Gå til innhold

Sist sette tv-serie?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rumle skrev (17 minutter siden):

Er den veldig skummel/uhyggelig?

Den er ikke skummel, men den kan ha veldig mørk stemning over seg i noen scener.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (1 time siden):

Den er ikke skummel, men den kan ha veldig mørk stemning over seg i noen scener.

Ok, da setter jeg den på listen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (7 minutter siden):

Ok, da setter jeg den på listen :jepp:

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi…Skal sjekkes ut! 
 

Anonymkode: 37680...7fa

Den er verdt å se for det visuelle og soundtracket alene men vær forberedt på at det er litt rart og at den har et rolig tempo. Scenene er lange. Jeg ble ferdig med den i går men prosesserer slutten fortsatt, fordi den var så uvanlig. Det er en serie som faller innenfor "magical realism"-kategorien. 😄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (6 timer siden):

Det er noen år siden den serien ble parkert. Den fikk også en fullgod avslutning. Synd at den endte bare på 6 sesonger.

Jeg hadde håpt på en spinnoff eller kanskje en ny type serie i samme sjanger. For det er en storyline med enormt potensiale alle veier. 

Sånn utover det, så har Keri Russell som spiller Elizabeth Jennings i The Americans fått seg et nytt show. The Diplomat med gode omtaler og allerede nominert for Emmyer. En ny serie på Netflix i 2023. Den har jeg lagt på watchlisten min, og skal se etterhvert. Det er ganske sprøtt å tenke på at Keri begynner å nærme seg 50 år. 47 nå vell og merke. Hun er flott, altså! :D 

Anbefaler The Diplomat, jeg likte den godt! Keri Russel er super!

Anonymkode: ad496...d5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (På 15.8.2023 den 20.48):

Wow! Har akkurat fullført 9/11 One day in America 

9,3/10 på IMDb. Klink 10/10 i min bok. Mulig det aller beste av det beste jeg har sett.

Dette er en must-see. For alle. Selv om man ikke er glad i dokumentarer så er denne noe helt annet. Vi får se terrorangrepet fra 9/11 fra innsiden. Filmet i kjernen av angrepet: innsiden av tårnene, gata, området rundt og luften. Fra morgenen, gjennom flykræsjene, gjennom tårnrasene og i etterkant. Folk som henger på utsiden av vinduet i 80. etasje i et forsøk på å redde seg selv og folk som faller/hopper ned. Redningsaksjoner, frykt, skader og personlige historier fra overlevende. Serier ga meg så mange inntrykk og perspektiver jeg ikke har opplevd av serier før. Tårevåt og rystet flere ganger. 

Dette er ufiltrerte real-life-hendelser i sanntid, og ikke etterprodusert sci-fi eller med skuespillere. Jeg følte jeg deltok i en av de største historiske hendelsene i nyere tid. En serie jeg vil "ta med meg" videre og sikkert se igjen senere.

Kortserie med 6 episoder. Du finner den på Disney+.
Jeg vedder på at du ikke klarer å legge serien ifra deg etter 1. episode.

Takk for tips! Skal prøve meg på denne nå 👍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joe Pera Talks With You

Denne havner høyt opp på min liste. Jeg ELSKET den! En jordnær, rolig, koselig, snill og morsom metamodernistisk serie med en meditativ fortellerstemme, stemning og musikk. 

Joe Pera er hovedperson, skuespiller, karakter og skaper av denne serien hvor han spiller en bestefar-aktig versjon av seg selv. Han er en korlærer som lever et rolig liv i en liten by i Michigan. Han snakker direkte med deg, seeren, om dagligdagse temaer som mineraler, frokost, stoler. Innimellom disse korte fortellingene får vi et innblikk i hans liv og vi er med på hans utvikling og emosjonelle reise. Virkelig et nydelig lite stykke av et helt vanlig liv. ❤️❤️❤️

Her er en scene fra episode fem som demonstrerer godt hvordan serien er: 

 

Endret av Polyester
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polyester skrev (44 minutter siden):

Hva er dette? En TV-guide eller noe?

Google kalender. Jeg ser fremdeles på lineær-tv og legger inn det jeg vil se der hver mandag, ved hjelp av tv-guider (og Kunskapskanalen)

Endret av sofie777
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Down for love! 

Anonymkode: 9dc4b...1ad

Var den like ovenfra og ned som love on the spectrum og the undateables?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...