Gå til innhold

Sist sette tv-serie?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Lill3My skrev (53 minutter siden):

Tusen takk for tips! Denne hadde jeg eller sikke fått med meg. Skal ses asap

Så bra :D 

Ja, du vil ikke angre! Høy wow-faktor. En utrolig innsiktsrik real-life serie i sanntid over en hendelse som står med stor skrift i historiebøkene. Jeg har sett mye serier, men denne har jeg ikke sett maken av. Kos deg! :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Secrets of the London Underground, Another Life, Young Sheldon, Sweet Tooth og ukens dokumentar på Svt1, denne gang om Nicole Kidman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catch 22 (NRK) - Helt grei..ironisk fra start til slutt (om korrupsjon, dumhet, manipulasjon, kynisme, egoisme, lobbyisme osv under 2 verdenskrig)

Young Sheldon (har kommet til sesong 3 med 10-åringen min) - Elsker denne serien!!

Stranger Things (også med 10-åringen..vi binget hele rukkelet i sommer - han har ventet i mange år på å få se serien) - LOVE IT. 

The Last of us - overraskende god! Jeg er normalt ikke fan av denne type serier/filmer..men jeg og mannen klarte ikke å stoppe..ble mange sene kvelder. 

Endret av Vera
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To episoder av en ny serie. Enda en ny serie jeg ikke likte. Platonic. En komedie som ikke var morsom en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Snø jenta - miniserie- spansk krim på Netflix. 
-Quicksand- miniserie- svensk drama/krim på Netflix 

 

Anonymkode: e198c...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Bombasi skrev (På 15.8.2023 den 20.48):

Wow! Har akkurat fullført 9/11 One day in America 

9,3/10 på IMDb. Klink 10/10 i min bok. Mulig det aller beste av det beste jeg har sett.

Takk igjen for denne. Så første episode i går. Har jo sett en del dokumentarer/filmer om hendelsen før, men ingenting som dette. Masse nytt og helt annen vinkel. Blir bra serie når man har brukt 20 år på å samle inn data...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Takk igjen for denne. Så første episode i går. Har jo sett en del dokumentarer/filmer om hendelsen før, men ingenting som dette. Masse nytt og helt annen vinkel. Blir bra serie når man har brukt 20 år på å samle inn data...

Så bra! ☺️ Ja, det er en vanvittig god dokumentar fra start til slutt. Har aldri sett maken og har aldri fått så mange inntrykk å håndtere samtidig. Kanskje særlig de 3 første episodene er noe av det beste jeg har sett på TV, men de siste 3 er ikke dårlige de heller. Det blir som du sier spesielt når man bruker ekte bilder som har blitt samlet inn over 20 år. 

En serie alle bør få oppleve. Det går ikke an å legge den ifra seg etter 1. episode. Med mindre man ikke tåler inntrykkene da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har binget 9-1-1 siste dagene. 7,9/10 hos IMDb. En karakter som speiler serien godt. Serien har fått mange utmerkelser.

Jeg er egentlig ikke tilhenger av slike serier. For seriene bruker å ha tendensen: få et oppdrag - utføre oppdraget - redde alle - bli helter. Episode etter episode. Som f.eks typiske FBI-serier: drap - jakte morder - tar morderen - blir helter. Alltid.

Men 9-1-1 er ikke slik, og det er det som gjør den så bra. Utfallene av redningene finnes ikke forutsigbart. Vi får også se mye mer enn kun brann og redning, herav 911 sentralbord og politi også i en fin kombinasjon. Så full pakke 911 altså. I tillegg er karakterene rågode. Behagelige, troverdige og menneskelige. Vil si karakterene imponerer meg mest. Man blir nesten glad i dem. :) Og hver episode henger i hopen fordi karakterene er flettet inn i hverandre. Det er altså en dypere historiefortelling bak enn kun redningsaksjoner. 

9-1-1 oppleves veldig lys og lett å se på, som igjen gjør det mulig å sluke episode etter episode på rad.

En solid anbefalinger fra meg. Du finner den på Disney+. :) 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...