Gå til innhold

Skuffet over meg selv, gått totalt på en smell i jula og gått opp 2 kg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt et år med masse vektnedgang. Gått ned 18 kg. Riktignok bare fra 70 til 53. Jeg er kvinne på 36 år, 171 høy. Jeg var undervektig når jeg var 53, men ikke noe skrapet slik jeg så det. Jeg gikk gradvis opp til 54, 5 og trivdes med det. Nå med 2 kg ekstra føler jeg det merkes veldig godt. Kjenner sidene mine er breiere til og med, bare med 2 kg..

Nå etter jula veier jeg 56,5!! Og jeg føler jeg ikke klarer stoppe å spise. Nå er det tomt for søtt, og jeg går ikke å kjøper. Når jeg var kjempe flink i fjord kunne jeg la godt ligge uten å røre det og spiste kun godt i selskap og lørdager. 

Er det håp om at det er litt vann. 

Anonymkode: 8a5f2...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Helt normalt at vekten er 3-5 kg +/-, ettersom hvor i syklusen man er.

Håper alle kvinner snart lærer hvor viktig syklusen er, for kropp og dagsform! Hørte en knallgod podkast om det nylig, men husker dessverre ikke..

Anonymkode: 8f1eb...858

• Liker 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går opp og ned 1,7 kg løpet av et døgn… tror du bare skal slappe av jeg. Virker ganske ekstremt å reagere såpass pga to kilo. 

Anonymkode: 39cfa...36a

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er grunnen til at man ikke bør presse seg ned i vekt så langt det går. Det er ikke bærekraftig fordi kroppen jobber mot deg. Du skulle absolutt nå bunnen av normal bmi når du i utgangspunktet var overvektig. Du burde ha sagt deg fornøyd med bmi 22 feks. For nå er det stor sannsynlighet for at du legger på deg alt igjen PLUSS litt til. Du har satt i gang jojo-slanking. Bmi på grensen til undervektig er for dem som alltid har ligget nært det området. Det er ikke for deg. 

Anonymkode: 4d23b...865

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo perfekt 

Pass på sp du ikke får et usunt forhold til kroppen din. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta det med ro, det er bare 2 kilo. Hvis du ikke fortsetter å spise som om det var jul så går det vel fort av.

Har nok lagt på meg noen kilo, jeg også, men ingen grunn til panikk. 

Anonymkode: 92c7a...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tipper det meste er vann. 

Anonymkode: 6ffa3...1e8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 20.41):

Helt normalt at vekten er 3-5 kg +/-, ettersom hvor i syklusen man er.

Håper alle kvinner snart lærer hvor viktig syklusen er, for kropp og dagsform! Hørte en knallgod podkast om det nylig, men husker dessverre ikke..

Anonymkode: 8f1eb...858

Ekspander  

Jeg har ikke syklus. Jeg vet jeg har gått dette opp. Jeg går på ppiller som jeg dropper menstruasjon av helsemessige årsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 20.44):

Dette er grunnen til at man ikke bør presse seg ned i vekt så langt det går. Det er ikke bærekraftig fordi kroppen jobber mot deg. Du skulle absolutt nå bunnen av normal bmi når du i utgangspunktet var overvektig. Du burde ha sagt deg fornøyd med bmi 22 feks. For nå er det stor sannsynlighet for at du legger på deg alt igjen PLUSS litt til. Du har satt i gang jojo-slanking. Bmi på grensen til undervektig er for dem som alltid har ligget nært det området. Det er ikke for deg. 

Ekspander  

Haha overvektig???!!! 70 er ikke overvekt når man er 173. 

Jeg har veid 54 mange måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 20.28):

Jeg har hatt et år med masse vektnedgang. Gått ned 18 kg. Riktignok bare fra 70 til 53. Jeg er kvinne på 36 år, 171 høy. Jeg var undervektig når jeg var 53, men ikke noe skrapet slik jeg så det. Jeg gikk gradvis opp til 54, 5 og trivdes med det. Nå med 2 kg ekstra føler jeg det merkes veldig godt. Kjenner sidene mine er breiere til og med, bare med 2 kg..

Nå etter jula veier jeg 56,5!! Og jeg føler jeg ikke klarer stoppe å spise. Nå er det tomt for søtt, og jeg går ikke å kjøper. Når jeg var kjempe flink i fjord kunne jeg la godt ligge uten å røre det og spiste kun godt i selskap og lørdager. 

Er det håp om at det er litt vann. 

Ekspander  

Du har utviklet en spiseforstyrrelse 

Anonymkode: cecda...c8a

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vekta di er helt fin nå. 2 kg på en jul er ikke mye. Du må passe deg for spiseforstyrrelse med slike tanker. 

Anonymkode: 695da...ea0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 20.59):

Haha overvektig???!!! 70 er ikke overvekt når man er 173. 

Jeg har veid 54 mange måneder. 

Ekspander  

Mange måneder er ingenting. Og du merker jo nå at det ikke er bærekraftig. Jeg anbefaler at du heller prøver å bremse vektoppgang framfor å gå ned igjen. Du bestemmer jo selv hva du vil gjøre, men dette er selve oppskriften på jojo-slanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 21.02):

Du har utviklet en spiseforstyrrelse 

Anonymkode: cecda...c8a

Ekspander  

Folk her inne kaster rundt seg med denne alvorlige psykiske lidelsen som om det var forkjølelse. Dette her er som å si at en person har hudkreft fordi han er solbrent. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 21.03):

Mange måneder er ingenting. Og du merker jo nå at det ikke er bærekraftig. Jeg anbefaler at du heller prøver å bremse vektoppgang framfor å gå ned igjen. Du bestemmer jo selv hva du vil gjøre, men dette er selve oppskriften på jojo-slanking.

Ekspander  

Okei jeg har gått opp 2 av 18 kg. Jeg passer jo på at jeg ikke går opp alt igjen. Du kan ikke si jeg kommer til å gå opp alt. Jeg har jo tenkt å være nøye med inntaket fremover, da er det ikke sånn at jeg bare går opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 21.03):

Ekspander  

Du er sikkert bare misunnelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 20.58):

Jeg har ikke syklus. Jeg vet jeg har gått dette opp. Jeg går på ppiller som jeg dropper menstruasjon av helsemessige årsaker. 

Ekspander  

Drikk vann, ligg unna salt, sukker og karbohydrater et par dager og vei deg igjen. 

Anonymkode: 6ffa3...1e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 21.06):

Du er sikkert bare misunnelig. 

Ekspander  

Nei jeg har bmi på 20,3 og unngår lysten til å gå ned bare litt til. Fordi det er å opprettholde det over tid som er viktig. Å gå det ned er null problem. Så om man feks kan spise 200kcal mer daglig for å opprettholde sin nye vekt, er det mer bærekraftig enn å for alltid leve minimalt. Det er nesten umulig å holde bmi18-19 om man har pleid å veie mye mer. Jeg har hatt max bmi på 22,3.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 21.10):

Nei jeg har bmi på 20,3 og unngår lysten til å gå ned bare litt til. Fordi det er å opprettholde det over tid som er viktig. Å gå det ned er null problem. Så om man feks kan spise 200kcal mer daglig for å opprettholde sin nye vekt, er det mer bærekraftig enn å for alltid leve minimalt. Det er nesten umulig å holde bmi18-19 om man har pleid å veie mye mer. Jeg har hatt max bmi på 22,3.

Ekspander  

Har ikke levd minimalt altså og har ikke vært overvektig slik du spyr ut med. 

Jeg spiste det jeg skulle av kalorier lang tid når jeg hadde gått ned det jeg ønsket. Jeg gikk forøvrig også ned de kg på ganske kort tid også spiste jeg normalt. 

Jeg har bmi på under deg nå da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 21.12):

Har ikke levd minimalt altså og har ikke vært overvektig slik du spyr ut med. 

Jeg spiste det jeg skulle av kalorier lang tid når jeg hadde gått ned det jeg ønsket. Jeg gikk forøvrig også ned de kg på ganske kort tid også spiste jeg normalt. 

Jeg har bmi på under deg nå da. 

Ekspander  

Hvorfor blir du så aggressiv? Vil du bare at vi skal si at det er vannvekt og ikke gi ekte råd? Jeg gir deg råd om at du bestemte deg for en for lav vekt, så det er bedre å velge en litt høyere. At det er bedre å fokusere på å bremse videre oppgang framfor å presse seg ned til bmi 18. Jeg er ikke misunnelig og ja du har bmi under meg. Det er ikke en konkurranse. Jeg er frisk og trives på bmi 20,3. Har selv vært nede i bmi15, jeg har litt peiling på dette. Men for all del, se bort fra rådene. God natt og lykke til med vektoppgangen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 21.17):

Hvorfor blir du så aggressiv? Vil du bare at vi skal si at det er vannvekt og ikke gi ekte råd? Jeg gir deg råd om at du bestemte deg for en for lav vekt, så det er bedre å velge en litt høyere. At det er bedre å fokusere på å bremse videre oppgang framfor å presse seg ned til bmi 18. Jeg er ikke misunnelig og ja du har bmi under meg. Det er ikke en konkurranse. Jeg er frisk og trives på bmi 20,3. Har selv vært nede i bmi15, jeg har litt peiling på dette. Men for all del, se bort fra rådene. God natt og lykke til med vektoppgangen.

Ekspander  

Ikke aggressiv du da. Som må konkurrere om bmi. 15, da var du syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...