Gå til innhold

Hjelp, vaskemaskin spinner ikke!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg leier en leilighet hvor det har fulgt med en liten (trolig gammel) vaskemaskin. Den har vært veldig bråkete fra start under sentrifugering, men vanlig lydnivå ved ordinær vasking. 
For noen dager siden la jeg merke til at den ikke spant rundt. Det er av den typen hvor lokket er på toppen, så jeg prøvde å undersøke om noe hadde satt seg fast på siden. (Det skulle jeg ikke gjort..) Dro den rundt så langt det lot seg gjøre, så låste den seg der. Får ikke dratt den tilbake, så får heller ikke åpna og tatt ut tøyet som ligger der. 
Har prøvd å google etter svar og lest bruksanvisningen uten videre bedringer av situasjonen. Rørene er uten knekker, og utløpsgreia for vannet er heller ikke tett.

Prøvd å finne nr til de som kan slike vaskemaskiner, men er ikke vits å påkoste seg dyr reperasjon på en så gammel vaskemaskinen. Så om noen har noe tips eller triks, eller bare ideer til noe som kan funke, taes det hjertelig imot ❤️ 

Anonymkode: 80594...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om du har leid inkludert vaskemaskain er det utleiers ansvar. Har selv måtte kjøpe ny vaskemaskin til leieboer. 
Om det ikke er inkludert, så kjøper du en ny vaskemaskin. Lønner seg aldri å repparere.

Anonymkode: f2d7f...02f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få hjelp må du nok nevne merke og produktnavn på vaskemaskinen.

Ta strømmen på maskinen og se om det hjelper, hvis ikke er det nok en måte å kjøre reset på den, med mindre lokket var åpnet når du gjorde det og det er grunnen til at den er stuck.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå til utleier og si at vaskemaskin  har gått i stykker og du trenger jo det.
Så regner jeg med at det står i kontrakt hva som var i leiligheten når du flyttet inn. Da blir det nok ikke noe problem å få ny. Ellers så er vaskemaskiner stadig på gode tilbud, overalt. 

Anonymkode: 19dcf...0a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...