AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Del Skrevet 8. januar Dette leser man støtt og stadig her inne. Men stemmer det? Jeg har mange mannlige venner, de fleste av dem er i forhold. Det var jeg og, frem til nylig. Siden jeg alltid har vært i et forhold, har det vært veldig ukomplisert og jeg har ikke tenkt på at de er "menn", på et vis. Jeg kan ikke tenke meg at disse har blitt venn med meg med noen slike baktanker overhodet. Samtidig syns jeg jo bare det er hyggelig om de ikke syns jeg er frastøtende. Men menn i forhold velger vel ikke å bli venn med damer ut i fra hvor atraktive de syns dem er? Med single menn kan jeg forstå det er mer baktanker, men for opptatte menn kan det vel ikke ha noe å si hvordan den kvinnelige vennen ser ut? Anonymkode: e29f6...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #2 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Dette leser man støtt og stadig her inne. Men stemmer det? Jeg har mange mannlige venner, de fleste av dem er i forhold. Det var jeg og, frem til nylig. Siden jeg alltid har vært i et forhold, har det vært veldig ukomplisert og jeg har ikke tenkt på at de er "menn", på et vis. Jeg kan ikke tenke meg at disse har blitt venn med meg med noen slike baktanker overhodet. Samtidig syns jeg jo bare det er hyggelig om de ikke syns jeg er frastøtende. Men menn i forhold velger vel ikke å bli venn med damer ut i fra hvor atraktive de syns dem er? Med single menn kan jeg forstå det er mer baktanker, men for opptatte menn kan det vel ikke ha noe å si hvordan den kvinnelige vennen ser ut? Anonymkode: e29f6...3a7 Du har tydeligvis masse å lære om menn. Mange menn klarer å oppføre seg som venn, men du kan jo teste ut om de vil ligge med deg om du spør. 100% vil svare ja. Anonymkode: 41ae9...0ba 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #3 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har tydeligvis masse å lære om menn. Mange menn klarer å oppføre seg som venn, men du kan jo teste ut om de vil ligge med deg om du spør. 100% vil svare ja. Anonymkode: 41ae9...0ba For noe tull. Menn er mennesker de også, de verdsetter nok vennskapet over sex, og er klar over hvor ødeleggende sex er for vennskap. Anonymkode: 6e395...2b7 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #4 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For noe tull. Menn er mennesker de også, de verdsetter nok vennskapet over sex, og er klar over hvor ødeleggende sex er for vennskap. Anonymkode: 6e395...2b7 Den var god. Anonymkode: ffaad...b76 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. januar #5 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Dette leser man støtt og stadig her inne. Men stemmer det? Jeg har mange mannlige venner, de fleste av dem er i forhold. Det var jeg og, frem til nylig. Siden jeg alltid har vært i et forhold, har det vært veldig ukomplisert og jeg har ikke tenkt på at de er "menn", på et vis. Jeg kan ikke tenke meg at disse har blitt venn med meg med noen slike baktanker overhodet. Samtidig syns jeg jo bare det er hyggelig om de ikke syns jeg er frastøtende. Men menn i forhold velger vel ikke å bli venn med damer ut i fra hvor atraktive de syns dem er? Med single menn kan jeg forstå det er mer baktanker, men for opptatte menn kan det vel ikke ha noe å si hvordan den kvinnelige vennen ser ut? Anonymkode: e29f6...3a7 Trodde det var omvendt jeg. At de ikke klarte være venn med kvinner de fant attraktive fordi de da bare har baktanker 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #6 Del Skrevet 8. januar Har mange mannlige venner som jeg hverken har eller skal ligge med, tror de tenker akkurat det samme som meg. Anonymkode: 6635b...