Gå til innhold

Noen som har født i uke 23?

anonymfrøken1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har selv to premature barn så har fått litt venner på Nyfødtintensiv 😊 en liten gutt jeg kjenner er født i uke 23+1 og rakk ikke lungemodning om jeg husker rett. Han ble forespeilet død, multihandikappet, dårlig livskvalitet, etc. Han er i dag en ganske vanlig gutt på 4 år som løper, snakker og er som andre på sin alder. Han er oftere på sykehuset pga han blir mer syk av luftveissykdommer og tror han sliter litt med ørebetennelser. Men han går i barnehage og lever livet fullt ut akkurat som andre 4 åringer 😊 

masse lykke til, håper lille holder seg inne et par dager til for best mulig utgangspunkt ❤️

Anonymkode: c59b7...31f

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 17.42):

Hvis du ikke ser det problematiske i ditt spørsmål om hvorfor hun tør å få flere barn kan vi nok trygt anta at empati ikke er din sterke side. 

Lykke til TS, håper babyen holder seg inne lenge til! 

Anonymkode: 350d2...efc

Jeg spurte forsiktig og forklarte hvorfor jeg spurte. Da er hun tøffere enn meg som tør å prøve flere ganger. Kanskje kommunikasjonen virker annerledes fordi det er skrevet, men da velger du jo selv om du ønsker å legge i et negativt tonefall. 

Anonymkode: 6c747...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har selv en ganske liten baby som må gjennom minst 3 operasjoner for å overleve. 

Anonymkode: 6c747...c17

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor i alle dager velger du å bli gravid igjen når du vet at du med all sannsynlighet kommer til å føde prematurt? 

Anonymkode: ab75b...1ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det setter jo ting litt i perspektiv når grensa for selvbestemt abort nå har blitt hevet fra 12 til 18 uker, og barn som bare er én måned eldre kan overleve…

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg vet at en gutt som ble født i den tiden. Det går bra. Men har en del senskader. Men dette er en del år siden da. Jeg regner med dem kan mye mer nå. Jeg så bare hvor mye ting hadde endret seg fra jeg fikk første til nr to. Første ble født i uke 31. Fa kjørte dem på med oksygen og alt. Så kom lille my i uke 27. da skulle dem ikke gi noe oksygen så lenge hun klarte uten. For det kunne gå utover synet. Så jeg ble litt sjokkert på flere ting som hadde endret seg på bare noen få år. Dette er jo 20 år siden. Så jeg regner med dem kan mye mer no

Anonymkode: 22569...40a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Orker ikke lese alle kommentarer i denne tråden. Mange er både krenkende og tankeløse.

Elsker man et barn, så gjør man alt man kan for at barnet skal overleve, enten barnet er i eller utenfor magen. Det klasses en mors kjærlighet.

Krysser fingre for at dette går bra! 

Anonymkode: 9b30b...42a

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor i alle dager velger du å bli gravid igjen når du vet at du med all sannsynlighet kommer til å føde prematurt? 

Anonymkode: ab75b...1ac

Jeg fikk ikke lov til å få flere barn. Jeg har to premature barn. Jeg fikk streng beskjed om å ikke prøve på flere. Jeg fikk svangerskapsforgiftning og HELLP i tillegg. Så sjansen er veldig stor for at jeg får det flere ganger. Siste gangen så var jeg så dårlig at det tok lang tid før jeg kom meg. Men det ser ut som det er mere tilfeldig til ts. 

Anonymkode: 22569...40a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 17.42):

Hvis du ikke ser det problematiske i ditt spørsmål om hvorfor hun tør å få flere barn kan vi nok trygt anta at empati ikke er din sterke side. 

Lykke til TS, håper babyen holder seg inne lenge til! 

Anonymkode: 350d2...efc

Det problematiske? Jeg er ikke hun du siterte, men det må da gå an å stille spørsmål rundt dette? Hvorfor kvinner som føder prematurt flere ganger velger å risikere enda et liv sånn. Dette dreier seg jo ikke bare om kvinnen. Det er et barn oppi dette også. 

Anonymkode: 722eb...b95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Virker som ts har fått god faglig oppfølging rundt dette svangerskapet mtp. forebyggende tiltak. Jeg vil tro helsepersonell hadde frarådet graviditet om de ikke trodde det skulle gå veien. Så slutt å kritiser en person som står oppi en stor krise nå.

Anonymkode: e65b1...08f

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grüner skrev (15 timer siden):

Det setter jo ting litt i perspektiv når grensa for selvbestemt abort nå har blitt hevet fra 12 til 18 uker, og barn som bare er én måned eldre kan overleve…

Helt enig, der er hårreisende!!

men det er en annen diskusjon, kan nesten ikke kuppe denne tråden for det :) lykke til ts, håper du har energi til å oppdatere oss her for vi er mange som tenker på deg og den lille🩷

Anonymkode: f0bff...437

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 24 i morgen!🩵

Livmorhalsen har tappet litt etter at de fjernet cerclagen. Den var 22 mm på fredag, i forrigårs var den på 13 mm.

Det var jo litt forventet at livmorhalsen min ikke holder uten cerclage, men vi håper den holder noen uker til! 🤞🏻🩵

• Hjerte 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
anonymfrøken1 skrev (1 minutt siden):

Uke 24 i morgen!🩵

Livmorhalsen har tappet litt etter at de fjernet cerclagen. Den var 22 mm på fredag, i forrigårs var den på 13 mm.

Det var jo litt forventet at livmorhalsen min ikke holder uten cerclage, men vi håper den holder noen uker til! 🤞🏻🩵

Lykke til..håpe dette går bra 🦋❤️ 

Anonymkode: 610fb...951

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Masse lykke til, krysser alt jeg har for deg. Sender deg gode ønsker og en varm klem ❤️

Anonymkode: 0ff15...130

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymfrøken1 skrev (På 15.1.2025 den 14.56):

Uke 24 i morgen!🩵

Håper du kan holde oss oppdatert igjennom svangerskapet (om du orker). Krysset det jeg har for at det går bra og du holder minst noen uker til 🩵

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sønnen og svigerdatteren til en kollega fødte i uke 23 eller 24 for et år siden i et annet land. Det eneste de sliter litt med nå er å få i babyen nok mat. Ellers går det utrolig fint og det er ingenting som tyder på senskader. 

Anonymkode: e65b1...08f

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger fortsatt gravid🤞🏻🩵

Uke 25 i morgen egentlig i følge ordinær ultralyd hos to forskjellige, men de har tatt fra tidlig ultralyd som for dem er 25 uker på torsdag. Uansett så er han i magen enda og ting virker mer stabilt🤞🏻🩵

• Hjerte 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
anonymfrøken1 skrev (35 minutter siden):

Ligger fortsatt gravid🤞🏻🩵

Uke 25 i morgen egentlig i følge ordinær ultralyd hos to forskjellige, men de har tatt fra tidlig ultralyd som for dem er 25 uker på torsdag. Uansett så er han i magen enda og ting virker mer stabilt🤞🏻🩵

Så godt å høre! Krysser fingrene for deg og den lille🤞

Anonymkode: 861c6...00c

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for oppdateringen! Virkelig godt å høre ❤️

Anonymkode: 04ed1...d5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lykke til! Er det et alternativ å sette på ny cerclage? Nå som det virker mer rolig?

Anonymkode: d0cec...f2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...