Gjest indiangranny Skrevet 18. november 2002 #1 Skrevet 18. november 2002 Hei Dere :D Jeg hadde besøk av min datter i går i lag med forloveden.Hun lurte på om jeg ville være med på fødselen av mitt barnebarn.jeg lurte på om ikke kjæresten skaulle være med han sa at det var plass til en til. Klart jeg ble rørt og stolt spørs om jeg er tøff nok til å se min datter ha det vondt. :o Hun var i den 10 uke i går ok kunne fortelle meg litt om den lille spiren. hilsen indianlady
Maeve Skrevet 18. november 2002 #2 Skrevet 18. november 2002 Hei vennen! Klart du må bli med på fødselen! Blir nok meget spennende! Sikkert tøft å se at datteren din lider seg igjennom timer med smerter, men det hjelper nok for henne at hun har sin forlovede der, og deg og da er hun trygg.
Gjest Brunhilde Skrevet 18. november 2002 #3 Skrevet 18. november 2002 Bli med henne! Min søster var med da jeg fødte, og den tryggheten å ha noen som visste hva jeg gikk gjennom ved siden av var ubetalelig! Dessuten, syns du det blir altfor tøft, så er det lov å ta en liten tur på gangen.... LYKKE TIL :D
Tirill Skrevet 18. november 2002 #4 Skrevet 18. november 2002 Tror jeg vile vært svært stolt hvis jeg ble bedt med på fødslen til min datter/barnebarn... Selv ville jeg ikke ha med mamma, til tross for at hun nesten hentet meg hjem to uker før termin, og mente jeg skulle bo hjemme... hehe...
Gjest lilletroll Skrevet 18. november 2002 #5 Skrevet 18. november 2002 Hvis DU ønsker å være med så skal du jo selvfølgelig det!!!! Nå vet du jo at de ønsker deg der, så da blir det opp til deg å ta den avgjørelsen basert på hva du selv føler!! Tror kanskje du og barenbarnet ditt kommer til å få et helt spesielt forhold siden du er der HELT fra begynnelsen av. Personlig ville jeg vel ikke hatt mamma med under fødselen.......
tussemor Skrevet 18. november 2002 #6 Skrevet 18. november 2002 Du må være STOLT nå! Jeg har gått gjennom to fødsler, og selv om jeg har et godt forhold til mora mi hadde hun ALDRI fått bli med på fødselen! Dette er litt av en tillits-erklæring fra din datter! Jeg hadde blitt med viss jeg var deg! :D :D
Gjest Zalomine Skrevet 18. november 2002 #7 Skrevet 18. november 2002 Ja, hun (og han) har bedd deg bli med, så vil du, så er jo dette flott. I likhet med de felste andre her ville jeg aldri hatt min mor der på et slikt tidspunkt, det er bare for meg og min samboer. At de viser deg den tilliten, og det sterke båndet, det skal du ta som den æren det er! Men om du ikke har lyst, så kan du forklare dem dette på en fin måte, og det vil de helt sikkert akseptere. Gjør det du selv føler er rett!
Labella Skrevet 18. november 2002 #8 Skrevet 18. november 2002 Hvis de vil ha deg med synes jeg absolutt du skal gjøre det! Jeg var alene da jeg fikk min datter, og hadde med meg både mor og et annet kvinnelig familiemedlem på sykehuset da jeg fødte. Jeg satte veldig pris på å ha dem der, og det knyttet ekstra sterke bånd mellom oss. Du trenger jo heller ikke være tilstede under selve utdrivningsfasen hvis du eller de ikke ønsker det, men det å være med på sykehuset og være der både før og etter fødselen må være stort! Lykke til uansett hva du velger!
