å passe på frie luftveier og for å hjelpe henne ❤️ Mye lettere å unngå spy overalt når jeg er rett der og kan hjelpe. Hadde ikke turt å la barnet ligge på et rom alene

Anonymkode: 06904...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er så heldig å svært lite erfaring med dette svineriet, men nå har dessverre 2-åringen fått omgangssyken.

Han kastet opp 4-5 ganger på kort tid for et par timer siden. Hvordan intervall pleier det å være på oppkast?

Hvordan pleier andre å gjøre det om natten? Kanskje dumt å legge han i sprinkelsengen sin?

Han har drukket litt farris, men er veldig slapp.

Anonymkode: fcef1...a14

Hvordan kroppen takler viruset eller det som fører til oppkast, avgjør hvordan forløpet blir. 
Du skal under ingen omstendigheter la barnet ligge på eget rom og sove. Selv om han er stor så kan han bli kvelt av sitt eget oppkast, og da bør voksne være i nærheten og kunne reagere. 
Søtt og salt, kokt avkjølt kokt vann, eller avspilt havregryn er bra ved oppkast og diaré.

Anonymkode: ed9ef...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...