Gå til innhold

Datter fikk ha overnatting, mannen min ble sur på meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eldste datteren vår blir 18 om noen få uker. Hun har fått seg kjæreste for ikke så lenge siden. Han er 19. De har kjent hverandre noen måneder før de ble sammen. I helgen kom han på besøk til henne, og hun spurte om han kunne overnatte. Jeg sa det var ok. Mannen min ble sint og sur på meg som tillot dette da han mente hun var for ung og de ikke hadde kjent hverandre så lenge. Men altså, jenta er straks 18. Tok jeg feil avgjørelse her? For å møte mannen min sin reaksjon sov de med døren på en gløtt... 

Anonymkode: 1c145...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker du tok den riktige avgjørelsen jeg, men hvis din mann var hjemme ville jeg forsøkt å diskutere det med han først.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å møte mannen min sin reaksjon sov de med døren på en gløtt... 

Denne derimot stusser jeg på. Dette burde ikke være nødvendig over hodet!

Anonymkode: 2ac90...fd3

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eldste datteren vår blir 18 om noen få uker. Hun har fått seg kjæreste for ikke så lenge siden. Han er 19. De har kjent hverandre noen måneder før de ble sammen. I helgen kom han på besøk til henne, og hun spurte om han kunne overnatte. Jeg sa det var ok. Mannen min ble sint og sur på meg som tillot dette da han mente hun var for ung og de ikke hadde kjent hverandre så lenge. Men altså, jenta er straks 18. Tok jeg feil avgjørelse her? For å møte mannen min sin reaksjon sov de med døren på en gløtt... 

Du tok feil avgjørelse iht å ikke snakket med mamnen din ommgrenser iht slik overnatting på forhånd

Anonymkode: a6b16...c91

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du skulle diskutert dette med mannen din. Ikke ta avgjørelsen alene. Men hun er selvsagt ikke for ung, men det går an å føle ubehag med andre gutter i hus. Men at de allerede har hatt sex er 100 % sikkert. 

Anonymkode: 577e8...fbe

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du tok feil avgjørelse iht å ikke snakket med mamnen din ommgrenser iht slik overnatting på forhånd

Anonymkode: a6b16...c91

Ja jeg burde nok det. Å tar det til meg. Men jeg tenkte at datteren vår snart er myndig, og å nekte henne overnatting av en gutt var litt merkelig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En man som sier "Mitt hus" og ikke "vårt hus" har en usunn eierskaps relasjon til både deg, barnet og boligen spør du meg så jeg vil si han er langt over streken for OK oppførsel, selv om jeg nok personlig ville i alelfall snakket med han før jeg sa ja i utgangspunktet. Men med den holdningen er jeg tilnermelig til å tro at jeg ville sagt ja uten hans mening. Jenta er nesten voksen - hva er han redd for? Sex? I så fall kan du jo fortelle han at DET kan de ha hvorsomhelst og nårsomhelst om han ikke har glemt hvordan han selv var? 

Anonymkode: b94de...3fc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En man som sier "Mitt hus" og ikke "vårt hus" har en usunn eierskaps relasjon til både deg, barnet og boligen spør du meg så jeg vil si han er langt over streken for OK oppførsel, selv om jeg nok personlig ville i alelfall snakket med han før jeg sa ja i utgangspunktet. Men med den holdningen er jeg tilnermelig til å tro at jeg ville sagt ja uten hans mening. Jenta er nesten voksen - hva er han redd for? Sex? I så fall kan du jo fortelle han at DET kan de ha hvorsomhelst og nårsomhelst om han ikke har glemt hvordan han selv var? 

Anonymkode: b94de...3fc

Jeg tror kanskje dere blander med en annen. For  mannen min har da aldri sagt det er hans hus... Skjønner det er noen andre med lignende innlegg her inne. Men mannen min har ikke slike holdninger altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du skulle diskutert dette med mannen din. Ikke ta avgjørelsen alene. Men hun er selvsagt ikke for ung, men det går an å føle ubehag med andre gutter i hus. Men at de allerede har hatt sex er 100 % sikkert. 

Anonymkode: 577e8...fbe

Å la en nesten myndig få ha overnatting, er da ikke nødvendig å diskutere med mannen sin! Det er da en avgjørelse man kan ta alene! 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hulderen skrev (4 minutter siden):

Å la en nesten myndig få ha overnatting, er da ikke nødvendig å diskutere med mannen sin! Det er da en avgjørelse man kan ta alene! 

Jeg fikk høre hvor uansvarlig jeg var. Kjente jeg ble skikkelig lei meg. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk høre hvor uansvarlig jeg var. Kjente jeg ble skikkelig lei meg. 

sa han hvorfor han mente det var uansvarlig da TS? Hva er han redd for er så uansvarlig? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Carrot skrev (1 minutt siden):

sa han hvorfor han mente det var uansvarlig da TS? Hva er han redd for er så uansvarlig? 

Han mente de ikke hadde kjent hverandre så lenge bl.a. Og da jeg sa at jenta er 18 år, så fikk jeg til svar - ikke enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han mente de ikke hadde kjent hverandre så lenge bl.a. Og da jeg sa at jenta er 18 år, så fikk jeg til svar - ikke enda. 

Selv om du har rett er han bedre til å argumentere. 

Anonymkode: 9d5eb...bd3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Altså, jeg sa jo at de har kjent hverandre noen måneder, selv om de bare har vært kjærester en kort stund. Og at hun er 18. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ikke la en snart 18åring ha overnatting synes jeg er sprøtt. Og det at de måtte sove med døra åpen synes jeg er feil gjort mot dem.

Mannen din greier effektivt å få kjæresten hennes til å føle seg uvelkommen i deres hus. Og når de er i den alderen er det ikke umulig at dette kan bli ett langvarig forhold. Min mann er den samme kjæresten jeg har hatt siden jeg var 17 år.

Så her er jeg nok mest enig med deg ts.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

det er et veldig dårlig argument, det sier ikke noe om hva han er redd for..

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

bedre? At de bare har vært sammen en liten stund men kjent hverandre lengre eller at hun ikke er 18 ennå? Hvor gammel var du når du fikk kjæreste? Hva gjorde du hjemme hos dine foreldre som du ikke gjorde andre steder i så fall? Han må ha bedre argumenter for å si nei rett og slett og de finnes egentlig ikke annet enn "jeg vil ikke det og jeg er din far" som er ett av de dårligste for å være ærlig. 
Det å være forelder til en som straks er voksen handler om at jobben med oppdragelsene er over og nå skal du vise at du stoler på dem samt være der og plukke dem opp HVIS de trenger det uten å komme med "hva sa jeg" eller "Jeg trodde du visste bedre" for alt det vet de jo.. de trenger ikke en negativ forelder, de trenger en som lytter, ser dem, og kommer med løsning om det er nødvendig. På denne måten skyver han fra seg datteren tror jeg. Hun blir ikke mer medgjørlig til hans meninger på denne måten

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dust av en mann , selvfølgelig kan kjæresten overnatte når de er nesten myndige 😳 han må vel bare forstå at hun nesten er voksen . 

Anonymkode: 84889...b91

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Gubben har jo INGEN gode argumenter! At de bare har kjent hverandre i noen måneder er ikke et godt nok argument for at de ikke skal overnatte hos hverandre! Om gubben er redd for at de skal ha sex så er det heller ikke en god nok grunn, for det kommer de til å ha uansett så lenge de vil!

Anonymkode: fbf3c...21c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt. 

Minner om at det kan være flere ulike trådstartere selv om noen av temaene er like. 

Christina82, mod

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt enig med deg her. Har selv en 17-åring som får lov til å ha overnatting av kjæresten. Om de vil ha sex, får de det til uansett. De er jo for eksempel noen ganger alene hjemme på dagtid eller er på rommet alene da. Det er ikke sånn at det bare skjer på nattestid, akkurat. Vi har hatt gode samtaler om prevensjon, selvfølgelig. Eneste du kanskje kunne gjort annerledes var å ha en samtale med mannen din om hvordan dere skulle håndtere det når spørsmålet en dag dukket opp.

Anonymkode: 7f0b5...732

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt latterlig å måtte spørre/si fra om noe slikt fra 16/17 års alder, han har vel vært ung selv eller?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...