AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Del Skrevet 8. januar Jordmor syntes alt så fint ut, men så en uregelmessighet som hun mente kunne være pga. dårlig bilde, da morkaken lå i veien. Hvis uregelmessigheten viste seg å være er lite avvik skulle vi ikke bekymre oss, og hun sa at vi ikke skulle gruble på det frem til neste kontroll om noen uker. Hun mistenker ikke noe alvorlig. Men jeg klarer jo ikke å la være å tenke på det og grue meg til neste kontroll Noen som har fått samme beskjed? Hun må vel være rimelig sikker i sin sak når hun kan si at vi ikke skal bekymre oss og at hun ikke mistenker noe alvorlig? Anonymkode: b991e...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #2 Del Skrevet 8. januar Heheh, jeg hadde bestilt en privat neste dag Anonymkode: b2aa1...4af 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #3 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Heheh, jeg hadde bestilt en privat neste dag Anonymkode: b2aa1...4af Hadde vært bortkastede penger i så fall. Poenget er å vente til babyen er større, så bildet blir tydeligere. Anonymkode: b991e...c91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #4 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde vært bortkastede penger i så fall. Poenget er å vente til babyen er større, så bildet blir tydeligere. Anonymkode: b991e...c91 Hvorfor er du redd da Anonymkode: b2aa1...4af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #5 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor er du redd da Anonymkode: b2aa1...4af Det er da en helt naturlig reaksjon Anonymkode: a9f1c...1f7 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 8. januar #6 Del Skrevet 8. januar Vi fikk også ny ultralyd et par uker senere, fordi det var en vinkel hun ikke kom til når hun skulle se på hjertet eller noe i den duren. Var ikke noe alvorlig, kun rutine, de vil jo gjerne være sikker på at alt ser bra ut 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #7 Del Skrevet 8. januar Tjoheiii skrev (Akkurat nå): Vi fikk også ny ultralyd et par uker senere, fordi det var en vinkel hun ikke kom til når hun skulle se på hjertet eller noe i den duren. Var ikke noe alvorlig, kun rutine, de vil jo gjerne være sikker på at alt ser bra ut Ja, det var det hun sa også. Hun var veldig betryggende og understreket at HVIS det skulle være noe, så var hun ikke bekymret for at det var noe alvorlig. Bare vanskelig å roe seg med det uansett, tenk om det er mye verre enn hun tror, liksom. Anonymkode: b991e...c91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #8 Del Skrevet 8. januar Så bra at du får Ny time! Det har skjedd meg flere ganger, har fått ny time fordi bildene ikke har vært klare nok, baby ikke har ligget i rett vinkel etc. alt har vært bra, og jeg har født friske babyer Anonymkode: 57faa...ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #9 Del Skrevet 8. januar Kanskje jeg belærende ut nå, men for å takle alt av kontroller og målinger (som også kan være feil og gi helt unødvendig stress), har jeg hele svangerskapet tenkt som dette: Hvis det feiler barnet noe, så er det ingenting jeg kan gjøre med det. Hva nøyaktig som er galt, og evt. konsekvenser av det får jeg ikke vite før etter fødsel uansett så det er bortkastet å bekymre seg på forhånd. Uansett hva det er er jeg sterk nok til å takle det. Dette tenkte jeg helt fra starten, også mtp. spontanabort o.l. Jeg hadde angst før og orket rett og slett ikke all angsten jeg så at de rundt meg hadde i nesten 9 måneder. Det funka, ble ikke bekymret over noen av beskjedene eller de ekstra kontrollene. Det er jo som regel ikke noe galt Anonymkode: 0832a...aac 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #10 Del Skrevet 8. januar Ja, forsåvidt - ble fulgt jevnlig opp. Gikk fint De jeg kjenner som endte med senabort fikk raskt ny time med spesialister, og de forstod at det var snakk om alvorlige avvik. Anonymkode: eb188...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #11 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, forsåvidt - ble fulgt jevnlig opp. Gikk fint De jeg kjenner som endte med senabort fikk raskt ny time med spesialister, og de forstod at det var snakk om alvorlige avvik. Anonymkode: eb188...930 Ts her. Ene barnet vårt hadde et avvik som måtte sjekkes raskt. Gynekolog ble innhentet på OUL og vi fikk time ved fostermedisinsk poliklinikk innen en uke. Vi fikk først en veldig dramatisk beskjed, men kom tilbake ti dager senere med beskjed om at det kom til å gå fint. Før det hadde jeg vært sengeliggende i ti dager i dyp krise og sett for meg at jeg måtte gjennom senabort. Barnet vårt ble født uten problemer og har hatt noe oppfølging i ettertid, men har det heldigvis helt fint. Jeg er rett og slett veldig preget av den opplevelsen til tross for at det gikk fint til slutt, og synes ikke ultralyd er noe hyggelig i det hele tatt. Men du satte et godt perspektiv på opplevelsen i dag, for i dag var det ingen gynekolog inne, og heller ingen snakk om fostermedisinsk poliklinikk. Bare en ekstra time ved samme klinikk om tre uker for å være helt sikker. Det jeg egentlig er redd for er at hun ikke føler seg sikker etter neste ultralyd heller, og henviser oss videre Anonymkode: b991e...c91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #12 Del Skrevet 9. januar Var på OUL på mandag. Fikk ny kontroll i uke 32. Er bare takknemlig at de får etterkontroll en gang til før fødselen. Satt med bekymringene hele mandagen i etterkant, men det gikk over. Anonymkode: c230e...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #13 Del Skrevet 9. januar Jeg måtte inn igjen noen ganger pga noen ufarlige greier som kunne ha blitt farlig, men de har jo sinnsykt lav terskel for å sette opp ny time, som det bør være. Det går fint! ❤️ Anonymkode: ce468...4a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #14 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg måtte inn igjen noen ganger pga noen ufarlige greier som kunne ha blitt farlig, men de har jo sinnsykt lav terskel for å sette opp ny time, som det bør være. Det går fint! ❤️ Anonymkode: ce468...4a3 Takk! ❤️ Hjelper veldig at du sier det er lav terskel. Jordmor sa jo selv at hun ikke mistenker noe alvorlig og at det også kunne være bare dårlig bilde pga. morkaka som ligger over, men tankene har så lett for å svirre langt av gårde. Tenk hvis ditt og datt, osv... Vet man ikke får gjort noe med det uansett som noen over her skriver, men likevel... Anonymkode: b991e...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå