Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg så litt fra dåpen til Sverre M. idag, og må innrømme at jeg reagerte på noe heeelt annet enn de fleste var opptatt av, nemlig hvordan barna fikk leke med levende lys under seremonien. Riktignok var mødrene der med dem, men alikevel........

Jeg håper at våre små prinsesser er de eneste barna i Norge som får lov å leke med åpen ild!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De hadde sikkert ikke klart seg om noe gikk galt :ironi:

Det var tusenvis av mennesker, filmfolk og alt som fulgte de. Tror ikke det var så ille ;)

Endret av Mae
Gjest Donna
Skrevet

Jeg er helt enig med tråstarter - jeg måtte nesten se vekk da ungene holdt på som verst. Selvfølgelig kunne det ikke skjedd noen katastrofer - men det var direkte ubehagelig å se på småjentene som bøyde seg over ilden.

Skrevet

Hvordan skal barna lære å omgås ild på en vettug måte da? Å aldri få prøve seg?

Tenker at de hadde trent på forhånd jeg.

Skrevet

Jeg satt med hjertet i halsen selv da de skulle tenne de lysa, men samtidig passet mammene deres godt på dem, så at de lekte med ilden er jeg ikke helt enig i.

Gjest Donna
Skrevet

Som jeg sa så vet jeg at det ikke hadde skjedd noen katastrofer - men det var ubehagelig å se på - så små barn har ikke akkurat kontroll når de lener seg over ilden.

Selvsagt skal barn venne seg til å behandle ild - men det trenger man ikke begynne med når de er to år. Som liten brant jeg meg stygt på åpen ild - og den opplevelsen fulgte meg i årevis etterpå - så flammer har jeg stor respekt for.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg så også dette, og synes det var rart. De tente ikke lysene på en forsiktig måte, men mer lekte med de synes jeg. Det så også ut som lille Ingrid kom borti lyset med hånden et lite øyeblikk, ikke bra det der.

Gjest Gjest
Skrevet

Herregud, hva man skal henge seg opp i....

Gjest Donna
Skrevet
Herregud, hva man skal henge seg opp i....

Ja, at du gidder :overrasket:

Skrevet

Jeg og "tenkte" på mine egene barn da jeg så de.

Greit de hadde noen til å passe på seg,men de var litt ekkelt,jeg hadde ikke likt at mine barn gjorde det!

Samtidig ble det liksom litt uhøytidelig,barna "kjørte" sitt eget løp i kirken og er som barn flest!!

Det synes jev var litt flott å se.

Tror dett er en "mamma "reakjson,i allefall for min egen del.

Det gikk jo bra,selv om d så ut til at kjole armen,skulle ta fyr da de le seg over de tennte lysene for å sette ned nye lys.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvordan skal barna lære å omgås ild på en vettug måte da?  Å aldri få prøve seg?

Tenker at de hadde trent på forhånd jeg.

Enig. Selv pleier jeg å prøvekjøre med unger for at de tidlig skal lære seg å omgås trafikken på en vettug måte.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg reagerte på det samme som trådstarter. Jeg så dåpen i reprise også, og fikk det bekreftet:

Lille Ingrid Alexandra kom bort i lyset og brant seg. Først da kom kronprinsesse Mette-Marit bortom en tur for å se hva som skjedde.

Flere har nok også reagert en del på hvor fremmelig lille Maud Angelica ser ut til å være: hun dominerte og sjefet over alle lysene slik at lille Ingrid Alexandra ikke fikk prøvd seg. Maud Angelica skulle ha kontroll over alle, mens Märtha ikke grep inn.

Gjest Gjest_montepulciano_*
Skrevet

Jeg er enig i at barn må få prøve seg for å lære å omgås farer på en fornuftig måte. Men 2 år er nå altfor tidlig til å leke med ild - som jeg hevder at de gjorde. For så små barn bør ild være FY! Denne lærdommen får komme litt senere. Det ville nok ikke ha utviklet seg til en katastrofe med nedbrent kapell osv., men ille nok om barna hadde brent seg. Hvilket også det ene barnet gjorde såvidt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Herregud, dette var en dåp og foreldrene var jo der! :overrasket:

Hvor hysterisk er det egentlig mulig å bli?

Ingrid brant seg litt ja, også ville hun helst blåse ut lysene :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er enig i at barn må få prøve seg for å lære å omgås farer på en fornuftig måte. Men 2 år er nå altfor tidlig til å leke med ild  - som jeg hevder at de gjorde. For så små barn bør ild være FY! Denne lærdommen får komme litt senere. Det ville nok ikke ha utviklet seg til en katastrofe med nedbrent kapell osv., men ille nok om barna hadde brent seg. Hvilket også det ene barnet gjorde såvidt.

Enig i den!

Gjest Gjest
Skrevet

Foreldreparet så da etter barna sine som hvilke som helst andre foreldre vel? :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Barn bør holdes unna ild av foreldrene sine, det gjelder alle, kongelige eller andre :Nikke::Nikke::Nikke:

Gjest LoisLane
Skrevet
Jeg reagerte på det samme som trådstarter. Jeg så dåpen i reprise også, og fikk det bekreftet:

Lille Ingrid Alexandra kom bort i lyset og brant seg. Først da kom kronprinsesse Mette-Marit bortom en tur for å se hva som skjedde.

Flere har nok også reagert en del på hvor fremmelig lille Maud Angelica ser ut til å være: hun dominerte og sjefet over alle lysene slik at lille Ingrid Alexandra ikke fikk prøvd seg. Maud Angelica skulle ha kontroll over alle, mens Märtha ikke grep inn.

Har ikke de stakkars barna fedre?

Gjest Gjest
Skrevet
Har ikke de stakkars barna fedre?

Jo klart de har, men de satt så langt unna. Det var mødrene som tilfeldigvis var nærmest :)

Ari Behn og Kronprinsen kunne nok ha passet litt bedre på de stakkars små ved ilden de også. Men det gikk jo bra til slutt det hele, selv om den lille gråt så hele kirken ristet.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei hjelpe meg. Er det mulig?? Ungene må jo få lov til å lære seg å behandle "farlige" ting. Det hjelper ikke å beskytte de til de er 15 år. Om du begynner tidlig, for de også lært seg respekt for flammer. Og dette lærer de best ved å "hjelpe til". Selvfølgelig med en voksen sammen med seg.

Og selv om barn er uenige (her at Maud overkjørte Ingrid litt), så må ikke nødvendigvis de voksene gripe inn med en gang. Hvordan i allverden skal barna lære seg å løse konflikter seg i mellom.

Det er alt for mange overbeskyttende kjærringer der ute :frustrert: Det er da ikke synd på noen av de konglige barna. HERREGUD!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...