Gå til innhold

Folk som utnytter snøkaoset er som krigsprofitører!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ikke ungdom, men har måkt gratis til eldre naboer som trengte det. Jeg er ikke frisk selv, men tenker man må hjelpe hverandre når det er behov for det.

Ungdom kan godt tjene litt penger på det om de måker hos fremmede. Men de prisene som nevnes i tråden er hinsides!

Anonymkode: 9cf3e...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For 10 min? Skattefritt?

Anonymkode: 37a6e...5ed

Ja. De tar 500 bare for å møte opp. 

Anonymkode: 8f6b8...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om jeg er en krigsprofitør tror jeg vi må diskutere, jeg eier en traktor, og jeg inngår avtaler med folk om å holde veien/gårdsplassen/innkjørselen snøfri. Når jeg inngår en slik avtale beregner jeg hvor mye tid og diesel samt slitasje. Min gode nabo1 betaler meg Feks. 5000.- kr for at jeg utfører dette gjennom vinteren Nabo2 betaler det dobbelte, for han har større areal.

Jeg har mellom 5 og 10 slike avtaler med naboer, det er hobbybasert, men fører til et betydelig tidsbruk når det snør slik det har gjort de siste dagene, jeg regner også på hvor mange ganger jeg i gjennomsnitt må brøyte i løpet av en sesong, og har ikke tatt på meg flere oppdrag en jeg kan utføre innen rimelig tid. 

Og så har du noen naboer som ikke har avtale med meg, men som gjerne ringer på dager som i går, de vil gjerne at jeg kommer å brøyter med en gang (for de skal på jobb nå). Da legger jeg prisen opp mot 1/2 part av avtale pris, for det er gjerne dårlig brøytet fra før, gjerne for hånd, og med biler og annet som står i veien, slik at det tar lenger tid å utføre brøytingen, jeg må også fravike de oppdragene jeg har avtale om og ta de senere. blir ofte møtt med at det er dyrt. 

når jeg da til sommeren tar runden og spør om de vil ha avtale til vinteren (slik at jeg kan planlegge) vil de ikke være med, for det er alt for dyrt. 

jeg kan også nevne at min pris er godt under de kommersielle tilbyderen i distriktet. folk har generelt  liten forståelse for kostnader til utstyr og diesel i forbindelse med slikt arbeidet.

for meg gjør det min traktor litt billigere å eie. Og i går brøytet jeg i 8 timer etter jobb for å få unna snøen. og midt i dette kom det en og spurte om jeg kunne taue bilen hans for han hadde kjørt seg fast i bakken. han synes 100.- kr var grei betaling for et arbeide som tok 1,5 time av min andre tid, selve beregningen var unnagjort på 10-15 minutter. han får ikke hjelp neste gang.

Brøyting er dyrt, alle bør betale for det arbeidet som utføres!

Anonymkode: bd587...e0f

Helt enig (driver med brøyting selv), men ikke dette  Ts kritiserer.

Anonymkode: 7f831...dd6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt enig (driver med brøyting selv), men ikke dette  Ts kritiserer.

Anonymkode: 7f831...dd6

Det stemmer. Men jeg synes enkelte med traktorer også tar seg litt vel godt betalt. En dame i nærheten er blind og har bestilt måkehjelp av en mann med traktor i nærheten, enkel brøyting av en vei på ca ti meter. 1000 kroner skal han ha for den jobben, som tar maks fem minutter. 

Anonymkode: 8f6b8...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i en drabantby I Oslo. Her er veldig få hus men mye blokkbebyggelse. Vi har heldigvis vaktmestere som måker gatene her. Men, så har vi en sånn gruppe på fb hvor ungdommer tilbyr seg å måke ut biler for 200 kr pr bil. Det må være greit syntes jeg, har man råd til å eie bil så har man også råd til å betale de 200 kronene.

Anonymkode: 828f0...70a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er friske og relativt unge, men har valgt å betale for brøyting. Veldig greit at det er ferdig brøytet når vi kommer hjem fra jobb. Noen gjør en jobb for oss, fordi vi ikke kan eller vil gjøre den selv, og det skulle bare mangle at vi ikke betaler for at noen andre bruker sin tid på vårt problem. Betaler fastpris på 6700 kr pr år.

Anonymkode: aabe6...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...