Gå til innhold

Kan man gi medisiner etter dyr videre til feks FOD?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nylig mista hunden min, han gikk på to typer medisiner som er litt dyrere og jeg har to helt uåpna pakker liggende med kvittering og alt.

Dette er reseptbelagte medisiner som selvfølgelig ikke skal selges eller gies bort helt uten videre, men kan dette for eksempel komme til nytte for dyrebeskyttelsen, lisaklinikken, FOD eller lignende?

Planen er å donere utstyr, mat og godis (hunden min hadde alt i overflod) så derfor kom jeg på tanken om at medisinene kanskje også kan være til hjelp. De har jo dyrleger som skriver ut resepter så om de har dyr inne med behov for disse medisinene er det jo noen kroner spart.

Anonymkode: c0c2b...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Ubrukt medisin skal leveres på apoteket 

Anonymkode: dfa27...b22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mail og sjekk. Jeg ga videre en dyr medisin som hunden min bare hadde tatt en dose av til en annen som jeg visste sto på det samme. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vel ikke hundre prosent lovlig, men du kan alltids høre med de om de har noen hund der som kan ha bruk for disse medisinene.

Anonymkode: 2723a...cdb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er vel ikke hundre prosent lovlig, men du kan alltids høre med de om de har noen hund der som kan ha bruk for disse medisinene.

Anonymkode: 2723a...cdb

Jeg har prøvd å finne ut om det er lov i forhold til humanmedisin, og så lenge det ikke er klassifisert som narkotika er det ikke ulovlig å gi bort medisiner, men man oppfordres til å ikke gjøre det. Antar det samme gjelder for veterinærmedisin.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Ubrukt medisin skal leveres på apoteket 

Anonymkode: dfa27...b22

Jeg er klar over at det skal det for mennesker og at spesiellt antibiotika skal destrueres korrekt. Men her er tanken mer at om medisinene kan komme til nytte uten at det er ulovlig eller involverer risiko fordi det leveres til noen med kompetanse så er jo det bedre enn destruksjon.

Medisinene er heller ikke av typen som kan misbrukes for rus feks.

Lisaklinikken drives av vetrinærer fôr vanskeligstilte så jeg skal ringe de i morgen å høre. Kanskje kan det bety en enklere hverdag på kort sikt for en dyreeier som trenger det.

Anonymkode: c0c2b...28a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

går jo an å spørre siden de har vetter. no prob lzm😉

Anonymkode: e2129...e87

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...