Gå til innhold

"Menn er ikke venner med kvinner de ikke kunne tenke seg å ligge med"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Venner og venner, dog. Kanskje ikke nærmeste venner, men jeg har troa på at menn og kvinner kan omgås uten å ville ligge med hverandre, jeg vet ikke, det hjelper kanskje på å være en passe nerdete og ikke den peneste kvinnen her 😅. Menn må jo omgås  daglig og tett med mange kvinner, og det er vel ikke slik at de kunne tenke seg ligge med absolutt alle. Selv på sin alder. Altså, på ingen tidspunkt i livet mitt trodde jeg at absolutt alle menn vil ligge med meg. Men jeg gikk studier i et sterkt mannsdominert linje på Høgskolen, og jobber dermed også i en mannsdominert bransje. Kan hende de ikke er mine nærmeste venner, men mer som gamle skolevenner, kolleger, og noen har blitt til familievenner, nå når vi alle har bikket 40. Men nei, det er ikke slik at jeg ligget med alle mine venner, og jeg tror ikke at alle de ville ligge med meg. Altså, noen ville jo bare ha "en kompis" å kunne snakke i lunsjen med, noen hadde bare lyst å ha en skolekamerat som faktisk gjør sin del av skoleoppgave - så fant man noe mer tilfelles interesser etterpå. En av mine bestekompiser har faktisk sagt det direkte til meg, at jeg likner for mye på hans ekskjæreste til at det skal kunne bli noe imellom oss, men vi var gode kompiser lenge. Der var jo for så vidt direkte beskjed om det motsatte da, da trenger man ikke å gjette. 😅

Anonymkode: fe5c9...a79

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hmm... er jo ingen fasit på dette. Selv har jeg mange kvinnelige venner. Noen av de kunne jeg nok ligget med. Andre kunne jeg ikke ligget med. 

Anonymkode: 82114...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kvinnelig bestevenn men jeg ville aldri ligget med henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette leser man støtt og stadig her inne. Men stemmer det? Jeg har mange mannlige venner, de fleste av dem er i forhold. Det var jeg og, frem til nylig. Siden jeg alltid har vært i et forhold, har det vært veldig ukomplisert og jeg har ikke tenkt på at de er "menn", på et vis. Jeg kan ikke tenke meg at disse har blitt venn med meg med noen slike baktanker overhodet.
Samtidig syns jeg jo bare det er hyggelig om de ikke syns jeg er frastøtende. Men menn i forhold velger vel ikke å bli venn med damer ut i fra hvor atraktive de syns dem er? Med single menn kan jeg forstå det er mer baktanker, men for opptatte menn kan det vel ikke ha noe å si hvordan den kvinnelige vennen ser ut?

Anonymkode: e29f6...3a7

Leser du dette støtt og stadig noe annet sted enn den bastionen av mannshat som dette forumet er?

Nei, selvsagt stemmer det ikke og jeg synes egentlig hele påstanden er absurd. Jeg kan synes både mine mannlige og kvinnelig venner er attraktive, uten at jeg helt skjønner at det skulle være noe problem, men jeg er ikke interessert i å ligge med noen av dem.

Å ligge med vennene sine, være seg kvinner eller menn, er ofte starten på slutten for et vennskap. Det funker sikkert for noen og i noen tilfeller, men det er i alle fall ikke noe for meg.

Anonymkode: 5f5d6...019

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette leser man støtt og stadig her inne. Men stemmer det? Jeg har mange mannlige venner, de fleste av dem er i forhold. Det var jeg og, frem til nylig. Siden jeg alltid har vært i et forhold, har det vært veldig ukomplisert og jeg har ikke tenkt på at de er "menn", på et vis. Jeg kan ikke tenke meg at disse har blitt venn med meg med noen slike baktanker overhodet.
Samtidig syns jeg jo bare det er hyggelig om de ikke syns jeg er frastøtende. Men menn i forhold velger vel ikke å bli venn med damer ut i fra hvor atraktive de syns dem er? Med single menn kan jeg forstå det er mer baktanker, men for opptatte menn kan det vel ikke ha noe å si hvordan den kvinnelige vennen ser ut?

Dette er en tåpelig stereotype konstruert av harry menn på 45+ som aldri får seg noe. Jeg har mange venninner som jeg er venn med på lik linje med menn. Altså vil jeg aldri ligget med de. Har masse kompiser også som har venninner. Ingen har noen som helst interesse for å ligge med de

Anonymkode: 7638d...c5f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer sikkert for noen, men langt fra alle. 

Dumt med sånne stereotypier om at "alle menn" eller "alle kvinner" er sånn og sånn. Man er først og fremst individer, selv om det selvfølgelig finnes oppførsel som er vanligere blant det ene kjønnet enn det andre, er det ikke dermed sagt at alle er sånn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med mine homofile venner da? Er det egne regler for sånne vennskapsforhold, eller vil de også ligge? 

Anonymkode: fd7f8...f07

Ikke med deg...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (41 minutter siden):

Ikke med deg...

Nei, nettopp. Og da stemmer jo ikke teorien om at menn bare blir venner med kvinner de vil ligge med. Om da ikke de som laget denne teorien har et eget sett regler for vennskap mellom kvinner og homofile menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, nettopp. Og da stemmer jo ikke teorien om at menn bare blir venner med kvinner de vil ligge med. Om da ikke de som laget denne teorien har et eget sett regler for vennskap mellom kvinner og homofile menn.

Det er jo selvsagt at homofile menn ikke teller her

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan bekrefte dette med mine mannlige venner. Alle fire er/var seksuelt tiltrukket av meg, to av dem prøvde seg, og to gjorde det klart på en mer subtil måte at de var tilgjengelige. Og dette er ikke "primitive" menn, en av dem er faktisk distriktsmusiker og liker Bergman-filmer. Ble også kjent med to av dem da de var i forhold, gjennom den de var i forhold med.
Det hører med til historien at jeg har ikke hatt sex med noen av dem fordi jeg har null interesse av det.
Har også en femte mannlig venn/slektning. Han er en slektning av min adoptivfar, og han tilbrakte mye tid hjemme hos oss da jeg var liten, fordi han studerte i hjembyen min. Han er 13 år eldre enn meg, og det viste seg på et senere tidspunkt at jada, tiltrekning her også...

Anonymkode: 5e957...385

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Det er jo selvsagt at homofile menn ikke teller her

Det sier jo teorien ingenting om. Om menn ikke har noen annen interesse for kvinner enn sex, og det er eneste grunnen til at de vil være venner med kvinner, hvorfor er da homofile menn venner med kvinner? Om det var du som laget denne teorien, så får du gjerne forklare alt sammen i detalj her, altså. Om det ikke er din teori, så vil jeg få forklaringen fra noen andre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kan bekrefte dette med mine mannlige venner. Alle fire er/var seksuelt tiltrukket av meg, to av dem prøvde seg, og to gjorde det klart på en mer subtil måte at de var tilgjengelige. Og dette er ikke "primitive" menn, en av dem er faktisk distriktsmusiker og liker Bergman-filmer. Ble også kjent med to av dem da de var i forhold, gjennom den de var i forhold med.
Det hører med til historien at jeg har ikke hatt sex med noen av dem fordi jeg har null interesse av det.
Har også en femte mannlig venn/slektning. Han er en slektning av min adoptivfar, og han tilbrakte mye tid hjemme hos oss da jeg var liten, fordi han studerte i hjembyen min. Han er 13 år eldre enn meg, og det viste seg på et senere tidspunkt at jada, tiltrekning her også...

Det er forresten tre til som ikke har prøvd seg, to er i forhold, og en er mye eldre enn meg og ser vel mest på meg som en datter. Og så er disse også senere venner, og jeg har blitt eldre og har fryktelig dårlige tenner, så jeg er vel ikke så attraktiv lenger. Noe som er en LETTELSE.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men stemmer det? 

For meg selv. Nei. Det stemmer ikke.

Har flere kvinnelige venner jeg aldri i verden ville hatt noen seksuell relasjon med.

Min personlige oppfatning er at de som ikke har venner av motsatt kjønn, har noe mangelfull sosial fungering.

Anonymkode: b90a5...019

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har tydeligvis masse å lære om menn. Mange menn klarer å oppføre seg som venn, men du kan jo teste ut om de vil ligge med deg om du spør. 100% vil svare ja. 

Anonymkode: 41ae9...0ba

Feil.

Anonymkode: b90a5...019

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har mange mannlige venner som jeg hverken har eller skal ligge med, tror de tenker akkurat det samme som meg.

Anonymkode: 6635b...91d

Det vet du ikke sikkert.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vanligere at menn vil noe mer. Uten at det betyr at det er eneste motivasjon.

Anonymkode: 81797...10f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har nesten bare mannlige venner, og kan garantere at det ikke stemmer 😅 Heldigvis, hadde vært kjedelig om mindre attraktive aldri kunne fått seg venner.

Anonymkode: 499cd...d2c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt flere mannlige venner gjennom årene, og omtrent samtlige har prøvd seg, blitt avvist og så har de kuttet ut vennskapet. Så jeg erfarer at det stort sett stemmer. 

Har én mannlig kompis igjen nå. Vi er hovedsakelig venner på grunn av en felles hobby, men vi kan havne til sengs innimellom (et par ganger i året). Tror imidlertid vi hadde vært venner uansett, så det er ikke derfor vi er venner. Men mulig han liker å vite at det er tilgjengelig og at han ellers ikke hadde gidda 😛

Anonymkode: 79639...805

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har mange mannlige venner som jeg hverken har eller skal ligge med, tror de tenker akkurat det samme som meg.

Anonymkode: 6635b...91d

:lillesky:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring: veldig mange vennskap mellom menn og kvinner oppstår fordi mannen tar initiativ til prating/lett flørt med en dame han synes er attraktiv, men så viser det seg at hun er i et forhold eller bare uinteressert men avviser ham på en pen nok måte til at han føler "jaja men hun var jo koselig, og kanskje kan det bli noe ved en senere anledning". Og så fortsetter de å snakke sammen og det blir et vennskap etter hvert. Ikke med veldig bevisste baktanker fra mannens side, men dersom dama spør "pule?" så får hun høyst sannsynlig et "ja". 

Men så har man selvfølgelig også vennskap som er mer "påtvunget" og dermed ikke utvikler seg fra et utgangspunkt der mannen har tatt initiativ - der de kanskje har vært venner siden de var barn, har studert sammen, delte hybel, jobbet tett sammen i X år, eller det er dama til bestekameraten og alle tre pleier å feriere/feste sammen. Da er det mer sannsynlig at det aldri har vært noen fysisk tiltrekning tilstede. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...