AnonymBruker Skrevet 9. januar #61 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): For kun dagjobbing synes jeg det er bra. Anonymkode: d61bf...b28 Jeg synes det er ok. Hadde jeg fått det dobbelte for kun dagjobbing hadde jeg synes det var bra. Men det er nok en del der ute som ikke hadde synes det var bra. Og mange der ute som synes det er langt mer enn bra. I mine øyne, om en lønn er "bra" er en tullete diskusjon på dette tynne grunnlaget. Anonymkode: 79ecf...459 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #62 Del Skrevet 12. januar Selvsagt er det bra Anonymkode: 4dd8f...30e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #63 Del Skrevet 12. januar Doloressa skrev (På 8.1.2025 den 13.21): Tenker at det er ganske gjennomsnittlig og gir ikke mulighet til mye sparing med dagens priser. Har utbetalt rundt 70k og føler at det er også lite Jeg blir kvalm! Anonymkode: cd976...792 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al34n0nym1 Skrevet 12. januar #64 Del Skrevet 12. januar (endret) Jeg synes at det er bra. Jeg har utbetalt 32k etter skatt. Eier hus, billån, boliglån og forsikringer. Etter å ha betalt alt så sitter jeg igjen med rundt 15k Alenemor med 2 barn. Endret 12. januar av Al34n0nym1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #65 Del Skrevet 12. januar Her var det mye åndssvakt og folk som ikke skjønner forskjellen på brutto/netto. Anonymkode: 73200...b6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #66 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 20.43): Renteinntekter blir pålagt inntekt og trekkes full skatt av Anonymkode: 200fd...399 Det trekkes ikke skatt av renteinntekter, men de blir lagt til inntekten og beregnet skatt av. Derfor har folk med høye renteinntekter høyere skattetrekk (av lønna) enn folk uten renteinntekter av betydning. Hvis bankene skulle trekke skatt av renteinntekter, måtte de jo hente skattekortet til alle kundene sine. Anonymkode: f8f4f...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #67 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 20.41): Har ca 40000 utbetalt i mnd, samboer litt mer. Vi greier oss godt. Om det er mye eller lite beror jo på oM man greier å regulere forbruk etter inntekt. Har man mye lån, dyr bil, samt ellers et høyt forbruk vil man jo være avhengig av høy inntekt. Jeg tenker tilbake på min egen situasjon for bare to-tre år siden og levde like godt som nå med 10-12000 mindre utbetalt. Har man 60-70k utbetalt har man vel i mange tilfeller lån og forbruk deretter. Anonymkode: 5417e...ada Det er jo høy lønn selv om man har stort forbruk. Man kan ikke ha stort forbruk med lav lønn uansett. Også er det et valg man tar. Jeg tjener ca 36000 i mnd, men vi har ikke mye til overs per mnd pga høyt huslån og billån. Jeg syns likevel ikke at vi har lav inntekt. Vi har jo valgt disse lånene selv. Kommer uansett til å flytte til et billigere hus og kjøpe en billigere bil om noen år, så da vil utgiftene minke. Det betyr jo ikke at lønna har økt, den kommer til å forbli den samme. Det er interessant å se på luksusfellen. Folk som tjener 35000 i året som ender opp fattige fordi de drar på seg masse gjeld. De har jo fremdeles god lønn selv om det meste går til kreditorer og de må selge hus og bil. Det er ikke relativt da. Det handler om valg. 45 000 ER god lønn. Bruker man opp alle de penga på en måned så har man valgt det selv. Anonymkode: 899ff...69f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #68 Del Skrevet 12. januar Er det virkelig vanlig å snakke om månedslønn? Og netto, kommer jo an på veldig mye.. Hva er årslønnen din? Lettere å mene noe om Anonymkode: ce863...ac3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #69 Del Skrevet 12. januar 32 000 her etter skatt, det går bare såvidt. Har 100% fast jobb. Med normale strømpriser og et mer normalt boligmarked så kunne lønnen vært grei nok. Men når matprisene øker nesten hver mnd men lønnen ikke øker så sier det seg selv at man må ha millionlønn for å leve bra i Norge 2025. Anonymkode: f8e7b...5ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #70 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 19.47): 45000 er vel en normallønn i Norge. Medianlønnen i Norge lå vel på rundt 50.000. Veldig bra er den ikke, men om man har en samfunnskritisk jobb i det offentlige så er den både bra og normal. Er det privat, med en bra utdannelse og krevende jobb er den dårlig. Anonymkode: 053a2...da8 Jeg har en samfunnskritisk jobb og har omtrent det samme netto. Men jeg jobber natt og helligdager, samt helg. Så jeg synes ikke det er godt betalt. Anonymkode: 62c2b...57f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #71 Del Skrevet 12. januar 45000 er omtrent det dobbelte av ung ufør da. Anonymkode: 4659d...515 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #72 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det virkelig vanlig å snakke om månedslønn? Og netto, kommer jo an på veldig mye.. Hva er årslønnen din? Lettere å mene noe om Anonymkode: ce863...ac3 Hvorfor det? Brutto lønn sier lite om hvordan du kan leve. Det er det som faktisk kommer inn på konto som betyr noe. Anonymkode: 73200...b6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #73 Del Skrevet 12. januar Jeg har utbetalt 46 000 i måneden fast. I tillegg kommer overtid på utbetalt mellom 10 og 25 000 ekstra i måneden. Jeg har 3,5 mill i lån og tre barn 50/50. Og for meg er 46 000 lite. Hadde jeg hatt f.eks. 1 mill i lån hadde jeg vært i en helt annen situasjon og 46 000 hadde vært mye. Men da måtte jeg også ha bodd i et mer grisgrendt strøk… Og hatt en annen jobb med dårligere lønn. Så alt er relativt. Anonymkode: eb09a...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #74 Del Skrevet 13. januar Nonstop1 skrev (På 7.1.2025 den 20.16): Skal sies at vi begge kommer fra familier hvor vi vokste opp under den relative fattigdomsgrensen. Og var vant med å ha veldig dårlig råd før jeg tok utdannelsen og kom ut i arbeidslivet med den. Jeg har også høy utdannelse. Og ganske mye ansvar i min stilling. Du bør være stolt over deg selv, og jeg håper at du klapper deg på skuldra hver dag for jobben du har gjort. Slike som deg viser at det er mulig å gå fra å leve under fattigdomsgrensen til å ta en utdanning og få høyere lønn. Man er ikke dømt til å leve under fattigdomsgrensen resten av livet, men det kreves vilje og innsats til forandring. Anonymkode: 882c6...190 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #75 Del Skrevet 13. januar Daisy-love skrev (På 7.1.2025 den 19.43): Det er ca dobbelt så mye utbetalt som mange på ung ufør enslig - sats har, så i forhold til mange uføre er det jo veldig mye. Det samme gjelder for mange lavlønte. Å få dobbelt så mye betalt for å faktisk dukke opp på jobb er jo strengt tatt en dårlig deal for de som går på jobb. Anonymkode: 2f1fa...b9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #76 Del Skrevet 13. januar Veldig populært å legge ut av dette nok i en måned når du tjener 45 til 50.000. Er selv ung ufør og får utbetalt 22900kr i mnd. Enten liker dere å brife med hvor mye penger dere har eller så er dere helt hjernedød og uten innsikt når det gjelder økonomi. Anonymkode: 36f9c...ac8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #77 Del Skrevet 13. januar Men dere som klager på lønnen når den er 70 000 i mnd. hvorfor har dere så mye utgifter da? Se på det isteden for. Jeg har hatt utbetalt 32 000 i lang tid og synes det er bra. Jeg sparer mye. Har alt jeg trenger. Barna har kommet seg ut. Dem fikk være med på ting når dem var små. Fin bolig. Ja måtte ut av byen men det går fint. Synes det er rart at så mange klager. Ja forstår at dem som er ufør klager. For det er ikke lett når man er syk i tillegg streve med å få ting til å gå rundt. Men ja. Blir oppgitt. Anonymkode: 56325...4d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #78 Del Skrevet 13. januar Doloressa skrev (På 9.1.2025 den 11.00): Med dagens prisnivåer på alt av mat, boligpriser, etc. ja jeg synes at det er lite. I USA, er feks. 100k USD (ca. 1.1mill NOK) helt latterlig lav lønning. I Norge har jeg en slik lønn med mastergrad, 5 års erfaring i yrket mitt i oljebransjen som skal være en av de best betalte i det private. I USA hadde jeg fått det dobbelte Jeg tjener ca 1.5 alt inkludert med 20 års erfaring. En sånn stilling som jeg har kunne ha vært veldig godt betalt i San Fransisco. Men da hadde også forventninger til arbeidstid og hva man leverer vært høye. Jeg verdsetter å kunne lage middag med barna og å gå på ski i helga. Anonymkode: 86caf...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #79 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har utbetalt 46 000 i måneden fast. I tillegg kommer overtid på utbetalt mellom 10 og 25 000 ekstra i måneden. Jeg har 3,5 mill i lån og tre barn 50/50. Og for meg er 46 000 lite. Hadde jeg hatt f.eks. 1 mill i lån hadde jeg vært i en helt annen situasjon og 46 000 hadde vært mye. Men da måtte jeg også ha bodd i et mer grisgrendt strøk… Og hatt en annen jobb med dårligere lønn. Så alt er relativt. Anonymkode: eb09a...a82 Nei alt er ikke relativt,46000 utbetalt er ikke lite Anonymkode: 4dd8f...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #80 Del Skrevet 13. januar Jeg har 39 000 utbetalt i min 100% stilling med masterutdanning. Synes det er altfor lite, så jeg har en ekstrajobb utenom, der jeg tjener mellom 10000-15000 etter skatt. Er alene med to barn, får "kun" barnetrygd, så jeg hadde ikke klart meg med kun 39 000. Boliglånet er på over 21 000 i mnd. Anonymkode: 3e2ab...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå