Gå til innhold

Når er det ok å ta kontakt med bedrift etter søknad er sendt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Når er det ok å ta kontakt med bedrift om man ikke har hørt noe vedrørende en stilling man har søkt på?

Fristen går ut om en uke, men søkte for en stund siden og har ikke hørt noe enda.

Er en jobb jeg virkelig er interessert i.

Anonymkode: ac03b...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Hvis du skal ta kontakt, ha noe konkret å spørre om for å gjøre deg synlig. Å ringe arbeidsgiver for å høre hvordan det har gått er en noe ufin måte å bruke deres tid på synes jeg, når det står en søknadsfrist der og de er i en prosess. Hvis du ikke har hørt noe og det er en uke igjen til fristen ville jeg ventet til etter fristen. 

2. Bruk kun kontaktinformasjon i stillingsannonsen, ikke gjør som noen jobbveiledere anbefaler - å finne nummeret på nett og ringe når det ikke er oppgittt. 

Endret av marsvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man bør ikke ta kontakt med mindre det er noe konkret man lurer på angående stillingen, det er bare mas å ta kontakt bare for å gjøre det.

Anonymkode: f8a3a...f5f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke innafor når det er en uke igjen til fristen går ut. Som regel er det ikke til din fordel at du ringer, den som rekrutterer gjør det på toppen av sine vanlige oppgaver så det skal være noe veldig viktig du lurer på. Eventuelt dersom du er i en faktisk annen prosess og er veldig interessert, så du lurer på om du i det hele tatt vil vurderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det ikke står oppgitt at de intervjuer fortløpende, så er det innafor å sende mail 1-2 uker etter fristen for å høre når de eventuelt begynner intervjuer.

Anonymkode: 05ee1...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...