Doloressa Skrevet 8. januar #41 Del Skrevet 8. januar Tenker at det er ganske gjennomsnittlig og gir ikke mulighet til mye sparing med dagens priser. Har utbetalt rundt 70k og føler at det er også lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #42 Del Skrevet 8. januar 67,500 kr Inntektsskattberegner 2025 - Norge - Lønn etter skatt Det betyr i følge snittet at du har en mnd lønn på ca 67500 kr, som er en årslønn på 810 000 og det er langt over snittet Sitat Gjennomsnittlig årslønn i Norge i 2023 var 676 000 kroner, tilsvarende 56 360 per måned ifølge tall fra Statistisk sentralbyrå. Anonymkode: 6e288...820 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #43 Del Skrevet 8. januar Det er markant mer enn gjennomsnittet i Norge, men ikke noe helt ellevilt heller. Anonymkode: 1680a...312 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 8. januar #44 Del Skrevet 8. januar Doloressa skrev (7 timer siden): Tenker at det er ganske gjennomsnittlig og gir ikke mulighet til mye sparing med dagens priser. Har utbetalt rundt 70k og føler at det er også lite Synes du 70 utbetalt er lite???!! Da er du virkelig i utakt med den økonomiske virkeligheten til de aller fleste nordmenn. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #45 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 21.00): Jeg har en utbetalt lønn på 53 300, og samboeren min har omtrent det samme. Synes det er ganske mye, men pengene forsvinner raskt siden vi har et høyt boliglån og to barn. Husholdningen kunne gjerne hatt 15-20 000 mer i måneden. Da kunne vi ha unnet oss «bedre» ferier og ikke tenkt på strøm, mat osv osv. Anonymkode: c56f2...fe6 Nå ble jeg nysgjerrig på hvor høyt det lånet er? Med den summen dere har bør dere kunne spare 40k pr mnd. Anonymkode: 86f5c...286 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 8. januar #46 Del Skrevet 8. januar Hadde jeg hatt det hadde jeg følt meg rik. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #47 Del Skrevet 9. januar Det spørs jo hva man skal betale med lønnen også. Er man gjeldsfri og har lave bokostnader er det forholdsvis mye. Har man høye låneutgifter, samt barn, så er det ikke nødvendigvis veldig mye penger. Jeg har utbetalt rundt 47 og føler jeg trenger det. Anonymkode: 27064...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 9. januar #48 Del Skrevet 9. januar Høy 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doloressa Skrevet 9. januar #49 Del Skrevet 9. januar PM75 skrev (13 timer siden): Synes du 70 utbetalt er lite???!! Da er du virkelig i utakt med den økonomiske virkeligheten til de aller fleste nordmenn. Med dagens prisnivåer på alt av mat, boligpriser, etc. ja jeg synes at det er lite. I USA, er feks. 100k USD (ca. 1.1mill NOK) helt latterlig lav lønning. I Norge har jeg en slik lønn med mastergrad, 5 års erfaring i yrket mitt i oljebransjen som skal være en av de best betalte i det private. I USA hadde jeg fått det dobbelte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #50 Del Skrevet 9. januar Doloressa skrev (1 minutt siden): Med dagens prisnivåer på alt av mat, boligpriser, etc. ja jeg synes at det er lite. I USA, er feks. 100k USD (ca. 1.1mill NOK) helt latterlig lav lønning. I Norge har jeg en slik lønn med mastergrad, 5 års erfaring i yrket mitt i oljebransjen som skal være en av de best betalte i det private. I USA hadde jeg fått det dobbelte I USA er medianinntekten 38 000 dollar. Over to og en halv ganger det er ikke "helt latterlig lav lønning". Selv for folk med mastergrad er medianinntekten rundt 80 000 dollar, altså langt under det du kaller "latterlig lavt". Selvfølgelig varierer det mellom bransjer, og jevnt over er lønnsgapet mellom høyt utdannede og andre mye større i USA enn i Norge. Men din fremstilling av hva som er "latterlig lav lønning" i USA krasjer med absolutt alt av data man har på dette. Jeg vet ikke om du gjør deg til eller bare er helt hjelpeløst dårlig orientert om verden, men det er virkelig bare fjas. Anonymkode: 1680a...312 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doloressa Skrevet 9. januar #51 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): I USA er medianinntekten 38 000 dollar. Over to og en halv ganger det er ikke "helt latterlig lav lønning". Selv for folk med mastergrad er medianinntekten rundt 80 000 dollar, altså langt under det du kaller "latterlig lavt". Selvfølgelig varierer det mellom bransjer, og jevnt over er lønnsgapet mellom høyt utdannede og andre mye større i USA enn i Norge. Men din fremstilling av hva som er "latterlig lav lønning" i USA krasjer med absolutt alt av data man har på dette. Jeg vet ikke om du gjør deg til eller bare er helt hjelpeløst dårlig orientert om verden, men det er virkelig bare fjas. Anonymkode: 1680a...312 Sier du det? In 2024, the average salary in the United States reached $62,027, according to the U.S. Bureau of Labor Statistics. This represents a 4.5% increase from the previous year, showcasing a steady wage growth across various sectors. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #52 Del Skrevet 9. januar Doloressa skrev (8 minutter siden): Sier du det? In 2024, the average salary in the United States reached $62,027, according to the U.S. Bureau of Labor Statistics. This represents a 4.5% increase from the previous year, showcasing a steady wage growth across various sectors. Average betyr gjennomsnitt, ikke median. Anonymkode: d0006...201 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doloressa Skrevet 9. januar #53 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Average betyr gjennomsnitt, ikke median. Anonymkode: d0006...201 Det var da kjempe stor forskjell på hele 3k USD🤣 Anbefaler deg å gjøre en research før du kommer med helt latterlige påstander Key takeaways. According to the US Bureau of Labor Statistics (BLS), American workers made a median wage of $1,139 per week in the first quarter of 2024, which would add up to $59,228 per year. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 9. januar #54 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 19.35): Eller er det gjennomsnittlig. Har høy utdanning men greit med ansvar, og fri helligdager, helger etc.. og kun dagjobbing Anonymkode: 1fa77...49d Sjekk m/Handel og kontor… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #55 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 19.35): Eller er det gjennomsnittlig. Har høy utdanning men greit med ansvar, og fri helligdager, helger etc.. og kun dagjobbing Anonymkode: 1fa77...49d Hva som er gjennomsnittlig vet vi jo. Det har vi statistikk på, se til SSB f.eks. for ditt yrke. Hør også ev. med fagforening, de samler inn data om inntekt i tillegg til andre forhold ved arbeidsplassen. Jeg har rundt 40 i vanlig stilling (med korrekt skattetrekk) og synes ikke det er spesielt høyt. Men om jeg har jobbet litt overtid, eller jobbet ekstra (har to stillinger til hvor det blir arbeid etter behov), så drar det seg fort opp til 45-50. Bare den forskjellen gjør at jeg føler jeg har fått en "bra" lønn den mnd. Har også høyere utdanning, veldig "fri" stilling, fleksitid, hjemmekontor og alt det der. Jeg tror jeg prøver å beskrive at det ikke er noe klar fasit på ditt spørsmål, under de forutsetningene. Det blir veldig individuelt, i tillegg til bransje, utdanning, krav, ansvar osv. Daglig leder tjener 2,1m i året. Jeg tviler på at han synes 40/45 er bra. Personen i kantina ville jeg ikke blitt overrasket om fikk 30'/mnd, og for henne er sikkert det mye. Anonymkode: 79ecf...459 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #56 Del Skrevet 9. januar Ja det er bra! Jeg har 40.000 utbetalt og partner 23.000. Vi har 1,6 mill i gjeld og lever bra!! Jeg kan spare ca 8000 i måneden, noe jeg synes er bra. Vi spiser godt, jeg har fine klær og fin leilighet. Noe jeg er opptatt av. To biler har vi også. Kan ikke klage på en dritt jeg! 😅 Anonymkode: f8d6a...7a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #57 Del Skrevet 9. januar Ikke bra, helt greit hvis man er i familiesituasjon. Jeg har 40 selv og de går med hver måned. Anonymkode: 317f7...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #58 Del Skrevet 9. januar Hadde jeg hatt så mye utbetalt hadde jeg nok klart å spare over 20 000 i måneden, men det er jo med mine utgifter. Anonymkode: f6426...bbe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #59 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja det er bra! Jeg har 40.000 utbetalt og partner 23.000. Vi har 1,6 mill i gjeld og lever bra!! Jeg kan spare ca 8000 i måneden, noe jeg synes er bra. Vi spiser godt, jeg har fine klær og fin leilighet. Noe jeg er opptatt av. To biler har vi også. Kan ikke klage på en dritt jeg! 😅 Anonymkode: f8d6a...7a1 Så det er en god inntekt for din husstand - og det er jo knall!! Men det er jo ingen nasjonal- eller universal standard på hva som er bra eller ikke. Hadde jeg hatt 1,6 mill. i gjeld hadde jeg svettet godt og jobbet hardt med budsjettet for å betale så mye gjeld som mulig, og inntil jeg var nærmere null hadde jeg ikke akkurat følt meg velstående på noen måte. Men folk prioriterer forskjellig, for meg er ikke fine klær og fin leilighet viktig, det er langt viktigere å at mine barn har penger på konto om noe skulle skje meg, at lån er så nedbetalt som mulig og mer til. Så man kan enten snakke utifra statistikk, som tilsier at det er gjennomsnittlig, ca - eller man kan se til hva hver og en her føler er bra. Som jo ikke er hva TS spør om. Anonymkode: 79ecf...459 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #60 Del Skrevet 9. januar For kun dagjobbing synes jeg det er bra. Anonymkode: d61bf...b28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå