Gå til innhold

Sist sette tv-serie?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fringe.

Det er en fullstendig speisa serie om en underavdeling av Homeland Security som etterforsker sære hendelser som involverer bisarre mutasjoner, hybridskapninger, alien teknologi, teleportasjon, parallelle universer og whatnot. Woo-faktoren er skyhøy, og handlingen skrider frem med en vidunderlig forakt for fysikkens lover og elementær biologi. Noe som er helt greit, siden et av premissene er at livet på jorda trues av krefter som tørker seg i baken med fysikkens lover, eter elementær biologi til frokost, og skiter bisarre hybrider.

En av de morsomste personene i serien er den gale (men briljante) vitenskapsmannen Walter Bishop (spilt av John Nobles, som var stattholder i Minas Thirith i Ringenes Herre. Best kjente replikk: "All hope is lost! Abandon your posts! Flee!! Flee for your life!! Abandon your posts!!" før Gandalf knocket ham med staven sin og tok kommandoen). Han ble hentet ut av en psykiatrisk avdeling for å hjelpe til med å løse en sak, og det 17 år lange oppholdet der har gjort ham temmelig eksentrisk, for å si det mildt.

Han er et oppkomme av morsomme replikker.

"That is completely bizarre! Are you high, young lady? No? Well, maybe you should try it?"

"Drugs? No, I haven`t used drugs. Since Thursday."

"Ooops, I have an erection. Don`t worry, it`s not related to your state of undress, young lady. It simply means I have to urinate."

Manusforfatterne lar ingen sjanse til å legge inn en liten Walther-vits gå fra seg.

Typisk vil Walther si ting som "Denne situasjonen får meg til å tenke på to ting." Den ene er relevant til problemet, feks en hybrid av flaggermus, klapperslange og tusenbein som gjør livet utrygt, og den andre (som han vanligvis må minnes på), er at han har lyst på en muffin eller yoghurt, eller at han må tisse. Det kommer kanskje til å bli gammelt etter hvert, men inntil videre så koser jeg ræva av meg.

Den faktiske intrigen er ikke så overvettes interessant, men de holder det gående i minst 5 sesonger, og jeg håper virkelig at alt sammen vil bli vist på Fox.

å

Veldig god serie som dessverre er avsluttet. Om du synes første sesong er bisarr, så vent til de som følger :)

Skrevet

Life unexpected. Så koselig serie! :blomst:

Skrevet

Nettopp begynt med Suits, virker lovende! Liker karakterene :D

Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Jeg så på Buffy the vampire slayer for første gang på sikkert 10 år.

Skrevet

One tree hill. er ca midt i sesong 2 :) har sett de 4 første sesongene, og litt av sesong 5.

Skrevet

Karl og Co. :fnise:
Til mitt forsvar er jeg syk, så jeg trenger egentlig bare noe "tom" underholdning.

Skrevet

Charmed. kom over serien på netflix og fikk lyst til å se den igjen, noen år siden sist :)

Skrevet

Castle

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Covert Affairs og Suits

Skrevet

Har Orange is the new black marathon. Ååååååå hvor jeg koser meg . :danse:

• Liker 1
Skrevet

Spartacus (jeg er ikke overbevist).

Skrevet
Into the Universe with Stephen Hawking
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...