Uanonym bruker Skrevet 8. januar #41 Del Skrevet 8. januar Ville nok gått for noen andre alternativer i tillegg, noen sushi-retter som en del av et tapasbord ville sikkert fungert bra. Catering er dyrt uansett, men noen retter er jo dyrere enn andre, og sushi er nok blant de dyreste alternativene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #42 Del Skrevet 8. januar Sushi er en enten-eller type ting. Enten liker du det eller så liker du det ikke. Akkurat som andre spesielle retter: lutefisk, lever, haggis, tørket insekter... alt er "sært" med mindre du er vant til det, og noen liker det mens andre gjør ikke. Å sammenligne sushi med pizza var noe spesielt. Sushi er moteriktig og mange liker det, men ikke alle har tilgangen til god Sushi og ikke alle liker det om det er aldri så poppis.. Jeg kommer aldri til å spise insekter heller mens min kamerat som er mye i Thailand syntes det er helt magisk. Det må være rom for begge deler. Anonymkode: 9c0f1...0fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #43 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dattara mi vil ha shushi til koformasjon, eg synses det er dyrt å det hadde kommet på over 15 tusen.. Er det vert det? Eventuelt andre matretter ein kunne hatt Anonymkode: fbf93...8d3 Nei!!! Jeg hadde blitt veldig lei neg om jeg kom i en konfirmasjon å ble servert shushi. Dere må ha mat alle liker. Shushi er absolutt bare noe et fåtall mennesker liker. Anonymkode: b4be7...eb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #44 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det ikke heller motsatt, når det gjelder å bo under en stein, eller langt ute på bygda, med tanke på hvor "allemannseie" sushi har blitt de siste 20 årene? Men av nysgjerrighet. Hvor i alle dager bor man, når man kan få levert sushi en søndags ettermiddag. Men eneste stedet det går an å få seg mat er Burger King? Og hvem spiser Burger King, egentlig, av all uspiselig mat? Anonymkode: 10027...6c5 Har du hørt om, eller tenkt på, at det finnes catering-firmaer? Du bestiller maten, de leverer til avtalt tid, eller du henter den. De har ikke «åpen sjappe» der alle bare kan poppe innom å grabbe med seg en porsjon sushi i forbifarten… Det samme firmaet, eller andre i samme område, leverer nok koldtbord og tapas også… Det får du heller ikke kjøpt over disk en søndag ettermiddag.,, Og så er det vel litt begrenset hvor langt man kan/gidder å gå i finstasen også. Byen/plassen kan ha et godt mat-tilbud i andre strøk av byen. Enten troller du, eller så er du dum. Anonymkode: 7043c...e9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #45 Del Skrevet 8. januar Vi hadde sushi. Barnet ville ha det, men hadde et bord til med type thai mat,våruller, ris, salat og noen lettlikelige varmretter. Er ikke alle som liker sushi så bør tilbys noe mere enn det. Anonymkode: 6ce00...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #46 Del Skrevet 8. januar Disco skrev (5 timer siden): Syns du det virker sånn når du leser resten av kommentarene her? nei, og overrasket over at så mange reagerer. men er vel lettere å flagge ting man ikke liker. Sushirestauranter finner jo på mange steder i norge, er ikke bare storbyer lenger. selges på rema/kiwi osv. mange av de som klager i denne tråden virker egt ganske sære. "liker ikke konsistensen", "spiser ikke rå fisk" osv "kanskje ikke lagret kaldt nok" men verten kjenner vel sine gjester best Anonymkode: 7ff60...598 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #47 Del Skrevet 8. januar Sushi er alltid godt, og det er viktig at konfirmanten får bestemme menyen. Anonymkode: a5f03...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #48 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Merker jeg blir veldig overrasket over enkelte av innleggene i denne tråden. For i det virkelige liv kjenner jeg ingen som ikke liker sushi. Mulig ikke ål, eller sashimi. Men alle liker da noen former for maki og nigiri. Er ei venninnegjeng på 8, og vi møtes fast på en bedre sushirestaurant. Også mine foreldre er glade i å gå der når de er på besøk. Og jeg og mannen bestiller hjem sushi noen ganger i måneden. Trodde virkelig dette var den nye "peppes pizza" i mange hjem. Anonymkode: 10027...6c5 Det er mange som ikke liker det. Selv syntes jeg det smaker helt forferdelig. I vår husstand er det 1/4 som kan ta et par biter, vi andre får det ikke ned. Ellers veldig glad i fisk, men ikke sushi. Ei heller røkt laks etc. Selv om mange liker enkelte matretter så er det alltid noen som ikke liker. Kjenner folk som ikke spiser taco, grøt, fisk, kjøtt, lam, pinnekjøtt, ribbe etc. Spiser selv alt jeg nevnte, men ikke sushi. Om konfirmanten har et ønske om det så kan en jo ta 50/50? Sushi og noe annet. F.eks thaimat, en enkel gryte etc. Anonymkode: 4076d...2bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #49 Del Skrevet 8. januar Det blir dyrt. Man må gjerne spise en del for å bli mett. Hva med asiatisk koldtbord med sushi, vårruller, peking and, nudelsuppe…? Anonymkode: a1348...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #50 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjenner flere som liker sushi, en tradisjonelt koldtbord, eller enda verre gryterett eller sodd 😅 Skulle nesten trodd jeg klikket meg inn i en tråd fra år 2000, da besteforeldregenerasjonen fortsatt var i livet. For her spiser besteforeldrene på ca 70 sushi. Anonymkode: 10027...6c5 Her er besteforeldre til barna på den ene siden i 60 årene, og de hadde aldri turd å smake tror jeg 😅 det andre settet er i tidlig 70 årene og spiser, men også langt mer matinteresserte. Sushi er vel ikke dyrere enn annen catering. Men anser det fremdeles som vanlig at ikke alle er begeistret for sushi, og ville derfor ikke bare servert det, men evt hatt det i tillegg til noe annet. Anonymkode: 13b64...545 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. januar #51 Del Skrevet 8. januar Det er nok for moderne for eldre og mange liker ikke rå fisk. Jeg bestiller bare maki med scampi, stekt kylling, vegetar osv. Syns rå fisk er ekkelt å tygge samt smakløst. Prisen sier meg ingenting. Er dere 10 eller 50 stykk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #52 Del Skrevet 8. januar Enig med MarianneE. Anonymkode: a7df2...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 8. januar #53 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dattara mi vil ha shushi til koformasjon, eg synses det er dyrt å det hadde kommet på over 15 tusen.. Er det vert det? Eventuelt andre matretter ein kunne hatt Anonymkode: fbf93...8d3 Du kan lage mange deilige salater, godt nybakt brød mm. Godt og mettende, alle liker det og koster ikke så mye. Alternativene kan spes på til mange ulike retter….. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 8. januar #54 Del Skrevet 8. januar (endret) Jeg synes det er ganske risky ts. Mange liker ikke sushi, og man risikerer faktisk en del gjester som ikke får mat å spise. Jeg ville nok heller hatt det som et tillegg. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det ikke heller motsatt, når det gjelder å bo under en stein, eller langt ute på bygda, med tanke på hvor "allemannseie" sushi har blitt de siste 20 årene? Men av nysgjerrighet. Hvor i alle dager bor man, når man kan få levert sushi en søndags ettermiddag. Men eneste stedet det går an å få seg mat er Burger King? Og hvem spiser Burger King, egentlig, av all uspiselig mat? Anonymkode: 10027...6c5 Så alternativet til sushi er... Burger King? Virkelig? Jeg liker heller ikke sushi, men det eneste alternativet til sushi er da virkelig ikke Burger King. Kan ikke huske sist jeg spiste der, faktisk. For det første pleier veldig mange sushisteder, spesielt her i Oslo, å servere andre ting også. Jeg bestiller f.eks stekt ris, mens mannen velger sushi. Ellers finnes det jo veldig mange andre matretter å bestille, som en god burger (ikke laget på Burger King), pizza, ulike asiatiske steder med ulike asiatiske retter, det være seg kinesisk, thai eller indisk osv. Det er liksom ganske mange alternativer der ute, også på bygda. Endret 8. januar av SPOCA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #55 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sushi er alltid godt, og det er viktig at konfirmanten får bestemme menyen. Anonymkode: a5f03...733 Really? Viktig faktisk? Hvorfor er det viktig at konfirmanten får bestemme menyen? Det skal være fest for å feire forholdet til sin tro, det er for å markere overgangen til voksenlivet, men det står ingen steder at ungdommen må bestemme menyen? Hva bryr en ungdom om hva andre enn seg selv ønsker å spise? Litt diskusjon, saklig samtale og alternativer er bra, men om min sønn vil ha pizzabakeren i sin konfirmasjonsfest er ikke ensbetydende med at han faktisk får det... Anonymkode: 9c0f1...0fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #56 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): nei, og overrasket over at så mange reagerer. men er vel lettere å flagge ting man ikke liker. Sushirestauranter finner jo på mange steder i norge, er ikke bare storbyer lenger. selges på rema/kiwi osv. mange av de som klager i denne tråden virker egt ganske sære. "liker ikke konsistensen", "spiser ikke rå fisk" osv "kanskje ikke lagret kaldt nok" men verten kjenner vel sine gjester best Anonymkode: 7ff60...598 En sjanse tar man alltid når man spiser mat som andre har laget, jeg kan fortelle skrekkhistorier fra den andre siden av mat- og serveringsbransjen, men felles for oss som driver med mat er at det er strenge regler knyttet til matlaging: temperatur, kjøreglede, hygiene, rensone og skittensone skal overholdes, temperatur på vannet som brukes til å vaske opp med, på matens kjernetemperatur, oppbevaringstemperatur OG ikke minst tiden maten kan stå i diverse temperaturer. Å ta sjansen på å spise rå fisk som noen har hatt bak i bilen i en isoporkasse med en enslig kjøleelement oppi er ikke særlig appetittvekkende, ei heller er tanken på at RÅ fisk og RIS skal stå ute i romtemperatur i lange tider mens folk skal spise. Matforgiftning? Ikke vet jeg, men hvorfor ta sjansen som privatperson? Anonymkode: 9c0f1...0fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #57 Del Skrevet 11. januar Det er alltids noen som ikke liker,så ville nok ha valgt å ha det som en del av et koldtbord/tapasbord. Anonymkode: c9f55...0cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #58 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 11.08): u-nød-vendig. Anonymkode: 64213...b89 Det blir vel i så fall u-nød-ven-dig. Anonymkode: 5a40d...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #59 Del Skrevet 11. januar Hva med thai eller kinesisk buffet? Da kan dere ha sushi, stekt ris, en eller to ulike thaigryte, vårruller. Ikke sikkert det er billigere da. Men dere kan jo sjekke. Et annet alternativ er å ha sushi som forrett hvis hun er veldig glad i det. 2-3 biter per. Eller serveres sammen med en velkomstdrink/mozell/god juice. Etterfulgt av middag som kanskje passer "tema" litt. Anonymkode: 166c1...9d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå