Gå til innhold

Gravid eller rester av hcg?

1234abcd

Anbefalte innlegg

Hei hei, jeg friker smått ut her nå. Fødte mitt første barn for 8 uker siden og begynte igår å kjenne på noe like symptomer som jeg hadde sist jeg ble gravid så bestemte meg dermed for å ta en test idag. Den ble positiv, tydelig positiv i tillegg. Googler som en gal, men kan det være hcg som henger igjen fra sist graviditet? kan vel ikke være blitt gravid på nytt allerede nå?

har hatt sex 1,5 gang siden fødsel, sist gang fullførte han men det er bare noen dager siden og første gang fullførte han ikke. 

Endret av 1234abcd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er mulig å bli gravid igjen hvis du har ubeskyttet sex? 

Anonymkode: 39b75...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er mulig å bli gravid igjen hvis du har ubeskyttet sex? 

Ja, det forstår jeg jo. Men er det ikke mulighet for at det bare kan være hcg nivåene som ikke er under 25 enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et kjapt googlesøk sier at det kun tar noen uker før hcg er ute av kroppen etter fødsel. Det kan sikkert være variabler her, men er vel mindre sannsynlig at det er den tidligere graviditeten som gjorde testen positiv.

Ville tatt en ny test i tilfelle det var feil med forrige, og snakket med lege siden du opplever symptomer.

Anonymkode: 7e697...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er ulike på dette med hcg nivå og hvor raskt/tregt det går ut av kroppen, så ville eventuelt tatt en blodprøve/ultralyd. Hør med legen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mommyaka skrev (1 time siden):

Du hadde sex  5-6 uker etter fødselen?

Det kan man jo? Men man anbefales å bruk kondom så lenge man blør (renselsen). For de fleste varer blødningene 5-6 uker.

Hvis det bare er noen dager siden du hadde fullført samleie, TS, er du neppe gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...