Gjest indiangranny Skrevet 18. november 2002 #9 Skrevet 18. november 2002 Hei Dere :D Jeg kommer nok til å bli med men nå er jeg mest spent på at svangerskapet skal gå bra.Det har vært tendenser til spontanabborter i min familie så jeg håper på det beste for hennne. :o hilsen indianlady
koldbruna Skrevet 24. november 2002 #10 Skrevet 24. november 2002 Synes du skal bli med jeg...selv hadde jeg med svigermor og min mann. Mye støtte i svigermor var det og på neste fødsel skal jeg også spørre om hun vil bli med... Gratulerer som kommende bestemor... *klem*
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2002 #11 Skrevet 24. november 2002 Min datter var alene i den tiden hun skulle føde. Jeg hadde lovet henne å bli med,noe jeg ikke var sikker på om jeg ville. Det var jeg som var nervøs da tiden var inne, men da jeg fikk oppleve at det virkeligt var bruk for meg, gikk det helt fint. Det var utroligt fint å få lov til å ønske mitt første barnebarn vellkommen til denne verden. Jeg og min datter lo og gråt i samman. Min andre datter ville også ha meg med,men nei,den stunden ville jeg at hun og mannen skulle ha. P.S. Jeg satt stille på gangen. Gikk inn en snartur og hilste henne velkommen da alt var over. :D Min datter og mannen likte at jeg var i nærheten. Så her en en mormor som ikke klarer å holde seg vekke.
anett2 Skrevet 24. november 2002 #13 Skrevet 24. november 2002 Dette må du ikke gå glipp av Så fremst du føler deg trygg på at du kan være med og ønsker dette, så vil det for dere alle bli en fantastisk opplevelse å ønske den lille velkommen . Selv har jeg vært med på fødsel når en venninne skulle føde og da var jeg selv i 7 mnd gravid. Slikt glemmer man aldri Gratulerer som kommende bestemor
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2002 #14 Skrevet 24. november 2002 Synes absolutt du skal bli med på fødselen. Kommer til å bli en positiv opplevelse både for deg og foreldrene. Personlig så ville jeg ikke ha med andre enn mannen min, da jeg synes at det var noe mellom bare meg og han. Men alle er forskjellig heldigvis. Lykke til Klem
bamsemums23 Skrevet 27. november 2002 #15 Skrevet 27. november 2002 Hei så "heldig" du er som får være med på fødselen. Når jeg fikk nr 3 nå i sommer var samb. borte på jobb og rakk ikke hjem så jeg tok med meg min mor. Hun gledet seg masse over å få være med, og sier i etterkant at d er d største hun har opplevd. (hun håper på å få være med flere ganger) Da jeg var 14 Fikk mamma 1 attpåklatt og jeg var med på den fødselen, Jeg syntes d var helt supert, så når jeg skulle ha min første visste jeg på en måte hva jeg gikk til.
Litago Skrevet 27. november 2002 #16 Skrevet 27. november 2002 Så koselig IndianLady! Håper du bestemmer deg for å bli med! Jeg var fødselshjelper for en venninne en gang. Mannen hennes var bortreist og jeg var "reserve" hvis barnet kom for tidlig. Og barnet bestemte seg selvsagt for å komme 2 uker for tidlig! Var kjempenervøs ettersom jeg ikke har født barn selv. Jeg holdt meg oppe ved hode-enden og da jeg merket hvor mye min venninne trengte meg, så gikk det veldig greit. Det var selvsagt veldig tøft å se hvor vondt hun hadde det, men det hele ble oppveiet av å se gleden hennes da hun fikk barnet i armene sine! Jeg tror det er noe av det største og vakreste jeg har opplevd!! :D
Ann Forup Skrevet 28. november 2002 #17 Skrevet 28. november 2002 hei din heldig gris :D har altid ønsket at se en fødsel uden at det var mig selv som lå der i senge måske jeg er heldig at få det tilbudet når mine unger skal ha børn engang, synes det er en stor ære at få sådanne tilbud, i dag kan man være flere på fødeavdelingen skal selv ha sønne med på fødslen og det var ikke noget problem fik da at vide at jeg kunne ha endnu en med og så ville det være et følge på hele 3 pers. ønsker dig og din datter lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå