Gå til innhold

Skuffet over meg selv, gått totalt på en smell i jula og gått opp 2 kg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Okei jeg har gått opp 2 av 18 kg. Jeg passer jo på at jeg ikke går opp alt igjen. Du kan ikke si jeg kommer til å gå opp alt. Jeg har jo tenkt å være nøye med inntaket fremover, da er det ikke sånn at jeg bare går opp. 

Anonymkode: 8a5f2...1ce

Det var du som skrev at du nå føler at du ikke klarer å stoppe å spise i åpningsinnlegget ditt. Det er et tydelig tegn på at du har ligget for lavt over tid for din kropp og hjerne.

Anonymkode: 4d23b...865

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det var jul Ts, og det er mørkeste januar. Den verste måneden i året. Vi sitter låst inn i husene våre med julerestene i snøkaos.

Du har vært flink med to kilo pluss bare. Nå kommet lysere tider og du får kontroll. Kjøp frukt og sunne alternativer...og konsentrer deg om å finne en god rytme..

Anonymkode: 07932...e62

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er undervektig når du er 53 kilo, TS. Det å bli hysterisk fordi du går opp 2 kilo og nærmer deg normalvektig er ikke sunt. 

Skjermbilde 2025-01-07 kl. 22.23.45.png

Anonymkode: 12bfd...d10

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke mulig p legge på seg 2 kg med fett på tre uker, så det er jo garantert mye vann i kroppen.

Men hvorfor veier du deg egentlig? Kast den vekten, og spis normal sunn mat. Så holder du deg der du er.

Anonymkode: 0c094...2fe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud du er syltynn ts med eller uten de 2 kg. Enten 'kraver' du oppmerksomhet eller så er det noe som skurrer her...

Anonymkode: 137de...005

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har ikke syklus. Jeg vet jeg har gått dette opp. Jeg går på ppiller som jeg dropper menstruasjon av helsemessige årsaker. 

Jo, du har syklus likevel.

Anonymkode: 8f1eb...858

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må regne med at livet skjer innimellom, de færreste av oss veier nøyaktig det samme til enhver tid. Tenk heller at du hadde en koselig jul og gå tilbake til vanlige rutiner. Da forsvinner mest sannsynlig den ekstra vekta, uten at du må jobbe noe særlig for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På 53kg, så var du undervektig.

54,5kg noe bedre.

At du nå da har gått opp enda 2 kg til 56.5kg er bare bra for kroppen. Kroppen trenger noe fett, spesielt kvinner bør ha noe fett på kroppen. BMIen din ligger på rundt 19.5, som er i den nedre enden av skalaen.

Jeg ser andre får kritikk for å nevne spiseforstyrrelse. Men språket du bruker får meg til å bli noe bekymret, da du virkelig ikke trenger å bekymre deg over disse 2kg.

Anonymkode: b2341...012

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Haha overvektig???!!! 70 er ikke overvekt når man er 173. 

Jeg har veid 54 mange måneder. 

Siden 70 kilo ikke er overvekt bør du ihvertfall ikke få panikk av 56,5!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Følelsen av at du er bredere av kun to kg, tyder på at du har ett usunt fokus på vekten din. 
2 kg vektoppgang vil ikke gjøre deg merkbart bredere. 

Anonymkode: 7d97e...152

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du har en spiseforstyrrelse. Du trengte de 2 kg, da du er i grense for å være undervektig. Det høres ut som at du har et veldig anstrengt forhold til kropp og mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har det bedre med de to kiloene på kroppen enn uten.

Har du snakket med noen om at du har et så anstrengt forhold til mat og kropp?

Anonymkode: d72eb...085

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Joiner klubben, TS😆 Gikk fra 54.5 til 56.5 i løpet av jula, og det merkes på jeansen jeg skulle ha på meg i går. Rart hvordan 2 kilo gjør en så stor forskjell, men det gjør det i hvert fall når jeg skal ha på den vanlige jeansen. Dro på butikken for å handle frukt og grønt, endte opp med masse frukt + to poser surt godteri (som jeg hev i meg på kvelden). Har skikkelig sterkt søtsug etter desember, men må bare prøve å kjempe hardt imot. Ikke så lett, da😆 

Anonymkode: afe91...fe0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg har gått opp to kilo selv fra 54 til 56 kilo og tror ikke folk skjønner hvor mye 2 kilo er når man ikke har litt å gå på :P MEN, mye av det går raskt bort når man slutter med saltmat og julekaker så jeg er ikke bekymret.. 

Anonymkode: 8f630...547

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter, 

Jeg har valgt å stenge tråden på bakgrunn av regelen om at Kvinneguiden ikke tillater tråder som omhandler tanker om spiseforstyrrelser. Selv om vi ikke kan være sikre på om du har faktiske utfordringer relatert til spising, stenges den for å verne om deg og andre som kan befinne seg i en sårbar situasjon. Avgjørelsen tar utgangspunkt i at vi ikke har mulighet til å passe på tråden for å fjerne potensielt skadelige svar, og en annen ting er at vi heller ikke sitter med den nødvendige faglige kunnskapen for å gjøre reelle vurderinger av innkommende tips og råd.

Du oppfordres heller til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De har bred erfaring med spiserelaterte utfordringer, og kan kontaktes på chat, e-post eller telefon. Alternativt kan man også kontakte Mental Helse gjennom deres hjelpetelefon på tlf. 116 123, eller nettsiden deres sidetmedord.no. Tjenesten er anonym, kostnadsfri, tilgjengelig hele døgnet og deres medarbeidere har taushetsplikt. Snakk også gjerne med din fastlege for profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.

Med omtanke og hilsen Perelandra, mod. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...