Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt om flere som blir gravide uten å få positiv test. I mitt tilfelle har jeg tre barn, og føler meg super gravid, med negative tester. Jeg har ikke mensen, forrige fødsel er snart et år siden… kjennes ut som kynnere av og til, og av og til kjenner jeg også noe som ligner på spark. Kan man ringe legen for det her?

Anonymkode: 13e42...ca0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Har hørt om flere som blir gravide uten å få positiv test. I mitt tilfelle har jeg tre barn, og føler meg super gravid, med negative tester. Jeg har ikke mensen, forrige fødsel er snart et år siden… kjennes ut som kynnere av og til, og av og til kjenner jeg også noe som ligner på spark. Kan man ringe legen for det her?

Anonymkode: 13e42...ca0

Det er veldig lite sannsynlig. Men ja, du kan spørre legen om å måle hcg via blodprøve. 

Anonymkode: 26136...f7b

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig lite sannsynlig. Graviditetstester måler HCG i urinen, og man kan ikke være gravid uten å produsere HCG. Har du tatt flere tester, er det usannsynlig at alle er defekte. 

Anonymkode: e443c...a35

AnonymBruker
Skrevet

Men du bør for all del dra til legen hvis du ikke har mensen! 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen graviditet uten hcg. Men manglende mens bør sjekkes ut. Kan være cyster eller annet. Overgangsalder etc

Anonymkode: 31de3...7cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Men du bør for all del dra til legen hvis du ikke har mensen! 

Er ikke uvanlig å ikke ha mensen bare ett år etter forrige fødsel da 😅

Anonymkode: 64ed9...93f

AnonymBruker
Skrevet

Det er klin umulig å være gravid uten at kroppen produserer mer enn 5 IU/L med HCG. Og graviditetssymptomer får man pga stigende HCG. Negativ test betyr at symptomene dine skyldes noe annet enn graviditet.

Anonymkode: c3923...7f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er ikke uvanlig å ikke ha mensen bare ett år etter forrige fødsel da 😅

Anonymkode: 64ed9...93f

Jeg forstod det som at hun hadde mistet den og at det var derfor hun lurte på graviditet, men mulig jeg misforstod.

Om det er normalt eller ikke, kommer an på om hun ammer eller ikke. Har hun slutta å amme (eller ikke ammet i det hele tatt) bør hun jo ha fått den tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...