Gå til innhold

Stemte din plumbo-test?

iss

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake var det snakk om en plumbo-test. Man skulle blande urin og plumbo, og etter hva fargen ble kunne man si om man ventet en gutt eller jente...'

Lurer på åssen det gikk for dere som tok den testen og nå har født??

Stemte den???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, her stemte testen begge gangene jeg tok den!

Tok den en gang på ettermiddagen og siden en gang på morgenen samme dag som UL! Fargen var brun og det skulle være gutt... På to UL´er har vi nå fått bekreftet dette! ;)

Ville nok tatt testen med en klype salt, men artig er det jo! Og jeg kjenner flere det har stemt på! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Er det ikke på plass med en kraftig advarsel om omgang med Plumbo når man er gravid? Skumle saker det... Ikke tiss rett i en kopp med Plumbo i hvert fall!

Nei, jeg er ikke gravid, bare forvillet meg inne her fordi jeg ble så nysgjerrig på hva Plumbotesten var for noe... :sjenert:

PS Mente heller ikke å hovere eller noe. Vet bare at jeg ble litt sjokkert over hvor skummelt Plumbo er å puste inn første gangen jeg brukte det. Og det er vel ikke alle som har brukt det før. Skummelt når man er gravid.

Endret av Violetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke åssen fargekodene er, men det er ikke meningen å tisse i plumboen nei..

Blander morgenurin med to skjeer plumbo. Dette må gjøres ute fordi det lukter! (leste jeg sist gang...) :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Dette må gjøres ute fordi det lukter! (leste jeg sist gang...) :overrasket:

Ikke bare lukter, det er som å puste inn sement spør du meg. Kan være veldig farlig om man puster inn mye, og man merker det godt om man bare puster i samme rom som det har vært brukt plumbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er noe problem med lukten hvis man blander ute og ikke absolutt sniffer på det...men det orker man jo ikke, for det stinker! :kvalm:

Her er en forklaring og fargekoding:

Tiss i en kopp og tilsett to spiseskjeer med pulver-Plumbo. Bland godt (gjøres ute pga. det lukter høgg) og la stå i 30 minutter. Se så på fargen:

Rød, svart og brun = gutt

Blå eller grønn = jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det! tror det stod noe om det i "instruksjonene".. Husker ikke, er så lenge siden det ble skrevet om testene...

Noen som husker fargekodene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på hvordan fargen blir dersom man ikke er gravid.

Skriv en melding her etter du har prøvd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S
Skriv en melding her etter du har prøvd. ;)

I utgangspunktet synes jeg det er litt unødvendig bruk av Plumboen min, tiden min og alt sånt dill. Jeg tror jeg ber min mann om å gjøre det. Han har så lite å gjøre på søndager. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet synes jeg det er litt unødvendig bruk av Plumboen min, tiden min og alt sånt dill. Jeg tror jeg ber min mann om å gjøre det. Han har så lite å gjøre på søndager.  :ler:

Ja plumbo er jo virkelig dyrt...så to skjeer kan man ikke unne seg for å prøve denne testen :ler:

Kom igjen alle som er gravide. Gjerne også de som har fått bekreftet via ultralyd hva det blir. Finn fram plumboen og tiss i vei!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Cathie ii

Dette mååå jo bare prøves :ler:

Noen her som har fått det til å stemme med jente eller?

Syns de fargene for gutt virket mest sansynlig å få :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare prøve dette isted. Det var ikke morgenurin, men jeg kan prøve en gang til i morgen. Den ble i allefall veeeeldig grønn isted :) Så vi får se om det stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes morsomt ut! Men jeg skulle gjerne hatt en forklaring på hva som skjer og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...