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #7 Del Skrevet 8. januar Menn er ikke venner med kvinner, nei. De venter bare på en anledning. Anonymkode: 17b80...9fb 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #8 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Den var god. Anonymkode: ffaad...b76 Jaja, vedkommende får teste ut teorien med sine mannlige venner. Tror de er klare for noe mer så fort de får sjansen. Anonymkode: 41ae9...0ba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #9 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Menn er ikke venner med kvinner, nei. De venter bare på en anledning. Anonymkode: 17b80...9fb Jeg vet jo at menn er like ulike som kvinner, og jeg er overbevist om at jeg har venner som bare vil være det, men jeg er usikker hvordan det hadde stilt seg om de var single. Noen av dem ville nok åpenbart sagt nei, fordi de vet det ville ødelagt vennskapet. Men jeg lurer på om det er en viss forskjell, at menn tenker mer på sex med kvinnelige venner enn motsatt. (TS) Anonymkode: e29f6...3a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #10 Del Skrevet 8. januar Hva med mine homofile venner da? Er det egne regler for sånne vennskapsforhold, eller vil de også ligge? Anonymkode: fd7f8...f07 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 8. januar #11 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du har tydeligvis masse å lære om menn. Mange menn klarer å oppføre seg som venn, men du kan jo teste ut om de vil ligge med deg om du spør. 100% vil svare ja. Anonymkode: 41ae9...0ba Da er det testosteronet som snakker ofte i så fall tror jeg 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 8. januar #12 Del Skrevet 8. januar Selvfølgelig oppstår vennskap med folk man ikke har lyst på sex med. Men kan ikke si jeg har sett den påstanden mye heller, så den i stad men ellers ikke. Derimot ser jeg ofte påstanden at menn oftest kan tenke seg å ligge med kvinnelige venner hvis sjansen byr seg. Og det tror jeg nok mye mer på. Både egen erfaring og det man kan lese seg til på nett, tilsier at menn i større grad ser positivt på å ha sex med ei dame de har kontakt med dersom sjansen byr seg, enn damer gjør med menn. Men, hvorfor skal det være en hindring for vennskap mellom kjønn? Gjør det noe om den tanken er der innerst inne, så lenge man ikke handler på den? Skal alle straffes for at enkelte er utro? Det er tross alt ganske mange som helt fint klarer å tilbringe mye tid med en av motsatt kjønn, også en man i teorien fint kunne hatt sex med, uten å gjøre noe dumt av den grunn. For meg er det en selvfølge å få lov til å ha menn som venner, og å få tilbringe tid med disse vennene. Jeg blir ikke sammen med noen som nekter meg det, enkelt og greit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #13 Del Skrevet 8. januar Enkelte av mine kvinnelige venner hadde jeg ikke liggi med i fylla i mørket engang. Jeg er glad i de som venner, men de er så langt unna min smak som overhode mulig. Alle kvinner er ikke seksuelt tiltrekkende. Anonymkode: 21f8e...652 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 8. januar #14 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette leser man støtt og stadig her inne. Men stemmer det? Jeg har mange mannlige venner, de fleste av dem er i forhold. Det var jeg og, frem til nylig. Siden jeg alltid har vært i et forhold, har det vært veldig ukomplisert og jeg har ikke tenkt på at de er "menn", på et vis. Jeg kan ikke tenke meg at disse har blitt venn med meg med noen slike baktanker overhodet. Samtidig syns jeg jo bare det er hyggelig om de ikke syns jeg er frastøtende. Men menn i forhold velger vel ikke å bli venn med damer ut i fra hvor atraktive de syns dem er? Med single menn kan jeg forstå det er mer baktanker, men for opptatte menn kan det vel ikke ha noe å si hvordan den kvinnelige vennen ser ut? Anonymkode: e29f6...3a7 Det enkle svaret er at folk er forskjellige og vennskap er forskjellige. Dette er fra en studie av studenter som var i faste forhold og samtidig hadde en venn av motsatt kjønn som også var i fast forhold. Akkurat denne figuren viser korrelasjon med hvor attraktiv man syntes vennen var og seksuelt intresse i vennen. 73 heteroseksuelle vennepar var med i studien. Som du ser var mennene alt fra ikke seksuelt interessert til svært seksuelt interessert i sine kvinnelige venner. Der det ble vanligere å bli mer seksuelt interessert i fysisk attraktive venner. Andre studier som har spurt om hvorfor man valgte å bli venn, viser at et intresse mer enn vennskap var vanligere som annledning hos menn enn kvinner. Ja, kanskje du har en mannlig venn som ønsker å være mer enn venner, men kanskje du ikke har det. Har du mange mannlige venner og er alminnelig attraktiv så kan du regne med at noen av dem har i hvert fall et seksuelt intresse i deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #15 Del Skrevet 8. januar Det handler om hvordan man BLIR venner i utgangspunktet. Det er ofte fordi én av partnerne har lyst å ligge. I de fleste tilfeller mannen. Kvinnen avslår så mannens tilnærminger i alle tilfeller og relasjonen sklir så over i et vennskap da kvinnen ikke ønsker å skuffe mannen totalt, og han fortsetter dette "vennskapet" i håp om å få ligge til slutt. Anonymkode: ec192...f48 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #16 Del Skrevet 8. januar Noen menn han være venner med kvinner uten seksuell interesse, men mye sjeldnere enn hva kvinner tror Kjæresten min hadde en del mannlige venner som hun trodde var genuint vennskap, dette var alt fra vennskap som har vart i over mange år, gifte menn, og mer nyere vennskap. Men med tiden så har hun måtte avslutte vennskap en etter en pga det viste seg det var seksuell interesse i bunnen, men hun er heldigvis mindre naiv i dag, og forstår at mange menn bare later som de er venner i håp om at noe kan skje en dag, slike "vennskap" kan mange menn holde gående i mange år Anonymkode: f3745...64a 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NORAH.C.IV Skrevet 8. januar #17 Del Skrevet 8. januar Selv har jeg hatt flere kvinnelige venner gjennom årene, har da aldri vært inne på tanken om at jeg har hatt noe ønske om å ligge med noen av de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #18 Del Skrevet 8. januar Mange menn venter bare på en anledning ja, men er det ikke nå menn skal si 'ikke alle menn'?? For det gjelder jo selvsagt ikke alle menn. Mange ja, men ikke alle. Problemet for oss kvinner blir jo da å skille disse, hvilke menn er geniunt venner og hvilke menn venter på en anledning? Jeg har selv hatt mange mannlige venner. Trodde jeg... Kun ett par av har vist seg å være geniunt venner. Og de er venner den dag i dag. De andre er borte. De avslører seg på sikt. Og det er faktisk utrolig skuffende hver eneste gang. Man trodde man hadde en venn, men så viste det seg å være en ulv i fåreklær. Alt i håp for å få seg et dypp.... Og nei, det har aldri fungert her. To har til og med fridd, helt ut av det blå. Og når de får nei begynner de å trakkaserer, i åresvis! Anonymkode: abe1d...680 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #19 Del Skrevet 8. januar Diskulis skrev (15 minutter siden): Selvfølgelig oppstår vennskap med folk man ikke har lyst på sex med. Men kan ikke si jeg har sett den påstanden mye heller, så den i stad men ellers ikke. Derimot ser jeg ofte påstanden at menn oftest kan tenke seg å ligge med kvinnelige venner hvis sjansen byr seg. Og det tror jeg nok mye mer på. Både egen erfaring og det man kan lese seg til på nett, tilsier at menn i større grad ser positivt på å ha sex med ei dame de har kontakt med dersom sjansen byr seg, enn damer gjør med menn. Men, hvorfor skal det være en hindring for vennskap mellom kjønn? Gjør det noe om den tanken er der innerst inne, så lenge man ikke handler på den? Skal alle straffes for at enkelte er utro? Det er tross alt ganske mange som helt fint klarer å tilbringe mye tid med en av motsatt kjønn, også en man i teorien fint kunne hatt sex med, uten å gjøre noe dumt av den grunn. For meg er det en selvfølge å få lov til å ha menn som venner, og å få tilbringe tid med disse vennene. Jeg blir ikke sammen med noen som nekter meg det, enkelt og greit. Ja, dette tenker jeg og, jeg blir ikke sur over at noen av dem kunne ha tenkt å ha sex med meg, så lenge de verdsetter vennskapet og meg som person først og fremst. Jeg skjønner at menn er litt annerledes skrudd sammen ofte når det kommer til sex. Jeg setter stor pris på mine mannlige venner, noen av dem syns jeg er kjekke, andre absolutt ikke, men jeg ville ikke ligget med noen av dem fordi det hadde blitt ufattelig kleint. Jeg har kanskje én kamerat jeg tenker at jeg kunne blitt sammen med om vi begge var single, men det er jo også helt hypotetisk. Siden jeg har vært i forhold i tjue år, er tanken på at kamerater egentlig vil ha sex helt ny for meg, men nå som jeg er single, er jeg blitt litt mer bevisst og nysgjerrig på hvordan menn oppfatter meg og ikke. (TS) Anonymkode: e29f6...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #20 Del Skrevet 8. januar Kan bare svare for meg selv. Ja, det stemmer. M37 Anonymkode: 3562e...0c0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå