AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Del Skrevet 8. januar Har du jobbet som hjelpepleier/helsefagarbeider på sykehus? Hvilken avdeling og hvilke oppgaver hadde du? Jeg kan ikke være på et sted med tunge stell pga kroppen, så skjønner at geriatrisk avdeling er utekukket. Anonymkode: 8d65e...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #2 Del Skrevet 13. januar Min erfaring er at helsefagarbeidere får alle tunge løft på sykehus, uansett avdeling. Tunge løft, servering av mat og tømming av søppel. Har blitt skremt av å se hvordan helsefagarbeidere blir behandlet når jeg har hatt praksis på sykehus. Anonymkode: be3ad...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #3 Del Skrevet 13. januar Jeg har jobbet på både medisinsk og kirurgisk avdeling med hjelpepleiere/helsefagsrbeidere. Men altså stell er jo en av hovedoppgavene, så kan d u ikke bidra der bør du gjerne se etter fagfelt andre steder enn i somatisk sykehus, f.eks psykiatri eller rus. Anonymkode: f4910...9fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #4 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har jobbet på både medisinsk og kirurgisk avdeling med hjelpepleiere/helsefagsrbeidere. Men altså stell er jo en av hovedoppgavene, så kan d u ikke bidra der bør du gjerne se etter fagfelt andre steder enn i somatisk sykehus, f.eks psykiatri eller rus. Anonymkode: f4910...9fa På barselavdelinger/barneavdelinger er det jo ikke tunge stell. Er det ikke andre avdelinger som heller ikke har så mye av det? Litt er greit, men ikke kun eldre pasienter over 80 Anonymkode: 8d65e...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romkom Skrevet 13. januar #5 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): servering av mat og tømming av søppel Må vel nesten være et brudd på menneskerettighetene å måtte tømme søpla? der jobber gjør spesialsykepleiere det på natt, og i ambulansen tømmer også ambulansearbeiderne/paramedics søpla i bilene selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #6 Del Skrevet 13. januar På ullevål har vi masse Helsefagarbeidere. De får jo naturlig nok endel av de litt tyngre oppgavene som mye stell, matservering og pasientens småbehov mens sykepleierne tar seg av medisiner, visitter osv. Er du ute etter lite stell tror jeg ikke det er veldig mange sykehus avdelinger som passer godt som HFA. Kanskje psykiatrisk, men er jo fort litt stell der også. Anonymkode: 8a2f1...3b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #7 Del Skrevet 13. januar Jobber på sykehus her. Vi driver med stell, sondepumpe / sondemat, lette sårstell etter at PEG er seponert, miljøarbeid, rehabilitering og masse mer. Anonymkode: 789aa...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #8 Del Skrevet 15. januar Romkom skrev (På 13.1.2025 den 15.40): Må vel nesten være et brudd på menneskerettighetene å måtte tømme søpla? der jobber gjør spesialsykepleiere det på natt, og i ambulansen tømmer også ambulansearbeiderne/paramedics søpla i bilene selv. Jeg er også vant til at sykepleiere gjør dette når de forlater rom, derfor ble det feil for meg at den ene helsefagarbeideren på vakt måtte ta søpla på alle rommene. Hver dag. Det ble for meg en altfor "ovenfra og ned" holdning. Anonymkode: be3ad...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #9 Del Skrevet 15. januar Mannen min er helsefagarbeider og jobber på akuttpsykiatrisk. Har fått kursing i blodprøver og nedlegging av sonde, så gjør det samme som sykepleierne bortsett fra medisiner. Anonymkode: 5751a...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #10 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er også vant til at sykepleiere gjør dette når de forlater rom, derfor ble det feil for meg at den ene helsefagarbeideren på vakt måtte ta søpla på alle rommene. Hver dag. Det ble for meg en altfor "ovenfra og ned" holdning. Anonymkode: be3ad...49a Mener du at sykepleierene heller da skal gå å tømme søppel og bruke tiden sin på det, som de heller kunne brukt på sykepleier oppgaver? Hvis det ikke var noen andre oppgaver helsefagarbeideren kunne gjøre så er det jo bare rett at den skal gjøre det. Skjønner ikke hvorfor det er så krise å måtte tømme søppel, servere mat eller rydde/vaske opp noe. Hvem er det egentlig som skal gjøre det da? Anonymkode: 3aad8...df4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #11 Del Skrevet 15. januar Hva med dps? Ikke tunge løft eller andre tunge oppgaver. Da jeg var innlagt var de gull verdt. De hadde mye pasientkontakt som f.eks. samtaler, turer, følge til sykehus/behandler osv. Anonymkode: d2854...199 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #12 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mener du at sykepleierene heller da skal gå å tømme søppel og bruke tiden sin på det, som de heller kunne brukt på sykepleier oppgaver? Hvis det ikke var noen andre oppgaver helsefagarbeideren kunne gjøre så er det jo bare rett at den skal gjøre det. Skjønner ikke hvorfor det er så krise å måtte tømme søppel, servere mat eller rydde/vaske opp noe. Hvem er det egentlig som skal gjøre det da? Anonymkode: 3aad8...df4 Jeg mener at de kan ikke flagge at de endelig har tatt helsefagarbeidere inn i sykehus igjen (regner med du kjenner til den konflikten), også skal vi sykepleiere bruke de på den måten. Det er å bruke ressurser for å sette fjær i egen hatt, istedet for å sette en ufaglært til jobben, som jo ville ha lønnet seg for alle. Helsefagarbeidere er ikke ønsket av sykepleiere på sykehus. Det må de kunne stå for, istedet for å bare bruke til oppgaver som krever null kompetanse. Eller gjøre de selv. Anonymkode: be3ad...49a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #13 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 1.47): Min erfaring er at helsefagarbeidere får alle tunge løft på sykehus, uansett avdeling. Tunge løft, servering av mat og tømming av søppel. Har blitt skremt av å se hvordan helsefagarbeidere blir behandlet når jeg har hatt praksis på sykehus. Anonymkode: be3ad...49a Tipper du hadde blitt mer skremt hvis de skulle begynne å gjøre oppgaver de ikke har kompetanse til. De har selv valgt en lettvint vei uten skolegang, og da må de tåle å tømme søppel og servere mat. Eller så kan de velge å utdanne seg vekk fra de tyngste oppgavene. Anonymkode: ea382...252 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå