AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden I det siste har jeg av en eller annen grunn fått opp masse misogynistiske artikler på Facebook. Av nysgjerrighet leste jeg kommentarfeltet. Mange menn som rett og slett hater kvinner, så er det enkelte menn som mener at kvinner skal behandles med respekt. De beskriver for eksempel hvordan deres eget ekteskap er, hvordan de deler på oppgavene, kommuniserer osv. Da kommer det masse stygge kommentarer fra andre menn a la "simp", "sissyboy", "gay" eller at mannen kanskje bør få seg en mannlig kjæreste i stedet, siden han er så underdanig og "whipped". Hva er grunnen til at menn som offentlig uttaler seg om sine harmoniske forhold, blir stygt angrepet av andre menn? Er det slik at de andre mennene mislykkes med å få kjæreste gang på gang, og er forferdelig misunnelige på menn som får det til? Eller er det noe annet? Anonymkode: 0f710...6c8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Det er en problemstilling ja, men du trenger ikke starte 63 tråder om det samme, med litt ulik innledning. Siden du gjør nettopp det, så er det vanskelig å komme til noe annen konklusjon enn at du hater menn. Så da sitter du der i glasshuset ditt og kaster den ene steinen etter den andre.. Anonymkode: c2060...392 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en problemstilling ja, men du trenger ikke starte 63 tråder om det samme, med litt ulik innledning. Siden du gjør nettopp det, så er det vanskelig å komme til noe annen konklusjon enn at du hater menn. Så da sitter du der i glasshuset ditt og kaster den ene steinen etter den andre.. Anonymkode: c2060...392 Du er altså en av disse mennene. Takk for at du beviser mitt poeng. Men kan du forklare meg hvorfor du hater kvinner og misliker menn som har harmoniske ekteskap? Jeg ønsker gjerne å forstå. Jeg ønsker også link til de andre 63 trådene, slik at jeg kan se hvem i all verden oppretter flere titalls tråder om ett og samme tema. Anonymkode: 0f710...6c8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I det siste har jeg av en eller annen grunn fått opp masse misogynistiske artikler på Facebook. Av nysgjerrighet leste jeg kommentarfeltet. Mange menn som rett og slett hater kvinner, så er det enkelte menn som mener at kvinner skal behandles med respekt. De beskriver for eksempel hvordan deres eget ekteskap er, hvordan de deler på oppgavene, kommuniserer osv. Da kommer det masse stygge kommentarer fra andre menn a la "simp", "sissyboy", "gay" eller at mannen kanskje bør få seg en mannlig kjæreste i stedet, siden han er så underdanig og "whipped". Hva er grunnen til at menn som offentlig uttaler seg om sine harmoniske forhold, blir stygt angrepet av andre menn? Er det slik at de andre mennene mislykkes med å få kjæreste gang på gang, og er forferdelig misunnelige på menn som får det til? Eller er det noe annet? Anonymkode: 0f710...6c8 Fordi de er enig med det opprinnelige innlegget. Og da må det jo være noe i veien med folk som mener noe annet. Anonymkode: 9c7a4...fd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Del Skrevet 19 timer siden Jeg tror algoritmene har lurt deg inn i et mørkt hjørne av internett, der de misogyne mennene bor. Ute i virkeligheten er det fine, hyggelige menn, som skjønner at vi kvinner liker gentlemen som er sofistikerte, oppvakte og interessert i mennesker og verden. Konsentrer deg heller om de mennene. Anonymkode: 5b0de...348 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden Jeg har begynt å få opp noe av det samme. Skremmende å se hvor utrolig giftige miljøer som finnes rundt om kring. Trøster meg litt med at dette ikke er normalen i nærsamfunnet mitt, og leser færre kommentarer enn hva jeg gjorde i starten. Men jeg blir jo skremt og får en skikkelig klump i magen når jeg tenker på de kvinnene som faktisk blir utsatt for disse mennene. Håper virkelig at mine barn finner seg trygge og gode partnere, og aldri blir utsatt for å ha en sånn mann i sin nære sirkel. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er altså en av disse mennene. Takk for at du beviser mitt poeng. Men kan du forklare meg hvorfor du hater kvinner og misliker menn som har harmoniske ekteskap? Jeg ønsker gjerne å forstå. Jeg ønsker også link til de andre 63 trådene, slik at jeg kan se hvem i all verden oppretter flere titalls tråder om ett og samme tema. Anonymkode: 0f710...6c8 Neida, jeg er ikke en av de. Dersom jeg beviste et poeng, så er nok det poenget kun i ditt hode Anonymkode: c2060...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er en problemstilling ja, men du trenger ikke starte 63 tråder om det samme, med litt ulik innledning. Siden du gjør nettopp det, så er det vanskelig å komme til noe annen konklusjon enn at du hater menn. Så da sitter du der i glasshuset ditt og kaster den ene steinen etter den andre.. Anonymkode: c2060...392 Hvor er disse trådene? Har ikke lest om dette på KG før tror jeg... Og hvorfor tror du TS hater menn? Hun forteler jo at det er gode menn i komentarfeltet, og lurer på hvorfor noen kritiserer dem. Til TS, ting blir ofte mer ekstremt på internet, eller de få som er ekstreme blir mer synlige. Skumelt at det finnes slike menesker, men det er ikke så mange av de som det kan se ut som på FB. Endret 19 timer siden av Pippi Lotta 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden Nonstop1 skrev (4 minutter siden): Jeg har begynt å få opp noe av det samme. Skremmende å se hvor utrolig giftige miljøer som finnes rundt om kring. Trøster meg litt med at dette ikke er normalen i nærsamfunnet mitt, og leser færre kommentarer enn hva jeg gjorde i starten. Men jeg blir jo skremt og får en skikkelig klump i magen når jeg tenker på de kvinnene som faktisk blir utsatt for disse mennene. Håper virkelig at mine barn finner seg trygge og gode partnere, og aldri blir utsatt for å ha en sånn mann i sin nære sirkel. Jeg blir også skremt, særlig etter at en av mennene sa han ville ha banket meg helseløs hvis han endte opp med meg. Jeg rapporterte det som trussel, håper Facebook tar det på alvor. Forresten, så har disse tingene begynt å dukke opp helt plutselig for et par uker siden. Og det er masse av slike artikler som kommer opp i feeden. Jeg lurer på hvorfor? Anonymkode: 0f710...6c8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Del Skrevet 19 timer siden Hvem bryr seg? De som kommenterer sånt er mest sannsynlig barn. Anonymkode: 36c4a...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Neida, jeg er ikke en av de. Dersom jeg beviste et poeng, så er nok det poenget kun i ditt hode Anonymkode: c2060...392 Hvis du ikke har noe annet å tilføre i denne tråden enn å lage kvalme, kan du gjerne forlate tråden. Jeg kommer ikke til å svare mer på dine innlegg. Anonymkode: 0f710...6c8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg blir også skremt, særlig etter at en av mennene sa han ville ha banket meg helseløs hvis han endte opp med meg. Jeg rapporterte det som trussel, håper Facebook tar det på alvor. Forresten, så har disse tingene begynt å dukke opp helt plutselig for et par uker siden. Og det er masse av slike artikler som kommer opp i feeden. Jeg lurer på hvorfor? Anonymkode: 0f710...6c8 Mange av de som kommenterer slikt er ikke ekte mennesker, men bots. Anonymkode: 36c4a...bee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 19 timer siden #13 Del Skrevet 19 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg blir også skremt, særlig etter at en av mennene sa han ville ha banket meg helseløs hvis han endte opp med meg. Jeg rapporterte det som trussel, håper Facebook tar det på alvor. Forresten, så har disse tingene begynt å dukke opp helt plutselig for et par uker siden. Og det er masse av slike artikler som kommer opp i feeden. Jeg lurer på hvorfor? Anonymkode: 0f710...6c8 FB gir deg mer av det du leser, så om du blir sjokert å leser på en slik sak så sender FB deg 5 nye. Blir du da sjokert og leser på de og får du enda mer, om du sluter og lese de vil de forsvinne etter en stund. Det har ikke blit flere slike tråder, det er bare FB som tror du vil se dem. Endret 19 timer siden av Pippi Lotta 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 19 timer siden #14 Del Skrevet 19 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Mange av de som kommenterer slikt er ikke ekte mennesker, men bots. Anonymkode: 36c4a...bee Hvorfor skule noen betale for bots som sprer kvinnehat og truer med vold? Jeg forstår de som prøver å påvirke valg og politiske ting, men hva kan man tjene på generel kvine hat? Endret 19 timer siden av Pippi Lotta 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Del Skrevet 19 timer siden Pippi Lotta skrev (Akkurat nå): Hvorfor skule noen betale for bots som sorer kbinnehat og truer med vold? Jeg forstår de som prøver å påvirke valg og politiske ting, men hva kan man tjene på generel kvine hat? Å spre generel misnøye og splid i befolkningen er en politisk taktikk, så det er ikke umulig at det er det som skjer. Facebooks algoritmer tolker alt engasjement som positivt, så det kan bli spredd ganske fort. Anonymkode: 8c859...05d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #16 Del Skrevet 19 timer siden Mye av det er jo ren trolling. Hvis du tar det alvorlig, vinner de. The only winning move is not to play, etc. Anonymkode: f819a...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #17 Del Skrevet 19 timer siden Pippi Lotta skrev (5 minutter siden): Hvorfor skule noen betale for bots som sorer kbinnehat og truer med vold? Jeg forstår de som prøver å påvirke valg og politiske ting, men hva kan man tjene på generel kvine hat? For å splitte folk. Skape interne konflikter. En mye brukt taktikk blandt begge sider i politikken. Bare på Facebook alene er det 1 milliarder bots. Anonymkode: 36c4a...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Neida, jeg er ikke en av de. Anonymkode: c2060...392 Det er veldig bekymringsfullt at du og flere menn prøver å bagatellisere problemer som tas opp, og bruker taktikker som «du må hate menn siden du tar opp dette». Det er utrolig mye av det der ute og en av grunnene til at man må være ekstremt forsiktig om hvem menn man inkluderer i livet sitt. Mange av dere er ikke pålitelig, som du så godt beviser med svarene dine. Anonymkode: 93c12...08d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 18 timer siden #19 Del Skrevet 18 timer siden Sosiale medier har skylden. Hele forretningsmodellen er å omsette ting som gjør deg forbanna slik at de får "engagement". Kort fortalt, Facebook gjør at alle landsbyidiotene kan snakke med en stemme, og dermed fremstår problemet som større enn det det er. Og de får mer legitimitet. I tillegg er det som du sier, det dukker opp i feeden din. De pusher det på deg, og de kaster et stort nett. Slik klarer de å fange individer (de som kommenterer, som du refererte til) Hvis folk er opptatt av at vi skal ha et bra samfunn, burde de skrote Facebook. Slutt å bruk det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #20 Del Skrevet 17 timer siden Pippi Lotta skrev (1 time siden): Hvorfor skule noen betale for bots som sprer kvinnehat og truer med vold? Jeg forstår de som prøver å påvirke valg og politiske ting, men hva kan man tjene på generel kvine hat? Destabilisering av samfunnet. Overraskende mye av dette kommer fra russiske trollfabrikker, og det er en salig røre av fremsnakking av Russland, konspirasjonsteorier og angrep på vestlige verdier i form av transfobi og homo- og kvinnehat. Og ved å klikke inn på disse linkene bidrar du til å spre dritten. Anonymkode: 45d6d...4ca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå