Gå til innhold

Stjelt min måkede parkeringsplass på felles området i borettslaget

Supermale3000

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

åh, fly flate. Jeg skjønner deg, TS. :P Tror de fleste her inne, selv om de er negative, innerst inne setter pris på at noen holder orden, ellers hadde det vært rene jungelen. 

Anonymkode: a7f95...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supermale3000 skrev (8 minutter siden):

Helt ærlig..

1- har du bil?

2- har du noen gang måket noe som helst?

3- ser du i det heletatt problematikken med late snyltere med spade allergi i Norge midtvinters?

1 ja, det har jeg

2 jeg har måket masse. Hvorfor stiller du spørsmål ved det? Men jeg måker ikke for andre. Dvs fellesområder.

3 er det virkelig et problem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så det er slik at man kan reservere parkeringsplasser på fellesområde ved å måke de ? :klo: 

Sånn fungerer det faktisk ikke. Du eier ikke plassen. At naboen kan måke en plass han også er jeg enig i, men bilen må jo stå et sted mens han måker den.

Anonymkode: 7a585...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var en nabo her som begynte å parkere bilen sin rett utenfor eneste dørinngang i fellesblokka her jeg bor, midt i en snøstorm som stengte alle veier, stoppet alle busser og sendte alle hjem i hjemmekontor - det var i forrige uke!

Det gikk ikke an å komme seg ut døra uten å tråkke i snø opp over kneet fordi dette neket bestemte seg at det var greit å ha kort gangavstand fra bilsetet antar jeg. Latskap og egoisme.

Finnes ikke noe mer frastøtende enn egosentrisk oppførsel. Jeg gikk inn og kom tilbake med en lapp der jeg har skrevet ''EGOIST'' og legger det på ruta. Vedkommende sluttet å parkere foran døra etter den dagen. Det varte i nøyaktig én dag.

Så til ts: gjør noe med det. Ikke overreager og kast snø på/foran bilen, av og til holder skam helt ypperlig til formålet. Tipper h*n så lappen og innså at å parkere utenfor ENESTE inngang i en 5-etasjes blokk full av mennesker og dyr i en storby er egoistisk. Hadde selvfølgelig lyst til å reagere sterkere men en enkel lapp gjorde jobben.

Anonymkode: cf91c...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søøøringer 😂😂 

Ts hvis det er felles parkering og ikke tildelt deg spesifikt, evt eid av deg. Så har du null makt over hvor folk parkerer.... du hadde ikke fått taua den med "jamen jamen det var jeg som måkte" 😂 

Her jeg bor ( med 6 mnd dritt snø) så er det vanlig opplegg på felles parkeringa. Folk har jo ikke noe plass og gjøre av kjøretøyet sitt hvis ikke de ferdig opp måkkede plassene benyttes. På et eller annet tidspunkt så har stort sett alle i sameiet vært ute å måkket en runde og parkeringen er tilbake til normalen. 

For all del ser at det e plagsomt. Jeg selv hadde en dag hvor jeg måkte 4 forskjellige parkeringer for 60/70cm snø fordi hver gang jeg kjørte på trening, butikken, besøk etc så var noen andre å tok den plassen jeg kjørte ut av. It is what it is når jeg ikke gadd å kjøpe parkeringsplass... 

Du dør ikke av et par døgn med måkking, det er snart over, slapp av, ikke gidd å bli uvenn med hele bygget...

Anonymkode: e756e...5a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Søøøringer 😂😂 

Ts hvis det er felles parkering og ikke tildelt deg spesifikt, evt eid av deg. Så har du null makt over hvor folk parkerer.... du hadde ikke fått taua den med "jamen jamen det var jeg som måkte" 😂 

Her jeg bor ( med 6 mnd dritt snø) så er det vanlig opplegg på felles parkeringa. Folk har jo ikke noe plass og gjøre av kjøretøyet sitt hvis ikke de ferdig opp måkkede plassene benyttes. På et eller annet tidspunkt så har stort sett alle i sameiet vært ute å måkket en runde og parkeringen er tilbake til normalen. 

For all del ser at det e plagsomt. Jeg selv hadde en dag hvor jeg måkte 4 forskjellige parkeringer for 60/70cm snø fordi hver gang jeg kjørte på trening, butikken, besøk etc så var noen andre å tok den plassen jeg kjørte ut av. It is what it is når jeg ikke gadd å kjøpe parkeringsplass... 

Du dør ikke av et par døgn med måkking, det er snart over, slapp av, ikke gidd å bli uvenn med hele bygget...

''Søøringer''? Vet ikke med deg men jeg bor i Trøndelag og er enig med ts. Selvfølgelig ikke overraskende at det finnes selvsentrerte mennesker som mener de skal komme først og fremst til enhver tid, men en er ikke ''søring'' (?) fordi man ikke er narsissist. De er faktisk unntaket. Men for dem er det vel helt ordinært. Selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Du har jo ikke måket for fellesskapet. Du har kun måket for deg selv! Du blir jo dritforbanna nettopp fordi noen våger å tro nettopp det at du har måket for fellesskapet😆

Nei, du virker ikke konfliktsky- konflikt kunne vært ditt mellomnavn..

Du høres ut som en nabo jeg er glad jeg ikke har.

Anonymkode: ba7ad...6c0

Om alle hadde måket en parkeringsplass, hadde det vært for felleskapet, ikke når bare hun måker. 
Skjønner ts godt. Jeg hadde snakket med de SPORENSTREKS ! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

''Søøringer''? Vet ikke med deg men jeg bor i Trøndelag og er enig med ts. Selvfølgelig ikke overraskende at det finnes selvsentrerte mennesker som mener de skal komme først og fremst til enhver tid, men en er ikke ''søring'' (?) fordi man ikke er narsissist. De er faktisk unntaket. Men for dem er det vel helt ordinært. Selvfølgelig.

Jeg siktet til å lage krig over at man har måttet måke i et jævla døgn også har man dermed gjort krav på noe som er FELLES. Ts eier ikke parkeringsplassen, det er en felles plass. Hele poenget er å rullere å ikke standfeste et liksom eierskap basert på at man har måket.. 

Hadde det vært en privat eid parkering stiller selvsagt saken seg helt anderledes. Men er det felles så må man nestes regne med at du ikke kan parkere akkurat der du sto når du forlot. Case closed. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå rakk jeg pinadø å stjele tilbake plassen min!

Han kjørte i det jeg gikk ut her, sånn går det når du er så urutinert at du må handle på kiwi før kl 23!

MOHAHA! Min indre ove/narvestad er nå  tilfredstilt.

Da er det bare å gratulere seg selv med seier i parkering/snø krigene 07.01.25 kl 21:35

Gleder meg til å se han måke når han kommer tilbake! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg siktet til å lage krig over at man har måttet måke i et jævla døgn også har man dermed gjort krav på noe som er FELLES. Ts eier ikke parkeringsplassen, det er en felles plass. Hele poenget er å rullere å ikke standfeste et liksom eierskap basert på at man har måket.. 

Hadde det vært en privat eid parkering stiller selvsagt saken seg helt anderledes. Men er det felles så må man nestes regne med at du ikke kan parkere akkurat der du sto når du forlot. Case closed. 

Ja, nettopp. ''Case closed''. Det er så selvsagt at det er sånn det fungerer... enda flesteparten er uenig med deg. :himle: Som sagt ikke overraskende at det finnes mennesker som mener at de bør komme i første rekke som en selvfølge. Så svaret ditt er ikke sjokkerende. Heldigvis er de aller aller fleste helt uenig med deg og mener det er helt elementært å tenke forbi sin egen nese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jadaomatte skrev (2 minutter siden):

Om alle hadde måket en parkeringsplass, hadde det vært for felleskapet, ikke når bare hun måker. 
Skjønner ts godt. Jeg hadde snakket med de SPORENSTREKS ! 

Hva er i så tilfelle argumentet? 

Skal du si til dem at de ikke kan parkere på en felles parkering? Skal du besteme reglene på denne parkeringen? 

De/den har jo sin fulle rett til å parkere der. 

Hvis måkingen er et vedvarende problem så tar man det opp med styre, dugnad eller lignende. Men å skulle skjelle ut noen fordi de har parkert en plass de faktisk har lov å parkere, den er tynn. Spesielt når man selv ikke har noe mer eller mindre rett en dem/de til å stå der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Med denne holdningen blir det til slutt slik at folk står på tomgang og venter på at naboen skal måke en plass de kan stjele.. er du fra Oslo eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Søøøringer 😂😂 

Søringer? Har dere i nord egentlig biler nok til å ha en parkeringsplass?

Anonymkode: e7abd...e01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supermale3000 skrev (3 minutter siden):

Han kjørte i det jeg gikk ut her, sånn går det når du er så urutinert at du må handle på kiwi før kl 23!

Da er det bare å gratulere seg selv med seier i parkering/snø krigene 07.01.25 kl 21:35

Gleder meg til oppdatering når naboen kommer tilbake😂😂🍟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Supermale3000 skrev (3 minutter siden):

Og enda godt er det!!!

Disse folkene vet hva de holder på med. Det er bare det at de satser på at du er så norsk at du bare finner deg i det. Nå må du se opp for hans hevnaksjon. De kommer garantert til å prøve å irritere deg på et eller annet vis igjen, siden du velger å være i live til tross for å ikke leve opp til din livsoppgave - som er å tjene dem. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, nettopp. ''Case closed''. Det er så selvsagt at det er sånn det fungerer... enda flesteparten er uenig med deg. :himle: Som sagt ikke overraskende at det finnes mennesker som mener at de bør komme i første rekke som en selvfølge. Så svaret ditt er ikke sjokkerende. Heldigvis er de aller aller fleste helt uenig med deg og mener det er helt elementært å tenke forbi sin egen nese.

Glemte du å lese at jeg selv brukte en dag på å måke 3/4 plasser med 60/70 cm snø fordi noen parkert hver gang jeg kjørte ut? Atså den er lei. Men det er faktisk slikt man må regne med når man benytter felles parkering, hadde jeg kjøpt parkering hadde jeg sluppet den biten. 

De aller aller fleste er selvsagt enige i at man ikke kan stadfeste et eierskap på en felles biloppstillingsplass basert på måking...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søringer? Har dere i nord egentlig biler nok til å ha en parkeringsplass?

Anonymkode: e7abd...e01

Hvis du er fornøyd med å være søring bør ikke det der gå så hardt inn på deg at det betyr noe. Herregud. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Supermale3000 skrev (2 minutter siden):

Med denne holdningen blir det til slutt slik at folk står på tomgang og venter på at naboen skal måke en plass de kan stjele.. er du fra Oslo eller noe sånt?

Nei er fra Nordnorge. Måker røflig 6 mnd av året. Vi har ikke dette som et irritasjonsmoment, livet går sin gang. Som sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Glemte du å lese at jeg selv brukte en dag på å måke 3/4 plasser med 60/70 cm snø fordi noen parkert hver gang jeg kjørte ut? Atså den er lei. Men det er faktisk slikt man må regne med når man benytter felles parkering, hadde jeg kjøpt parkering hadde jeg sluppet den biten. 

De aller aller fleste er selvsagt enige i at man ikke kan stadfeste et eierskap på en felles biloppstillingsplass basert på måking...

Det er kun innleggene du har rettet mot meg som har vært interessant å lese. Hvis du har skrevet det i tråden så beklager jeg så mye, men til meg har du ikke formidlet det før nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...