Gå til innhold

Ønsker tips til fin beige farge til stue.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blushing peach😍

Anonymkode: f2130...9b0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Blushing peach😍

Anonymkode: f2130...9b0

Den har vi, og den er ganske så rosa.

Anonymkode: 96e18...41f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Den har vi, og den er ganske så rosa.

Anonymkode: 96e18...41f

Kommer nok an på hva du kombinerer den med. Hos oss er den varm, men brun/beige. Savannah sunset er mindre rød og fremstår nok mindre som rosa. Synes dog begge to er litt for mørke til å gå som beige.

Hva med å prøve noe helt annet enn beige på veggen, men en annen naturfarge? Vi har warm blush i stuen, og den er helt nydelig. 

Anonymkode: 694b4...ecc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kommer nok an på hva du kombinerer den med. Hos oss er den varm, men brun/beige. Savannah sunset er mindre rød og fremstår nok mindre som rosa. Synes dog begge to er litt for mørke til å gå som beige.

Hva med å prøve noe helt annet enn beige på veggen, men en annen naturfarge? Vi har warm blush i stuen, og den er helt nydelig. 

Når ble warm blush "naturfarge"? 

TS ønsker å få tips om beigetoner. Kanskje fordi det er det som passer der? Rosa passer ikke inn i alles stil eller bolig. 

Anonymkode: bbc33...e3d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS ønsker å få tips om beigetoner. Kanskje fordi det er det som passer der? Rosa passer ikke inn i alles stil eller bolig. 

IMG_1691.jpeg.c68c74fb85c3e43dd0fbb15cd0524a17.jpeg

Ikke vært så mye i naturen, du kanskje?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men om man skal holde seg kun til det hun spør om, hva med 12290 antwerp beige, 1141 natural beige, 1281 perlebeige, 10966 almond beige, 12076 modern beige, 12075 soothing beige, 1939 sandbeige, eller om du ønsker noe lysere 1140 sand, 1235 White sand, 1563 mørk strandsand, 1016 blek sand, eller noe varmere 1038 sandbakke, 1006 gul sandsten.

Vær så god. 

AnonymBruker
Skrevet

IMG_1695.thumb.jpeg.f702647558835c04b99b190b0f33d76d.jpeg

Her er en liten samling med fifty shades of beige. Vi har for øvrig 1140 Sand (NB! Den mørke versjonen før Jotun endret oppskriften sin, minner nok litt for mye om Soothing Beige) i gangen. Den er grei, men finest i kombinasjon med en annen farge. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ønsker en lys beigefarge kan jeg tipse om Skandinavisk Lys. Der jeg bodde før var den en helt perfekt lys beigefarge og ikke for gul. Her jeg bor nå opplevde jeg den for gul, så du må, som flere sier, sjekke det ut med prøvelapper evt prøvemaling.

Anonymkode: f1614...2a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har Jotun sin Mohair i hele stuen og kjøkkenet. Tak og lister er også malt i Mohair. 
Fargen er ikke så mørk når det er mye naturlig lys. 

Anonymkode: 993af...bc4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

IMG_1691.jpeg.c68c74fb85c3e43dd0fbb15cd0524a17.jpeg

Ikke vært så mye i naturen, du kanskje?

Det der er ikke Warm blush. 

Og det er uansett ganske langt fra hva TS faktisk spør om. Senses derimot, ville vært et mer fornuftig motforslag til beige, hvis man først skal bevege seg litt mot det rosa. 

039_jotun-sens-2856-warm-blush_1440x1480_tcm301-168755.jpeg

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og det er uansett ganske langt fra hva TS faktisk spør om. Senses derimot, ville vært et mer fornuftig motforslag til beige, hvis man først skal bevege seg litt mot det rosa. 

Nei, men det er terracottafarge i naturen. Det er jo selvsagt ikke warm blush, ettersom det er en maling og dette var bilde av et naturfenomen. Solnedgangen er også tilsvarende farge som warm blush, og mange blomster. Å si at det ikke er en naturfarge er feil. Naturen er (heldigvis) ikke bare grå, grønn og brun. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her er to bilder til av warm blush. Den fremstår ikke alltid som rosa.

Ellers enig i at det er langt unna hva ts spurte om, jeg ville bare komme med et forslag litt utenfor boksen som også er fint :)  IMG_1698.thumb.jpeg.c161c003d2b64558b99904ee58b81245.jpegIMG_1697.jpeg.8a74d0a2d919d95b1104f7037b891496.jpeg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 21.35):

Mener du washed linen? Den er jo gråbeige, og helle mer mot det grå i noen lys. 

Jeg har denne i flere rom (soverom, gang og tv stue), og denne fargen varierer utrolig mye fra lyssetting. I rom med mindre naturlig belysning er den nesten litt mer gråaktig. Mens i rom med mye naturlig lys er den mer beige/nøytral aktig. Uansett er jeg utrolig fornøyd med denne fargen, den er nøytral og fungerer utrolig bra til tregulvene mine 🙂

Jeg har forresten en grå stue nå (valmuefrø) som jeg skal male i washed linen til våren.

Anonymkode: a4810...b62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et lite spørsmål bare, hvilke farger på gardinene har dere som har beige vegger? Skjønner jo at deres beige vegger er i forskjellige nyanser og toner, men spør likevel jeg da ;)

Ts

Anonymkode: a6789...c5d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Et lite spørsmål bare, hvilke farger på gardinene har dere som har beige vegger? Skjønner jo at deres beige vegger er i forskjellige nyanser og toner, men spør likevel jeg da ;)

Ts

Vi har linfarget "natur",  gulvet er lys eik, brede planker. Vi har gått for Sandy, Space og Dusty Rose(barnerom). Har malt listene i samme farge som vegg. Hvite tak.

Anonymkode: fdeaf...ab2

Skrevet

Vi prøvde Blushing peach her, og den ble babyrosa.

Man må nesten teste ut på egne vegger siden det har så mye med lys og lysinnslipp å gjøre. En venninne hadde Tudor som så kjempefin ut hos henne. Da vi malte den hos mamma så den helt rosa ut. Men hos meg må vi derimot ha mer rødt i den beige fargen for at den skal se lun ut. Jeg har prøvd mange forskjellige, men endte til sist med Modern beige da vi har mange vinduer og mye lys. Har også hatt Soothing beige og Hvit lin som ser fin ut, mens Hvit te så skittengul ut.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ts

Har ikke beige vegger nå lenger, men alt fra beige, lilla, og grønt har vært fint. Det er ikke bare veggene gardiner skal harmonere mot, men også sofa, tepper, etc :) 

AnonymBruker
Skrevet

Teblomst

Anonymkode: 858f6...4da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...