AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Skrevet 8. januar Fikk vite av min mann i dag at dette blir den siste gang han sier ifra om at jeg må ta initiativ til sex, at han er lei av å være den som initierer hele tiden. Kan si det er oftest slik det er, men å gi meg et ultimatum med skilsmisse synes jeg er for overdrevent. Neste gang blir det slutt. Kjenner jeg blir oppgitt av at forholdet betyr så lite for ham. Noen som har tips? Vi har barn sammen og bor sammen i hus Anonymkode: 7bbc1...1f0 1 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #2 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fikk vite av min mann i dag at dette blir den siste gang han sier ifra om at jeg må ta initiativ til sex, at han er lei av å være den som initierer hele tiden. Kan si det er oftest slik det er, men å gi meg et ultimatum med skilsmisse synes jeg er for overdrevent. Neste gang blir det slutt. Kjenner jeg blir oppgitt av at forholdet betyr så lite for ham. Noen som har tips? Vi har barn sammen og bor sammen i hus Anonymkode: 7bbc1...1f0 Han sier "det er siste gangen han sier i fra". Så med andre ord, han har tatt opp dette flere ganger? Anonymkode: ec073...16e 26 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. januar Populært innlegg #3 Skrevet 8. januar Så du må ta initiativ ellers vil han skille seg? Tenker han at trusler vil gjøre deg mer lysten på sex? Dere må i parterapi. Anonymkode: fa4ba...bbb 45 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar #4 Skrevet 8. januar Wow, for en fyr. Som at trusler øver lysten😵💫 Parterapi Anonymkode: 20d8d...88e 21 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar #5 Skrevet 8. januar Hva gjør at du ikke tar initiativ til sex da? Anonymkode: e21fa...99a 27 1 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar #6 Skrevet 8. januar Fy fader, den var stygg! Anbefaler parterapi asap! Min eksmann sa dessverre slike ting han også og det hele bunner i utrygghet, men kom ut på så feil måte og når jeg var mest sårbar. For mange menn er intimitet bekreftelse på selve forholdet, men for oss kvinner så handler det om kommunikasjon og det emosjonelle. Nå var ikke dette akkurat grunne til at vi ble skilt, men akkurat der og da gjorde det ikke ting noe bedre. En del av meg har lyst til å si "skill deg", men hvis du vil og ønsker et liv sammen med han så oppsøk hjelp. Min eksmann mente aldri å såre meg, men forstod heller ikke hvor dype sår han lagde med å si slike ting. Han var utrygg, dårlig selvtillit og handlet i affekt. Anonymkode: f60d5...458 6 1 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. januar Populært innlegg #8 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fikk vite av min mann i dag at dette blir den siste gang han sier ifra om at jeg må ta initiativ til sex, at han er lei av å være den som initierer hele tiden. Kan si det er oftest slik det er, men å gi meg et ultimatum med skilsmisse synes jeg er for overdrevent. Neste gang blir det slutt. Kjenner jeg blir oppgitt av at forholdet betyr så lite for ham. Noen som har tips? Vi har barn sammen og bor sammen i hus Anonymkode: 7bbc1...1f0 Du blir oppgitt over at mannen faktisk ønsker å ha noe som ligner på et kjæresteforhold, men mener forholdet betyr lite for han? Det må være øye som ser, men hvis du aldri viser interesse for sex tenker jeg at forholdet kanskje ikke betyr så mye for deg? Anonymkode: 6ffbf...7c3 46 27
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. januar Populært innlegg #9 Skrevet 8. januar Det virker jo som han har prøvd å si fra og prøver å ha en dialog, men du bare overser han eller praten og nå er han frustrert og lei av å ikke bli tatt på alvor. Forholdet betyr jo tydeligvis like lite for deg. Anonymkode: dbcb4...ad8 38 16
AnonymBruker Skrevet 8. januar #10 Skrevet 8. januar Kommer det snart noen innom for å si at du er utsatt for psykisk vold tro? De pleier det i sånne tråder. Anonymkode: 14228...5f0 6 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar #11 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han sier "det er siste gangen han sier i fra". Så med andre ord, han har tatt opp dette flere ganger? Anonymkode: ec073...16e Han har det. Jeg kjenner bare ikke behovet tror jeg, så kan det gå flere uker, blitt noen måneder også. Han sier at da passer vi ikke sammen hvis det skal være slik Anonymkode: 7bbc1...1f0
AnonymBruker Skrevet 8. januar #12 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fy fader, den var stygg! Anbefaler parterapi asap! Min eksmann sa dessverre slike ting han også og det hele bunner i utrygghet, men kom ut på så feil måte og når jeg var mest sårbar. For mange menn er intimitet bekreftelse på selve forholdet, men for oss kvinner så handler det om kommunikasjon og det emosjonelle. Nå var ikke dette akkurat grunne til at vi ble skilt, men akkurat der og da gjorde det ikke ting noe bedre. En del av meg har lyst til å si "skill deg", men hvis du vil og ønsker et liv sammen med han så oppsøk hjelp. Min eksmann mente aldri å såre meg, men forstod heller ikke hvor dype sår han lagde med å si slike ting. Han var utrygg, dårlig selvtillit og handlet i affekt. Anonymkode: f60d5...458 Min mann er ganske trygg og selvsikker, sunn igrunn. Men kjenner på at kanskje at vi får bare skille oss som du nevner Anonymkode: 7bbc1...1f0
AnonymBruker Skrevet 8. januar #13 Skrevet 8. januar Litt uklart hva du ber om tips til: - få fart på sexlivet? - hvordan snakke med mannen? - hvordan løse en skilsmisse rent praktisk? Hva som er viktig i et forhold varierer fra person til person. For mannen din er sex viktig, og han er ikke fornøyd med tingenes tilstand. Basert på det du skriver har han bragt dette på bane før. For han er dette så viktig at han ikke ønsker å være i et forhold uten at det er på plass. Du kan nå enten velge å forsøke å møte ham på det han mangler, eller gi beskjed om at det sexlivet dere har er det han kan forvente seg også fremover. Du skal ikke presse deg til noe du ikke vil, og han skal ikke være nødt til å innfinne seg med et ikke tilfredsstillende sexliv dersom det er viktig for han. Måten han kommuniserer på rundt dette fremstår som barnslig, forhåpentligvis er det frustrasjonen som snakker og ikke sånn han egentlig er. Anonymkode: a0ba4...474 20
Epictetus Skrevet 8. januar #14 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han har det. Jeg kjenner bare ikke behovet tror jeg, så kan det gå flere uker, blitt noen måneder også. Han sier at da passer vi ikke sammen hvis det skal være slik Anonymkode: 7bbc1...1f0 Det er jo redelig og rimelig. Han har et behov om at hans partner skal føle seg tiltrukket av ham. Og han kjenner seg selv, og vet at han ikke passer med en kvinne som ikke kjenner slik tiltrekning. Da er jo skilsmisse et reellt alternativ. 37 11
AnonymBruker Skrevet 8. januar #15 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han har det. Jeg kjenner bare ikke behovet tror jeg, så kan det gå flere uker, blitt noen måneder også. Han sier at da passer vi ikke sammen hvis det skal være slik Anonymkode: 7bbc1...1f0 Han er ærlig og jeg forstår ham godt. Levde selv i et forhold uten noen som helst lidenskap, kos eller sex i mange år. Aldri mer! Anonymkode: ec073...16e 20 4 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar #16 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han har det. Jeg kjenner bare ikke behovet tror jeg, så kan det gå flere uker, blitt noen måneder også. Han sier at da passer vi ikke sammen hvis det skal være slik Anonymkode: 7bbc1...1f0 Altså jeg skjønner han. Han trenger at partneren også tar iniativ og at han ikke er den eneste som gjør det. Han har et behov for intimitet og sex som du ikke har og kanskje ikke har hatt på lenge. Han har tatt det opp flere ganger uten at det hjelper. Om dere har forskjellige behov i et forhold, så er jo kanskje det beste å gå hver for dere, selv om dere har barn Anonymkode: 035da...372 18 3
Rosalilje84 Skrevet 8. januar #17 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Fikk vite av min mann i dag at dette blir den siste gang han sier ifra om at jeg må ta initiativ til sex, at han er lei av å være den som initierer hele tiden. Kan si det er oftest slik det er, men å gi meg et ultimatum med skilsmisse synes jeg er for overdrevent. Neste gang blir det slutt. Kjenner jeg blir oppgitt av at forholdet betyr så lite for ham. Noen som har tips? Vi har barn sammen og bor sammen i hus Anonymkode: 7bbc1...1f0 Da hadde jeg kommet ham i forkjøpet og gått selv. 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar #18 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Wow, for en fyr. Som at trusler øver lysten😵💫 Parterapi Anonymkode: 20d8d...88e Men kvinner kan bare gå? Er det slik? Anonymkode: d7907...98b 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar #19 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fy fader, den var stygg! Anbefaler parterapi asap! Min eksmann sa dessverre slike ting han også og det hele bunner i utrygghet, men kom ut på så feil måte og når jeg var mest sårbar. For mange menn er intimitet bekreftelse på selve forholdet, men for oss kvinner så handler det om kommunikasjon og det emosjonelle. Nå var ikke dette akkurat grunne til at vi ble skilt, men akkurat der og da gjorde det ikke ting noe bedre. En del av meg har lyst til å si "skill deg", men hvis du vil og ønsker et liv sammen med han så oppsøk hjelp. Min eksmann mente aldri å såre meg, men forstod heller ikke hvor dype sår han lagde med å si slike ting. Han var utrygg, dårlig selvtillit og handlet i affekt. Anonymkode: f60d5...458 Aldri sett et innlegg med så mye rart visvas. Dersom man er i et forhold, så er det normale at man også har et sexliv, ergo er det selvfølgelig den som ikke vil ha sex, som må ta det opp, og gjøre noe med saken. At menn er mer avhengig av intimitet? What?? Intimitet er mer enn sex, så dette har du snudd opp/ned. Anonymkode: b2ed3...6e9 13 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar #20 Skrevet 8. januar Hva er løsningen din da TS? Han får tydeligvis ikke dekt behovet sitt. Handler ikke nødvendigvis bare om det seksuelle, men det å bli sett, få bekreftelse , dele noe fint sammen osv. Virker jo som han har tatt det opp tidligere.. Anonymkode: 48dc6...501 12 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå