Gå til innhold

Er sushi godt til komformasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dattara mi vil ha shushi til koformasjon, eg synses det er dyrt å det hadde kommet på over 15 tusen.. Er det vert det? Eventuelt andre matretter ein kunne hatt

Anonymkode: fbf93...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er risky, ganske mange som ikke vil ha rå fisk, spesielt av den litt eldre garde. Men man kan jo ha litt sushi i tillegg til andre ting. F.eks tapas

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde buffet med en sushi-avdeling og resten tapas. Ja, det er dyrt med sushi, men det er også kjempedyrt med annen catering. Vi bestilte mange store familie-combomenyer fra lokal sushi-restaurant, ble kanskje ca 300 kr per person, men det samme ble tapas-cateringen.

Anonymkode: df12a...351

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer helt ann på økonomien det? Så hadde jeg ville hatt andre alternativer. For min del liker jeg ikke sushi, så jeg hadde blitt skuffet om det kun hadde vært det. Går jo ann å ha koldtbord, med kun 2-3 typer sushi? Så vårruller, kyllingspyd, ris, div salater…?

Anonymkode: 851fa...892

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2/10

Anonymkode: 55f7a...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For de som liker sushi så er det jo godt.

Men jeg ville nok gått for et rimligere alternativ uansett. 

Gryterett er alltid populært og kan lages dagen før.

Anonymkode: 81bb7...bb9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min niese hadde sushi og asiatisk koldtbord. Vi i den yngre garde syntes det var helt ypperlig, men besteforeldre, eldre tanter etc var svært misfornøyd og fikk ikke spist noe særlig. 

Ville kanskje hatt litt sushi for å glede konfirmanten, men sørg for å ha tradisjonelle alternativer også :) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

kon-fir-ma-sjon.

Anonymkode: fd09b...e51

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sushi er godt, men ikke noe alle liker. og det er lov å tenke at gjestene skal kose seg litt også.

Min ville ha Toro tomatsuppe med egg og makaroni, men der fikk hun nei. Det kan hun spise når som helst ellers, på konfirmasjonen ble det noe som

Anonymkode: baa34...944

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Disco skrev (38 minutter siden):

Det er risky, ganske mange som ikke vil ha rå fisk, spesielt av den litt eldre garde. Men man kan jo ha litt sushi i tillegg til andre ting. F.eks tapas

er det ikke et tiår eller to siden sushi ble kalt Risky?

Anonymkode: 7ff60...598

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare sørg for at noe av maten er varmebehandlet. Det er ikke alle som vil spise rå fisk.

Anonymkode: 15e3a...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

er det ikke et tiår eller to siden sushi ble kalt Risky?

Anonymkode: 7ff60...598

Syns du det virker sånn når du leser resten av kommentarene her?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

kon-fir-ma-sjon.

Anonymkode: fd09b...e51

u-nød-vendig.

Anonymkode: 64213...b89

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da Ungen ble konfirmert hadde vi tapasbord og hadde bestilt sushi I tillegg som en overraskelse. Det var viktig for oss å ha noe alle kunne spise

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synest det er unødvendig dyrt alternativ, når ikke alle liker det. Vill heller kjørt koldtbord med sushi som et alternativ.

Anonymkode: e9f3f...eab

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror kanskje jeg ikke ville ha gått for det. Men det kommer jo også litt an på hvor mange gjester dere blir, og om du har helt full kontroll på at alle liker det. Jeg ville ikke satset på at dette var noe de fleste likte i mitt barns konfirmasjon og hadde gått for noe mer trygt. 

Siden jeg ser to trådtitler her med veldig feilstaving så tillater jeg mer å påpeke at det staves konfirmasjon, slik at du vet det nå når du planlegger for konfirmasjon, og antageligvis skal skrive det noen ganger 😊

Anonymkode: 38ff7...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kjenner flere som liker sushi, en tradisjonelt koldtbord, eller enda verre gryterett eller sodd 😅

Skulle nesten trodd jeg klikket meg inn i en tråd fra år 2000, da besteforeldregenerasjonen fortsatt var i livet. For her spiser besteforeldrene på ca 70 sushi. 

Anonymkode: 10027...6c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange 15-åringwr vet ikke hvor mye tid og krefter foreldrene bruker på å tjene penger. I egen konfirmasjon var vi hjemme (ute) hos min far og lagde maten selv. Fokus var på at vi var samlet alle sammen, snakket, spiste god mat (bl.a. grillmat), gadd ikke pynte med annet enn fine duker, flagg o.l, spilte spill ute i bunad.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, her kunne vi ikke hatt sushi. Hele min familie er glad i fisk, men ingen liker sushi. Dvs., noen kunne kanskje spist det og latt som det var greit (som meg), men andre klarer ikke å spise det (min mor på 65).

Anonymkode: f2c07...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
katties skrev (Akkurat nå):

Mange 15-åringwr vet ikke hvor mye tid og krefter foreldrene bruker på å tjene penger. I egen konfirmasjon var vi hjemme (ute) hos min far og lagde maten selv. Fokus var på at vi var samlet alle sammen, snakket, spiste god mat (bl.a. grillmat), gadd ikke pynte med annet enn fine duker, flagg o.l, spilte spill ute i bunad.

Og vi leide lokale, med servering. 

Men verken min eller din økonomi er vel så relevant for TS? Hun synes det er litt for dyrt, og spør om tips. 

Anonymkode: 10027...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...