AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Så vi skal betale 15 hver , men så foreslår hun at jeg kan betale regningen på 30 000 så kan hun sette inn 15 000 inn på den nye felles kontoen. Anonymkode: 0b69f...988 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Dere er kun to stykker i koret? Heter ikker det duo? Anonymkode: a6e5e...ca2 13 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden Hvordan få henne til å forstå at det blir jo ikke rett? For de nye 15 hun setter inn på den nye kontoen vil vi og bruke sammen. har hun rett , blir dette riktig? Anonymkode: 0b69f...988 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden Altså vi har en felles konto vi har brukt 30 000 på , og skal avslutte denne når halvparten hver er betalt, Den nye kontoen skal vi og sette inn likt beløp som vi da kan bruke sammen, så hun sa bare legg ut for den regningen på 30 ? Sā kan jeg sette inn 15 på den nye kontoen vi bruker . Anonymkode: 0b69f...988 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan få henne til å forstå at det blir jo ikke rett? For de nye 15 hun setter inn på den nye kontoen vil vi og bruke sammen. har hun rett , blir dette riktig? Anonymkode: 0b69f...988 Enkelt. Du sier ar hvis du skal betale regningen på 30 000 så må hun sette 30 000 inn på felleskontoen, så har dere betalt like mye. Eller at dere først betaler hver deres halvdel av den store regningen, og så setter like mye hver inn på felleskontoen. Anonymkode: 6dcc0...6f9 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enkelt. Du sier ar hvis du skal betale regningen på 30 000 så må hun sette 30 000 inn på felleskontoen, så har dere betalt like mye. Eller at dere først betaler hver deres halvdel av den store regningen, og så setter like mye hver inn på felleskontoen. Anonymkode: 6dcc0...6f9 Takk det var det jeg mente var rett, så kan ikke forstå hvordan hun mente det var korrekt og bare betale inn 15 på ny felles konto. Anonymkode: 0b69f...988 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Takk det var det jeg mente var rett, så kan ikke forstå hvordan hun mente det var korrekt og bare betale inn 15 på ny felles konto. Anonymkode: 0b69f...988 Da må hun i så fall betale 15 000 til din konto, og så får dere fylle på likt på felles etter det. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden Hvis du skal betale ut den regningen på 30k, så må hun betale 30k til en av dine private kontoer, ikke felleskontoen. Hvis dere har avtale om at dere skal betale 15k til felleskonto den første hver måned, og hun gjør en ekstra innbetaling nå i januar, så har hun betalt 15k til felles mens du har betalt 30k. Jeg skjønner tankegangen hennes på en måte, dere skal betale 15k hver, og hun ser ikke hvordan det blir feil om hun betaler til den nye så lenge hun betaler riktig sum. Hvis man ikke forstår økonomi og regnskap så er det ganske lett tenke feil. Du legger ut 30k først, hun betaler "tilbake" sin del på 15k. Jeg har jobbet med en del som ikke skjønner regnskap, så jeg har lært meg litt å se hvordan de tenker feil Anonymkode: 27ab3...a8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du skal betale ut den regningen på 30k, så må hun betale 30k til en av dine private kontoer, ikke felleskontoen. Hvis dere har avtale om at dere skal betale 15k til felleskonto den første hver måned, og hun gjør en ekstra innbetaling nå i januar, så har hun betalt 15k til felles mens du har betalt 30k. Jeg skjønner tankegangen hennes på en måte, dere skal betale 15k hver, og hun ser ikke hvordan det blir feil om hun betaler til den nye så lenge hun betaler riktig sum. Hvis man ikke forstår økonomi og regnskap så er det ganske lett tenke feil. Du legger ut 30k først, hun betaler "tilbake" sin del på 15k. Jeg har jobbet med en del som ikke skjønner regnskap, så jeg har lært meg litt å se hvordan de tenker feil Anonymkode: 27ab3...a8f Rettelse, i første avsnitt, hvis du betaler ut 30k må hun betale inn 15k til din private! Eller 30k til den nye felleskontoen Anonymkode: 27ab3...a8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden Enten er hun så dum at det hadde vært en dealbreaker. Eller tror hun du er så dum at hun kan lure deg med dette, og det er en dealbreaker. Anonymkode: cc433...227 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Enten er hun så dum at det hadde vært en dealbreaker. Eller tror hun du er så dum at hun kan lure deg med dette, og det er en dealbreaker. Anonymkode: cc433...227 Jeg kan finne på å tenke som henne i farta noen ganger, har ikke helt logikk og tall på plass kjapt i huet Men, blir regnestykket satt opp, så forstår jeg lett. TS, si at dere heller kan gjøre det omvendt, du setter inn 15 på den nye kontoen og hun fikser den andre kontoen? Anonymkode: ce6d4...caf 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden Hvordan klarer du å være sammen med noen som er så ulogisk som henne? Anonymkode: 8f3b2...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Del Skrevet 10 timer siden Hvis jeg forstår det rett, så skal det betales 30 000 før dere starter på "nytt". Hun tenker kanskje at så lenge hun betaler 15 000, så betyr det ikke noe hvor de betales inn? Problemet er jo da at 15 000 fortsatt bare er 1/3 del av 45 000. Det er fort gjort for mange av oss å feilkoble, men setter du opp regnestykket - så blir det veldig tydelig. Anonymkode: 2c52e...708 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kan finne på å tenke som henne i farta noen ganger, har ikke helt logikk og tall på plass kjapt i huet Men, blir regnestykket satt opp, så forstår jeg lett. TS, si at dere heller kan gjøre det omvendt, du setter inn 15 på den nye kontoen og hun fikser den andre kontoen? Anonymkode: ce6d4...caf En rask kortslutning er jeg med på. Men akkurat dette bør klikke på plass relativt raskt. Uten innlegg fra en usikker TS. Anonymkode: cc433...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #15 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enten er hun så dum at det hadde vært en dealbreaker. Eller tror hun du er så dum at hun kan lure deg med dette, og det er en dealbreaker. Anonymkode: cc433...227 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En rask kortslutning er jeg med på. Men akkurat dette bør klikke på plass relativt raskt. Uten innlegg fra en usikker TS. Anonymkode: cc433...227 Selv om dette er veldig logisk for deg, så er det ikke nødvendig være nedlatende... Bare fordi du hadde veldig god kontroll på økonomi, regnskap og budsjetter når du flyttet hjemmefra, så er det veldig unødvendig kalle andre for dumme. De fleste av oss lærer så lenge vi lever, og har noen ganger behov for å få forklart ting. Hvis man aldri har hatt økonomifag på skolen, og ikke fått god opplæring av foresatte, så er det ikke alle som har den grunnleggende forståelsen som du var så heldig å få inn i ung alder. Anonymkode: 27ab3...a8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Del Skrevet 8 timer siden Foreslå at dere bytter. Så ser du fort hvordan hun tenker. Anonymkode: 065c6...b7e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kan finne på å tenke som henne i farta noen ganger, har ikke helt logikk og tall på plass kjapt i huet Men, blir regnestykket satt opp, så forstår jeg lett. TS, si at dere heller kan gjøre det omvendt, du setter inn 15 på den nye kontoen og hun fikser den andre kontoen? Anonymkode: ce6d4...caf Jeg tror du må være streng og si nei til alle uventa forslag og si. Nei det blir som vi har planlagt. Anonymkode: ef768...456 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #18 Del Skrevet 8 timer siden Man er ikke stokk dum som surrer litt med dette en gang, selv om det er åpenbart for mange. Men det er selvfølgelig håpløst å ikke gidde å kontrollregne når man snakker om summer av en viss betydning. Anonymkode: 91037...f59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #19 Del Skrevet 8 timer siden Syns du skal si vi holder oss til planen så ikke hun lurer og stresser deg i et svakt øyeblikk ❤️ Anonymkode: ef768...456 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #20 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selv om dette er veldig logisk for deg, så er det ikke nødvendig være nedlatende... Bare fordi du hadde veldig god kontroll på økonomi, regnskap og budsjetter når du flyttet hjemmefra, så er det veldig unødvendig kalle andre for dumme. De fleste av oss lærer så lenge vi lever, og har noen ganger behov for å få forklart ting. Hvis man aldri har hatt økonomifag på skolen, og ikke fått god opplæring av foresatte, så er det ikke alle som har den grunnleggende forståelsen som du var så heldig å få inn i ung alder. Anonymkode: 27ab3...a8f Men dette er jo bare så opplagt at man må slite i det daglige om man ikke ser det ganske raskt? Det har ingenting med opplæring eller økonomisk sans å gjøre, kun grunnleggende logisk sans fra relativt ung alder. Det er jo nærmest på nivå med ikke forstå at bilen ikke går fremover, fordi den er tom for drivstoff. Anonymkode: cc433...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå