Gå til innhold

Føler meg konstant stresset i sykepleiepraksis, får ikke sove og stressspiser..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er ute i sykepleiepraksis nå. Dette er min 4. Praksis og hver gang er det likt... Jeg blir så stresset av praksisen at jeg klarer ikke å slappe av eller roe ned på fritiden. Tenker konstant på neste praksisdag, midtvurdering og sluttvurdering og om det kommer til å gå bra... 

Merker jeg sliter med søvnen, føler meg anspent, stresspiser og har det generelt ikke bra. Er det noen som har noe råd for hva man gjør med dette? Er så slitsomt å ha det sånn i 2 mnd i strekk hver gang.. Har fortsatt igjen 6 uker av denne praksisen, og så 2 nye praksisperioder i løpet av året før jeg er helt ferdig med praksis. Det gjør at jeg føler så lite håp og glede rundt livet mitt pga. All praksisen som henger over meg hele dette året. :(

- hilsen fortvilt sykepleiestudent som virkelig vil bli sykepleier og er nesten ferdig. 

Anonymkode: 9bea0...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har dere noe tilbud om psykisk helsehjelp gjennom studentsamskipnaden? Kan godt hende du bare trenger 1-2 timer med psykolog eller psykiatrisk sykepleier for å få hjelp til å sortere tankene og få noen verktøy. 

Anonymkode: fb456...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger hjelp av en psykolog til å lære deg å koble av. 

Anonymkode: 7f3de...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du trenger hjelp av en psykolog til å lære deg å koble av. 

Anonymkode: 7f3de...407

Eller bare normalisering? Det er veldig stressende å være i praksis, spesielt når mye står på spill. Jeg forstår veldig godt hva du mener. Har selv hatt praksis i snart 5 år på ulike institusjoner innen helse, og hver gang er stressende og krevende. Jeg trøstespiser ikke, og klarer nok å koble i større grad enn det du beskriver, men kjenner ofte at det stormer litt på innsiden. Husk at det også går over. Du er der for å lære, ikke prestere på toppnivå. 

lykke til. 

Anonymkode: a3115...7e9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...