AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Del Skrevet 8. januar I mange år har jeg slitt med kroppen uten å finne svar på dette. Pga problemer med å få tak i fastlege, få time hos lege, ofte utbytting av leger så har det allerede vært en humpete vei uten å få svar. Lenge har jeg hatt diffuse plager med smerter i flere ledd, så sterke smerter at jeg var sykemeldt over 6 mnd. Sjefen min hjalp meg med å ordne rask time via forsikring på jobben, men de fant ingenting i finger og tåledd. Det er hofter og knær jeg sliter mest med, dette har ikke blitt sjekket ut. For å forklare nærmere den humpete veien. En lege mente det måtte være psykisk fordi hevelsene og rødheten ikke var konstant i over 6 uker på et sted. Så jeg ble sendt til psykolog, der ble jeg sjekket raskt ut som frisk, de syns det var rart at jeg ble sendt dit. Tilbake hos legen mente de at det var D vitamin, fordi jeg lå litt under. Legen hadde ikke sett andre med så mye vondt bare pga d vitamin, men ble satt på en hestekur uten at dette endret seg stort. Deretter var jeg innom fysioterapi, kiropraktor og osteopat. Sistnevnte mente at hn ikke kunne hjelpe meg da dette mest sannsynlig var medisinsk og ba meg om å gå til legen. Da var jeg lei, så jeg har bare levd med smertene. Over mange år så har jeg slitt med at øynene mine er litt tørre og blir helt forferdelig om jeg bruker sminke. Så om jeg skal ha på meg sminke, så må jeg ha med meg dråper til øynene. Nesen smøres jevnlig med fukt eller dråper pga tørrhet. Jeg har aldri tenkt annet enn at slik er jeg. Fet hud har jeg aldri hatt, men har tørr hud. Smører meg daglig med krem for dette, men like knusktør etter en dusj igjen. Har alltid hatt det slik at om jeg kjører bil lengre enn et par timer må jeg ha drops eller drikke. I de siste 4 mnd har det tatt helt av, jeg må ha med meg drikke uansett hvor jeg går. Munnen er knusktørr omtrent hele tiden. Det siste halve året har jeg soppinfeksjon nesten konstant. Så leser jeg på diverse på nett, søker opp tørr munn og kom borti sjøgrens syndrom. Er det derfor jeg alltid har hull i tennene? Så lenge jeg kan huske så har jeg alltid 1-3 hull i tennene hver gang jeg går til tannlegen. Selv som voksen går jeg til tannlege vært eneste år. De sier at jeg har 1 gradig hull i alle tennene mine. Jeg som ellers er veldig forsiktig med kosthold, sure drikker, pusser to ganger daglig, bruker munnskyld og bruker tanntråd to ganger daglig. Sist jeg var til tannlegen var det rotfylling og tror jeg har et hull i tannen ved siden av nå. Jeg er ellers 32 år, frisk sådan, slank og aktiv. Merker væromslag godt, passer på gode sko, passer på hms i alle situasjoner. Noen som vet nok om sjøgrens til å forklare hva jeg burde gjøre fra nå? Anonymkode: e9508...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #2 Del Skrevet 8. januar Fastlege kan ta en blodprøve. Rundt 70% av de med sjøgrens får utslag på den. Du kan bli henvist til revmatolog, som gjør ulike undersøkelser. Mest sannsynlig må du ta en biopsi av spyttkjertlene i munnen. Anonymkode: f7400...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå