AnonymBruker Skrevet 7. januar #1 Skrevet 7. januar Jeg er litt nervøs av meg og trenger noen råd. Vi selger leiligheten vår i Oslo og har fått et bud som er 100 000 over takst på 6,8 millioner. Hva ville du gjort? Ville du ventet til etter fellesvisning, eller akseptert budet nå? Anonymkode: e1c5c...f67
visp Skrevet 7. januar #2 Skrevet 7. januar Jeg vil jo tro at de da er så interesserte at de kommer til å være med på budrunden etter fellesvisningen også. Jeg hadde ventet, men har mistet noen visninger jeg hadde tenkt meg på på den måten. 1
Fighter83 Skrevet 7. januar #3 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er litt nervøs av meg og trenger noen råd. Vi selger leiligheten vår i Oslo og har fått et bud som er 100 000 over takst på 6,8 millioner. Hva ville du gjort? Ville du ventet til etter fellesvisning, eller akseptert budet nå? Anonymkode: e1c5c...f67 Ville ikke akseptert! Du får nok garantert høyere ved budrunde. 1 8
AnonymBruker Skrevet 7. januar #4 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er litt nervøs av meg og trenger noen råd. Vi selger leiligheten vår i Oslo og har fått et bud som er 100 000 over takst på 6,8 millioner. Hva ville du gjort? Ville du ventet til etter fellesvisning, eller akseptert budet nå? Anonymkode: e1c5c...f67 Er det så mange som kjøper nå i januar da? Kan vel gi ett motbud da, si 100 000 mer. Dere var vel uansett fornøyd med 6,8? Anonymkode: 981b8...41f
Blåttvann Skrevet 7. januar #6 Skrevet 7. januar (endret) Hadde aldri godtatt det i disse dager. Men du må vite hva lignende objekter har gått for tidligere. Hvor i Oslo har mye å si. Selv takket jeg nei til et bud 100k over prisantydning. Endte på 390k over etter første visning og enda et privat bud. Boligen var taksert til 3,5. Men dette er noen år siden da, når prisene gikk opp 20% i året. Men så har det blitt sagt på nyhetene nå at folk må forte seg å kjøpe og at ting ser lyst ut. Jeg tviler på at optimismen er reell, men dette kan skape en positiv forventningsbølge som du kan nyte godt av akkurat nå! Hvis du tør kan du sende meg Finn-annonselink på PM, har fått det før og hatt rett i min vurdering. Endret 7. januar av Blåttvann 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #8 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det så mange som kjøper nå i januar da? Kan vel gi ett motbud da, si 100 000 mer. Dere var vel uansett fornøyd med 6,8? Anonymkode: 981b8...41f januar er en aktiv måned på boligmarkedet ja. Anonymkode: b0638...efd 1 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar #9 Skrevet 7. januar For alt du vet kan en budrunde ende i bud som er en million kroner over prisantydning. Er de såpass interessert vil de nok uansett legge inn bud etter visningen også. Anonymkode: 04a02...758 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar #10 Skrevet 7. januar Jeg ville heller hatt budrunde. Anonymkode: 64743...b3e 1
enkefru Skrevet 7. januar #11 Skrevet 7. januar 100000 over en slik prisant er for lite i Oslo, ville ikke akseptert nei. Kjør visninger og budrunde 2 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar #12 Skrevet 7. januar Vent. Eller be megler om råd, for 100k er for lite, hvis de vil ha den før visning må de opp, mye mer, mulig 10 gangern mer. Anonymkode: 15403...613 2 2
Blåttvann Skrevet 7. januar #13 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det så mange som kjøper nå i januar da? Kan vel gi ett motbud da, si 100 000 mer. Dere var vel uansett fornøyd med 6,8? Anonymkode: 981b8...41f Det er bare en av de, om ikke den beste, måneden ja. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #14 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det så mange som kjøper nå i januar da? Kan vel gi ett motbud da, si 100 000 mer. Dere var vel uansett fornøyd med 6,8? Anonymkode: 981b8...41f De aller fleste jeg kjenner som har kjøpt bolig har gjort det i januar ja, ommer alltid mye boliger og rett etter nyttår. Perfekt tidspunkt å selge og kjøpe på. Ts, jeg hadde avventet. Visning først. Anonymkode: 8d052...d17
enkefru Skrevet 7. januar #15 Skrevet 7. januar Fjugur skrev (14 minutter siden): 100000 over en slik prisant er for lite i Oslo, ville ikke akseptert nei. Kjør visninger og budrunde Med takst på 6,8 ville jeg neppe akseptert et bud på mindre enn 7,5 før budrunde 1
Grandidosa83 Skrevet 7. januar #16 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg er litt nervøs av meg og trenger noen råd. Vi selger leiligheten vår i Oslo og har fått et bud som er 100 000 over takst på 6,8 millioner. Hva ville du gjort? Ville du ventet til etter fellesvisning, eller akseptert budet nå? Anonymkode: e1c5c...f67 Skal man selge før visning, i et marked som nå, må det være til en pris man er kjempefornøyd med. Det er vanskelig å vite hva denne prisen er for dere, da dere kan ha lagt prisantydning høyt/middels/lavt ut i fra deres forventninger rundt salget. Hva tilsier nylige salg i området? Er det en spesiell bolig som er priset til «makspris» fordi kjøpegruppen er smal og dere vil ha et ankerpunkt til budrunde, eller er den en «hyllevare» hvor dere forventer budrunde? Slike ting betyr noe når bud før visning skal vurderes. Jeg ville uansett prøvd å forhandle prisen opp noe. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #17 Skrevet 7. januar Det kommer vel litt an på deres personlighet og økonomi. Hva har tilsvarende leiligheter gått for? jeg tenker at hvis taksten er riktig satt, er hundre tusen over for lite til å akseptere. Jeg hadde høflig avslått. Anonymkode: 5a056...e54
AnonymBruker Skrevet 8. januar #18 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er litt nervøs av meg og trenger noen råd. Vi selger leiligheten vår i Oslo og har fått et bud som er 100 000 over takst på 6,8 millioner. Hva ville du gjort? Ville du ventet til etter fellesvisning, eller akseptert budet nå? Anonymkode: e1c5c...f67 Definitivt ventet til etter fellesvisning. Nå er det rift om boligene igjen, og sjansen for at du vil få mer i Oslo er stor. Det er jo en grunn til at folk prøver å kuppe. Det er jo fordi de er klar over situasjonen, og håper på at du ikke er det. Noe innlegget ditt også viser. Anonymkode: b0429...860 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå