AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Del Skrevet 21 timer siden Jeg er en dame på 45 som sikkert er altfor barnslig for alderen. Jeg liker gaming, reality, barnslig humor, og liker bøker som sikkert går som kiosklitteratur. Elsket feks "Sagaen om isfolket" som ung, og da den dukket opp på loftet her om dagen ved rydding fikk jeg nesten lyst til å lese den men slo det fra meg fordi jeg har blitt for gammel, selvom jeg sikkert hadde likt det. Elsker også Fantasy, Game of thrones, House of dragon etc men føler at jeg egentlig er for gammel til sånt også, at når man er på min alder må man oppføre seg sånn og sånn, og like det og det. Ser ikke for meg moren eller mormoren min sin generasjon på samme måte da de var på samme alder, men de har heller ikke vokst opp med alt det vi har. Hva tenker dere? Kommer det til et punkt hvor man bør legge fra seg slikt? Mannen min feks elsker gaming og har drevet med det siden ungdommen. Ser for meg han sitte og game som pensjonist, men pensjonister skal ikke være slik, eller? Man er jo vokst opp med besteforeldre som styrte på kjøkkenet, holdt på med strikketøy, syklubb osv, mens denne generasjonen er annerledes. Anonymkode: 3f76a...728 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Del Skrevet 21 timer siden Tror ikke man plutselig våkner på en av sine «eldre» bursdager og plutselig digger syklubb og fyrstekake hvis man ikke har gjort det tidligere 😅 De interessene og hobbyene man har som ung, følger vel med når man blir eldre også, til en viss grad. Så forandrer jo tidene seg med hva som er tilgjengelig og vanlig av hobbyer også. Gaming var jo ikke et alternativ for våre foreldre og besteforeldre, hadde det vært det, skal man kanskje ikke se bort fra at det hadde vært gamingkvelder på aldershjemmet i stedet for bingo? 🤔😅 Tror kanskje ikke det nødvendigvis handler om alder, bare at noen har interesser som kanskje ikke er helt mainstream. Noen vil kanskje synes det er «barnslig», dem om det, tenker jeg. Har selv to venninner (i 40 og 50 årene) hvor begge liker fantasy og sci-fi, en av dem gamer også. Gøy at folk finner glede i forskjellige ting, synes jeg da. 😊 Anonymkode: a324e...a77 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg er en dame på 45 som sikkert er altfor barnslig for alderen. Jeg liker gaming, reality, barnslig humor, og liker bøker som sikkert går som kiosklitteratur. Elsket feks "Sagaen om isfolket" som ung, og da den dukket opp på loftet her om dagen ved rydding fikk jeg nesten lyst til å lese den men slo det fra meg fordi jeg har blitt for gammel, selvom jeg sikkert hadde likt det. Elsker også Fantasy, Game of thrones, House of dragon etc men føler at jeg egentlig er for gammel til sånt også, at når man er på min alder må man oppføre seg sånn og sånn, og like det og det. Ser ikke for meg moren eller mormoren min sin generasjon på samme måte da de var på samme alder, men de har heller ikke vokst opp med alt det vi har. Hva tenker dere? Kommer det til et punkt hvor man bør legge fra seg slikt? Mannen min feks elsker gaming og har drevet med det siden ungdommen. Ser for meg han sitte og game som pensjonist, men pensjonister skal ikke være slik, eller? Man er jo vokst opp med besteforeldre som styrte på kjøkkenet, holdt på med strikketøy, syklubb osv, mens denne generasjonen er annerledes. Anonymkode: 3f76a...728 Vær deg selv. Drit i alle A4 folka som skal belære deg. Anonymkode: e01cd...21e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Del Skrevet 21 timer siden Er 46 år og liker det samme. Jeg og venninne på 50 diskuterer fantasy rett som det er. Anonymkode: 80811...4a7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg er en dame på 45 som sikkert er altfor barnslig for alderen. Jeg liker gaming, reality, barnslig humor, og liker bøker som sikkert går som kiosklitteratur. Elsket feks "Sagaen om isfolket" som ung, og da den dukket opp på loftet her om dagen ved rydding fikk jeg nesten lyst til å lese den men slo det fra meg fordi jeg har blitt for gammel, selvom jeg sikkert hadde likt det. Elsker også Fantasy, Game of thrones, House of dragon etc men føler at jeg egentlig er for gammel til sånt også, at når man er på min alder må man oppføre seg sånn og sånn, og like det og det. Ser ikke for meg moren eller mormoren min sin generasjon på samme måte da de var på samme alder, men de har heller ikke vokst opp med alt det vi har. Hva tenker dere? Kommer det til et punkt hvor man bør legge fra seg slikt? Mannen min feks elsker gaming og har drevet med det siden ungdommen. Ser for meg han sitte og game som pensjonist, men pensjonister skal ikke være slik, eller? Man er jo vokst opp med besteforeldre som styrte på kjøkkenet, holdt på med strikketøy, syklubb osv, mens denne generasjonen er annerledes. Anonymkode: 3f76a...728 Alle generasjoner er endret fra de før. Du velger selv ditt eget liv og om du vil fylle dagene med noe du liker eller ikke. Anonymkode: da088...55a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #6 Del Skrevet 21 timer siden Isbading og yoga er et must for middelaldrende kvinner. Anonymkode: d2a47...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Del Skrevet 21 timer siden Selv om jeg blir 43 er jeg jo meg og liker de samme tingene som da jeg var yngre. Jeg har vokst og utviklet meg, blitt mer moden, tolerant og er lite dømmende. Kjæresten bli 50 og han er helt lik som han alltid har vært, men igjen med mer erfaring og har blitt mer moden, reflektert og tryggere i seg selv. Men når vi gamer COD brøler vi som to idioter😂 Galgenhumor og høyt under taket. Her om dagen var han litt frekk så jeg gjemte meg og skremte livskiten ut av han da han hadde sagt god natt til kidsa. Han hylte, ungene lo så de grein🤣 Beste aktivitet med ungene er lazertag der jeg går i full combat mode. Vi tar det alle veldig seriøst og løper rundt som elitesoldater. Like morro hver gang da det andre teamet alltid himler med øynene når de ser oss og etterpå kommer bort og gir oss kred fordi vi vinner hver gang😂 Alder har null å si for kjernen av den en er. Anonymkode: 66b9c...44a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Del Skrevet 21 timer siden Jeg og! 46. Hørte på sagaen om isfolket som lydbøker for et par år siden, så langt det var kommet dengang. Elsker fantasy, Harry Potter og ungdomslitteratur. Leser mye tungt fagstoff på jobb så deilig med noe lett! Ikke så glad i reality, men er vanligvis den beste på gjemsel i familieselskaper😅 Og blir med ungene på stupekonkurranser hvor vi tuller og tøyser med rare hopp. Aldri for gammel til å leke. Anonymkode: 26c3e...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden Det er endring i generasjonene. Vi som er født på 80 tallet er oppvokst med gaming, Internett fra vi var unge og frihet til "å bli det vi vil". Vi tar det med oss når vi bli eldre også, vi kommer ikke til å være lik som vår foreldregenerasjon og besteforeldre. Vi kommer nok til å sitte å game og leke med Internett når vi er pensjonister. Enda ekstreme blir nok generasjonene etter oss. Det holder oss yngre til sinns, og mange av oss får også færre barn (mindre stress i livene våre). Anonymkode: 2f7af...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20 timer siden #10 Del Skrevet 20 timer siden (endret) Det jeg først og fremst forventer av oppførsel av en 45-åring, er at man i den alderen er moden og trygg nok til å stå støtt i egne valg og preferanser. Jeg er 44 og det er helt vanlig i min omgangskrets å like både gaming, fantasy og reality - men tanken om at man heller må begynne å like "voksne" ting etter en viss alder la de fleste fra seg i 20-årene. Selv foretrekker jeg opera, håndarbeid og Jon Fosse, men det er preferanser jeg hadde også da jeg var yngre - det handler om hvem jeg er, ikke hvor gammel jeg er. Endret 20 timer siden av Daria 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Isbading og yoga er et must for middelaldrende kvinner. Anonymkode: d2a47...0bb Og melde seg på løp, begynne å jogge, og springe mila på ca en time… Anonymkode: d53fe...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er 40 og har på mange måter det samme livet nå som da jeg var 20. Håper det aldri endrer seg. Jeg skal ha det gøy til jeg går i grava. Livet er en lek! Anonymkode: b7afd...5e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Man bør ikke gjøre noe annet enn å følge lover og regler og være hyggelig og høflig mot andre. Hvilke interesser man har, bestemmer man selv. Anonymkode: 0c3b2...0c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Det er ingen fasit på ting man må gjøre når man har kommet til en viss alder. Gjør det du liker og gi blaffen i hva andre mener. Jeg er dame i slutten av 50 årene og elsker og spille dataspill, surfe på TIkTok og mye annet rart. Ser jo at de venner jeg har på min alder av og til reagerer. Men jeg har ikke barn som de har eller barnebarn og jeg bryr meg faktisk ikke om deres meninger. Det er lov og være barnslig uansett alder. Hørtes kjekt ut det du holder på meg. Mannen din koser seg sikkert med sine spill. Det blir som for noen år siden som var veldig populært blant damene. Snart de bikka 40 år så ble håret kort og alle skulle gå i fjellet. Alle skulle plutselig bli så voksen. Meg i den alderen, langt hår, sofasliter med romaner. Anonymkode: 3ae85...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Så lenge du er høflig, renslig og ein grei person for medmennesker, så kan du da få vere akkurat den du er? Sliter mye mer med mennesker som er kronisk misfornøyde med alle andre, og plukker på feil, uavhengig av hvor "pene" på det de selv måtte vere. Anonymkode: 9e7af...6a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Føler litt på det samme. Er 42 år og har vokst opp med tv-spill/gaming, og elsker det fortsatt! Har heldigvis to barn som liker det, så da har jeg en "unnskyldning" for å gjøre det😆 Har fortsatt mye de samme interessene jeg hadde da jeg var tenåring🤣 Bortsett fra festing😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cirkelin Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Når du er 45 så forventer jeg at du gjør som du vil, ler av det du vil, leser det du vil og spiller hva du vil. Så lenge du følger Norges lover, veitrafikkloven og Kardemommeloven, så kan du trygt gjøre det som faller deg inn. Har i jobb og foreninger tilbragt en del tid med godt voksne damer (75-90) og de fleste av dem er som 20-åringer inni hodet. De fniser og forteller vitser, gjerne uten for mange sperrer. Riktig underholdende. Kioskromaner leser de også. Riktignok få gamere i den aldersklassen ennå, men vi kommer nok dit! Har allerede bedt barna mine om å begrense min tilgang til kjøp i google play når den tid kommer. Kan jo ikke la innkjøp i CandyCrush gå utover budsjettet til mokkabønner når demensen siger på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Det jeg er mest glad for i forbindelse med å ha blitt ordentlig voksen, er at jeg endelig har sluttet å bry meg om hva andre tenker om meg. Jeg gjør akkurat det jeg vil, fordi det er akkurat det jeg vil gjøre 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er en dame på 45 Anonymkode: 3f76a...728 Som en på 45, så bør du være gammel nok til å vite at du ikke trenger å bry deg om hva andre måtte mene om din oppførsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå