AnonymBruker Skrevet i går, 11:21 #1 Del Skrevet i går, 11:21 For et par år siden jeg møtte veggen pga psykisk sykdom kombinert med en veldig belastende jobb. Jeg var delvis sykemeldt i perioder, men klarte aldri å hente meg helt inn, så siden mai i fjor har jeg mottatt arbeidsavklaringspenger. Jeg har fått behandling for mine psykiske plager som har hjulpet enormt, og jeg har det mye bedre nå enn på lenge. Likevel er jeg fremdeles ikke der at jeg kan yte 100% i en jobb, og venter nå på oppstart av arbeidsutprøving via NAV. Det ligger ute en jobbannonse på en stilling jeg synes virker aktuell for meg, men jeg kvier meg for å søke ettersom jeg fremdeles sliter med utmattelse og ikke helt vet hvor stor arbeidskapasitet jeg har. Bør jeg søke likevel, eller heller fokusere på arbeidsutprøving først? Det er jo kanskje dumt å søke, evt. få jobben, begynne å jobbe for så å møte veggen igjen… Da vil jeg vel ikke ha rukket å opparbeide meg sykepengerettigheter heller. Noen som har vært i samme situasjon? Anonymkode: e5c4f...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Er det en deltidsjobb du vil søke, eller tenker du at du vil prøve å få en gradvis opptrapping i den nye jobben? Isåfall bør du snakke med NAV om lønnstilskudd. Jeg søkte på en stilling og var åpen om situasjonen. (også utbrent) Jeg fikk jobben og har ikke hatt en dag sykefravær! Anonymkode: 0ad7b...639 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Jobben er på 80%, samme stillingsandel som jeg hadde da jeg ble utbrent. Tror jo ikke det er realistisk å starte rett i 80, så måtte nok hatt en opptrapping ja. Skrev du om situasjonen din i søknaden, eller ventet du til intervjuet med å fortelle om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Jeg hadde litt arbeidsutprøving, men ikke opp til 100%. Arbeidsutprøvingen ble også satt på vent grunnet covid, så når jeg søkte jobben så hadde jeg ikke vært på utprøving på ett halvt år. Men jeg følte meg såpass trygg på at den jobben ville passe meg. Så jeg søkte, og så snakket jeg med veileder slik at jeg fikk lønnstilskudd. Jeg var ærlig om det på intervju også, at jeg hadde vært utbrent i flere år, og bare jobbet litt 50% på utprøving en kort periode, men at jeg følte meg klar fordi det var den perfekte jobben for meg, og at hvis de var i tvil så hadde jeg allerede fått godkjent lønnstilskudd. Lønnstilskudd godkjennes for 3 måneder om gangen, og må søkes på nytt, men jeg hadde fått bekreftet at det ville innvilges for to perioder. Jobben valgte å takke nei til videre lønnstilskudd etter tre måneder, fordi jeg ikke hadde fravær, og fordi jeg presterte så bra. Jeg jobbet der i 2 år uten en eneste fraværsdag, selv om covid herjet på det verste. Det er også mulig søke på jobben, og så be om å få starte med f.eks 50% de to første månedene, deretter 70% to måneder, og så fulltid etterpå. Anonymkode: e5492...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden bib_84 skrev (2 timer siden): Jobben er på 80%, samme stillingsandel som jeg hadde da jeg ble utbrent. Tror jo ikke det er realistisk å starte rett i 80, så måtte nok hatt en opptrapping ja. Skrev du om situasjonen din i søknaden, eller ventet du til intervjuet med å fortelle om det? Jeg skrev ikke om det i søknaden, men fortalte det på intervju. Anonymkode: 0ad7b...639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå