AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Hei, strever litt med dette med ansiennitet. Folk som har vært rammet av sykdom store deler av livet, men som kjemper seg inn i yrkesliv igjen vil aldri ha mulighet til å nå 16 års ansiennitet. Finnes det noen måte å hjelpe dem på? Anonymkode: 75938...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden De vil jo ofte ha sykepenger eller aap. Det er en måte å få hjelp på? Anonymkode: 95947...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): De vil jo ofte ha sykepenger eller aap. Det er en måte å få hjelp på? Anonymkode: 95947...43a Jeg mener å opptjene seg ansiennitet i forbindelse med en ordinær jobb. Anonymkode: 75938...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mener å opptjene seg ansiennitet i forbindelse med en ordinær jobb. Anonymkode: 75938...da3 Hvorfor mener du vi skal hjelpe dem med det? Anonymkode: 7aa02...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor mener du vi skal hjelpe dem med det? Anonymkode: 7aa02...e9c Jeg mener det ikke i bokstavelig forstand. Jeg lurer kun på om det er måter å forstå ansiennitet annerledes på, eller om det er en fast tolkning som gjelder. Å ha vært syk kan i mange tilfeller være en enorm ressurs for folk som selv er i hjelperrollen. Jeg synes det er sørgelig at denne type erfaring ikke også kan gjelde for folk som tidligere har vært syk, men som nå er yrkesaktive. Anonymkode: 75938...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg mener det ikke i bokstavelig forstand. Jeg lurer kun på om det er måter å forstå ansiennitet annerledes på, eller om det er en fast tolkning som gjelder. Å ha vært syk kan i mange tilfeller være en enorm ressurs for folk som selv er i hjelperrollen. Jeg synes det er sørgelig at denne type erfaring ikke også kan gjelde for folk som tidligere har vært syk, men som nå er yrkesaktive. Anonymkode: 75938...da3 Det er vel det som kalles erfaringskonsulent? Anonymkode: eb84c...ecb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg mener det ikke i bokstavelig forstand. Jeg lurer kun på om det er måter å forstå ansiennitet annerledes på, eller om det er en fast tolkning som gjelder. Å ha vært syk kan i mange tilfeller være en enorm ressurs for folk som selv er i hjelperrollen. Jeg synes det er sørgelig at denne type erfaring ikke også kan gjelde for folk som tidligere har vært syk, men som nå er yrkesaktive. Anonymkode: 75938...da3 Erfaringer med sykdom har ikke noe konkret å si for ansetter nei. Men en måte å komme det i møte på, er å ta videreutdanning og få høyere startlønn. Anonymkode: 186cb...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Del Skrevet 21 timer siden Hvorfor skal man få ansiennitet for å være langvarig syk? Hvis man har spesiell kompetanse til en stilling er jo det noe man bruker som argument i lønnsforhandlinger når man blir ansatt. Men ansiennitet er det ikke. Anonymkode: ed4d5...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden Man går ut av vgs som 18åring. Så tre år på skole for mange typiske helseyrker. Da er man 21-22 år. Pensjonsalder er 67. Man skal altså jobbe i ca 40 år. Du må jo være sjuk og helt utenfor arbeidslivet i over 20 år for å ikke klare å oppnå 16 års ansiennitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #10 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, strever litt med dette med ansiennitet. Folk som har vært rammet av sykdom store deler av livet, men som kjemper seg inn i yrkesliv igjen vil aldri ha mulighet til å nå 16 års ansiennitet. Finnes det noen måte å hjelpe dem på? Anonymkode: 75938...da3 De kan jo ikke få jobbansiennitet ved å være utenfor jobb??? Noen grenser må det faktisk finnes. 😂 Anonymkode: 668f0...5a2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Del Skrevet 18 timer siden Dette var jamen er tråd ute på bærtur. Anonymkode: 87d40...ef9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå