AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Del Skrevet 8. januar Jeg er er sånn person som lett har en alt eller ingenting tankegang. Med det mener jeg at hvis jeg f.eks spiser noe usunt i ukedagene tenker jeg alltid: "Nå er alt ødelagt så da kan jeg like gjerne fortsette", noe som ender med at jeg spiser alt det usunne jeg kommer over eller jeg kan også dra på butikken bare for å kjøpe alt det usunne jeg har lyst på. Og det verste er at jeg også ikke klarer å slutte å spise så lenge jeg har det i hus. Noen som har noen gode tips til hvordan man kan klare å unngå en alt eller ingenting tankegang? Anonymkode: 83f1f...69a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #2 Del Skrevet 8. januar Vel jeg har det aldri i hus 😂 har tidligere klart å gå ned 10-20 kg om jeg har vært flink i perioder. Men da har jeg vært sånn «alt eller ingenting» som du beskriver. Så da var det kun salat og vann og ingenting usunt; kan ikke leve sånn i lengden. Nå har jeg gått ned rundt 60 og føler jeg har funnet greia. Har i løpet av disse to årene med vektnedgang ikke spist særlig med grønnsaker heller, bare spist helt vanlig mat. Middag, brød osv. men jeg unner meg noe innimellom og har ikke ja og nei mat. Før så tenkte jeg hvis jeg spiste usunt på en onsdag at alt var ødelagt og at det ikke var vits å starte på nytt før mandag osv.. men om jeg drar ut på restaurant på en onsdag nå og drikker sukkerbrus og spiser kake til dessert tenker jeg bare at jeg fortsetter i morgen. Har fortsatt 15 kilo som skal vekk, kun derfor jeg tenker sånn og ligger i underskudd. Men når man når en vekt man er fornøyd med så gjør det ikke noe om man skeier ut en dag. Er bare det å hente seg inn igjen. Jeg syns det er motiverende å logge maten på Lifesum. Og trene vekter, de dagene man ikke trener er det mye vanskeligere å spise sunt. Og ikke ha godteri osv i huset i det hele tatt. Noen er bare avhengige, sånn er det 😅 hjernen min vil innimellom ha godteri, men når jeg spiser det syns jeg ikke det er godt engang Anonymkode: a3a69...0ee 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #3 Del Skrevet 8. januar Anonymkode: 31c65...368 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #4 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Vel jeg har det aldri i hus 😂 har tidligere klart å gå ned 10-20 kg om jeg har vært flink i perioder. Men da har jeg vært sånn «alt eller ingenting» som du beskriver. Så da var det kun salat og vann og ingenting usunt; kan ikke leve sånn i lengden. Nå har jeg gått ned rundt 60 og føler jeg har funnet greia. Har i løpet av disse to årene med vektnedgang ikke spist særlig med grønnsaker heller, bare spist helt vanlig mat. Middag, brød osv. men jeg unner meg noe innimellom og har ikke ja og nei mat. Før så tenkte jeg hvis jeg spiste usunt på en onsdag at alt var ødelagt og at det ikke var vits å starte på nytt før mandag osv.. men om jeg drar ut på restaurant på en onsdag nå og drikker sukkerbrus og spiser kake til dessert tenker jeg bare at jeg fortsetter i morgen. Har fortsatt 15 kilo som skal vekk, kun derfor jeg tenker sånn og ligger i underskudd. Men når man når en vekt man er fornøyd med så gjør det ikke noe om man skeier ut en dag. Er bare det å hente seg inn igjen. Jeg syns det er motiverende å logge maten på Lifesum. Og trene vekter, de dagene man ikke trener er det mye vanskeligere å spise sunt. Og ikke ha godteri osv i huset i det hele tatt. Noen er bare avhengige, sånn er det 😅 hjernen min vil innimellom ha godteri, men når jeg spiser det syns jeg ikke det er godt engang Anonymkode: a3a69...0ee Hvordan klarer du å unngå å kjøpe usunt? Jeg sliter med det, selv når jeg nettopp har spist før jeg går på butikken og forsøker holde meg bare til handlelisten. Kjempeimponerende at du har klart å gå ned 60 kg, det må jeg si. Anonymkode: 83f1f...69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #5 Del Skrevet 9. januar - Prøv å snu fokuset fra det du IKKE skal spise til det du SKAL spise. (Jeg SKAL spise 5 grønnsaker i løpet av dagen osv) - Unngå situasjoner du vet er triggende, f.eks handle når man er sulten. Prøv å unngå butikker så mye som mulig. Storhandling eller bestilling via Oda. - Flytt fokuset fra vektnedgang i starten, men heller endring av hva og hvordan du spiser. Og start med en ting av gangen. Altså pleier du å spise sjokolade om kvelden, så bytt ut det med et sunnere måltid. Søk opp og finn noe fristende du kan lage men som også er sunt og godt. Anonymkode: 9e01b...a03 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 9. januar #6 Del Skrevet 9. januar Du svarer jo selv på det da: ikke ha det i hus. Si til deg selv at du ikke tar det med når du ser noe usunt i butikken, og bare... gå forbi og se hva som skjer. Kanskje er det ubehagelig først, men så går følelsen over? På den andre siden er det også viktig å ha sunn, god mat tilgjengelig som du KAN spise, for det er uholdbart å hele tiden måtte nekte seg noe. Jeg har f.eks. kokte egg, tunfisksalat, grillet kylling, bær, havregrøt med godt nøttesmør o.l. tilgjengelig. Om mørk sjokolade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #7 Del Skrevet 9. januar Gikk for ingenting. Har ikke spist godteri og sjokolade på 12 år nå. Eller substitutter og slikt, som opprettholder vanen og suget. Anonymkode: b8587...d32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #8 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvordan klarer du å unngå å kjøpe usunt? Jeg sliter med det, selv når jeg nettopp har spist før jeg går på butikken og forsøker holde meg bare til handlelisten. Kjempeimponerende at du har klart å gå ned 60 kg, det må jeg si. Anonymkode: 83f1f...69a Ikke dra på butikken når du er sulten eller sliten. Begge deler trigger behovet for "kosemat". Hvis du ikke kan legge handlingen til tidspunkter der du er frisk og opplagt og mett. Ha lista klar, drikk et par store glass med vann før du går i butikken Anonymkode: 1aa34...e3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #9 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvordan klarer du å unngå å kjøpe usunt? Jeg sliter med det, selv når jeg nettopp har spist før jeg går på butikken og forsøker holde meg bare til handlelisten. Kjempeimponerende at du har klart å gå ned 60 kg, det må jeg si. Anonymkode: 83f1f...69a Da jeg kuttet sjokolade, som var det verste for meg, tok mannen all handel. Det er flaut å innrømme, men jeg lot til og med kortene mine ligge hjemme da jeg kjørte til jobb og trening og slikt. Nå går det av seg selv å kun følge handlelista. Suget er jo borte, det hjelper jo selvfølgelig. Anonymkode: b8587...d32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå