Gå til innhold

Sist sette tv-serie?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Worst of evil - altså den er ganske brutal så kanskje ikke for alle, men en god serie. 12 episoder. Finner den på Disney+

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Jeg oppdaget nettopp en god serie på nrk. Friheten.  jeg likte denne.

Etterpå så jeg på The Diplomat på Netflix. god serie. venter på sesong 2

Nå har jeg startet på Pandore på Netflix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adobyen

Jeg har begynt å se på en ny serie på tv2play,Ondskapen

Svensk dramaserie basert på Jan Guillous suksessroman med samme navn. "Ondskapen" foregår på slutten av 1950-tallet og handler om unge Erik Pontis turbulente år på internatskolen Stjärnsberg, en lukket verden der selvjustisen råder.

Det ligger foreløpig 2 episoder ute.

Sterk og rystende serie

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (16 timer siden):

Jeg har begynt å se på en ny serie på tv2play,Ondskapen

Svensk dramaserie basert på Jan Guillous suksessroman med samme navn. "Ondskapen" foregår på slutten av 1950-tallet og handler om unge Erik Pontis turbulente år på internatskolen Stjärnsberg, en lukket verden der selvjustisen råder.

Det ligger foreløpig 2 episoder ute.

Sterk og rystende serie

Jeg så filmen her om dagen. Den var veldig bra. Gleder meg til å se serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Nå har jeg funnet en god serie på Viaplay. Den heter The Closer. Visepolitsjef Brenda Leigh Johnson har en unik personlighet, en tøff attitude og en merittliste som viser at hun er en av landets fremste etterforskere. Nå leder hun en spesialenhet som håndterer heftige mordtilfeller. Brenda utpekes som leder fordi hun er en forhører i verdensklasse og en ekspert på å få frem innrømmelser. I The Closer følger vi teamet i deres utfordringer både i jobben og privat.

Det er 7 sesonger og jeg har så vidt sett de første episodene. Den virker lovende.

Det ligger også en etterfølger eller noe. Major Crimes. Får se den etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har startet på den "gamle" serien Alias . 

7,6/10 på imdb, og fullpakket av priser og nominasjoner. Serien ligger høyt på trendlistene enda den dag i dag selv om det er 17 år siden siste episode. Slike serier føler jeg at jeg bare MÅ se, for de kan da ikke være dårlige.

Har kommet midtveis i sesong 1. Lovende første episoder før noen episoder med utflatning, men så tok det seg ganske opp plutselig. Nå ser jeg konturene av hvorfor denne serien har vunnet så mange priser/nominasjoner og fortsatt trender, og gleder meg til fortsettelsen. 

Casten er god. Siden serien er gammel, så innehar den mange populære skuespillere i dag som har "grodd fram" i ettertid i mer kjente serier. Det er litt artig å se. Og hovedkarakteren, Jennifer Garner, er så utrolig pen! 

Så denne serien blir jeg opptatt med framover. Ca. 95 episoder igjen ;) 

Serien ligger på Disney+, og oppleves absolutt ikke "gammel" i kvalitet selv om den er over 20 år, hvis noen er interessert. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (39 minutter siden):

Har startet på den "gamle" serien Alias . 

7,6/10 på imdb, og fullpakket av priser og nominasjoner. Serien ligger høyt på trendlistene enda den dag i dag selv om det er 17 år siden siste episode. Slike serier føler jeg at jeg bare MÅ se, for de kan da ikke være dårlige.

Har kommet midtveis i sesong 1. Lovende første episoder før noen episoder med utflatning, men så tok det seg ganske opp plutselig. Nå ser jeg konturene av hvorfor denne serien har vunnet så mange priser/nominasjoner og fortsatt trender, og gleder meg til fortsettelsen. 

Casten er god. Siden serien er gammel, så innehar den mange populære skuespillere i dag som har "grodd fram" i ettertid i mer kjente serier. Det er litt artig å se. Og hovedkarakteren, Jennifer Garner, er så utrolig pen! 

Så denne serien blir jeg opptatt med framover. Ca. 95 episoder igjen ;) 

Serien ligger på Disney+, og oppleves absolutt ikke "gammel" i kvalitet selv om den er over 20 år, hvis noen er interessert. 

Se opp for en ung Bradley Cooper før han forsvant og kom mye sterkere tilbake (jeg la først merke til ham i Alias)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den siste serien jeg så var "Squid Game". Den var virkelig intens og fengslende! Har du sett den? 📺

Anonymkode: df7a8...95c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Bombasi skrev (9 timer siden):

Har startet på den "gamle" serien Alias . 

7,6/10 på imdb, og fullpakket av priser og nominasjoner. Serien ligger høyt på trendlistene enda den dag i dag selv om det er 17 år siden siste episode. Slike serier føler jeg at jeg bare MÅ se, for de kan da ikke være dårlige.

Har kommet midtveis i sesong 1. Lovende første episoder før noen episoder med utflatning, men så tok det seg ganske opp plutselig. Nå ser jeg konturene av hvorfor denne serien har vunnet så mange priser/nominasjoner og fortsatt trender, og gleder meg til fortsettelsen. 

Casten er god. Siden serien er gammel, så innehar den mange populære skuespillere i dag som har "grodd fram" i ettertid i mer kjente serier. Det er litt artig å se. Og hovedkarakteren, Jennifer Garner, er så utrolig pen! 

Så denne serien blir jeg opptatt med framover. Ca. 95 episoder igjen ;) 

Serien ligger på Disney+, og oppleves absolutt ikke "gammel" i kvalitet selv om den er over 20 år, hvis noen er interessert. 

Kos deg. Det er en veldig god serie :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All the lights we cannot see på Netflix. Kjempefin serie. Anbefales! 

Anonymkode: 685ee...9fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Valyria83 skrev (På 4.11.2023 den 0.03):

Black Bird på apple tv. Anbefales på det sterkeste. 

https://m.imdb.com/title/tt4301160/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_7_nm_1_q_Black%20bird%20

 

Denne så jeg også. Synes det var forutsigbar og glemte den fort. Ser den har fått høy rating, så ble faktisk litt skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien om Sverige. Begynte i dag. Så Historien om Danmark for noen år siden, men svensk er lettere å forstå, så kan følge med mer der. En stor del av tidlig historie er jo felles for hele Skandinavia, og mye er greit å få på "riktig" plass på tidslinjen. Håper det kommer en Historien om Norge en gang i fremtiden, men serien er visst svindyr å lage (de snakket litt om den på Svenska flaggans dag tidligere i år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...