AnniaS Skrevet 22 timer siden #1 Del Skrevet 22 timer siden Hei, Førstegangsfødende her med fortsatt noen måneder før babyen kommer. Tenkte å prøve å amme hvis det lar seg gjøre, men i tilfelle at jeg trenger en backup av en eller en annen grunn, lurer på hvilke flasker kan egne seg mest slik at babyen kan komme tilbake til pupper selv om de har brukt flaske en periode. Har sett en del videoer som snakker om at åpning skulle være liten men også at vinkel skulle ligne mest mulig på brystvorter. På apoteket har jeg ikke sett så mye utvalg og har ikke helt bestemt meg på hvilke jeg skal kjøpe. Og forresten, noen anbefalinger når det gjelder brystpumper? Har dere noen meninger eller anbefalinger om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 21 timer siden #2 Del Skrevet 21 timer siden Dr Browns. De er kjempe flotte med tanke på at de ikke svelger luft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Del Skrevet 21 timer siden Hei! Jeg hadde samme innstilling som deg, og var heldig med at ammingen gikk fint. Vi har bare brukt pumpe litt for å lage et lite lager i fryseren, og gitt litt flaske i starten da jeg begynte å jobbe. Så det er nok mange pumpemammaer med mye mer erfaring enn meg. Jeg kjøpte avent natural flasker i glass, fordi jeg ønsket minst mulig plast i starten. Oppbevaringsposene til melk er riktignok i plast da... Men var fornøyd med flaskene, og hvis man skal varme melk eller lage mme med varmt vann, synes jeg det er fornuftig med glass. Det er også lett å få tak i flaskesmokkene på matbutikker og apotek. Tror ingen flasker blir helt som bryst uansett, mener ammehjelpen skrev om at det er et salgstriks. Sakte flaskemating skal hjelpe, men det går mest på teknikk. Hjelpebryst er også et alternativ, men jeg har ingen erfaring med det altså. Av pumper har jeg prøvd medela harmony, som funker helt fint om man bare skal pumpe litt innimellom. Den duger nok ikke om man vil øke produksjonen, da må det nok en elektrisk til. Da jeg begynte på jobb, kjøpte jeg en brukt medela swing maxi, og kjøpte medela handsfree oppsamlingskopper til den. Syntes det var greit å slippe pumpebh, ulempen er at det er vanskelig å se hvor mye melk man har fått ut. Men pumpen funket fint. Vet noen er veldig fornøyde med haakaa, men det fungerte ikke for meg. Siden du har lyst til å amme, tror jeg at jeg ville kjøpt inn en billig/manuell pumpe og noen flasker, og heller sett om du får behov for mer. Jeg klarte ikke å pumpe noe særlig, selv om jeg hadde nok melk til baby. Var først etter en hel dag på jobb at jeg kunne få ut en brukbar mengde. Prioriter å lese deg opp om amming, og bruk heller litt penger på produkter som kan hjelpe med ammingen i starten. Purelan og multimam kom godt med her Anonymkode: a6248...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden Kanskje ikke helt svar på det du spør etter når det kommer til hvilke flaske man burde bruke. Men om det er sånn at du skal kombinere (delamme) barnet ditt, så kan det være at babyen «blir bortskjemt» med at melken kommer med en gang på flasken, det gjør den ikke på brystet. Der må brystet stimuleres noen minutter for melken kommer, dette kan oppfattes som at babyen ikke vil ha brystet fordi babyen ikke forstår at hen må suge litt før melken kommer. Et tips da er; gi babyen litt på flaske for å slukke den største sulten. Håndmelk i gang utdrivningen, så koble på babyen. Det kan funke. Anonymkode: a4b41...8e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden Bruk hjelpebryst hvis amming blir vanskelig for en periode, fremfor å bruke flaske. Så slipper du å stri med en baby som blir frustrert på puppen og ikke vil ta den mer fordi det er så mye lettere å drikke fra flaske Hjelpebryst får du kjøpt på apoteket om du evt trenger. Ville absolutt ikke kjøpt brystpumpe før du vet om du trenger! Butikkene stenger ikke etter du har født. Du får kjøpt medela swing maxi brukt til en ganske billig penge hvis du skulle trenge. Men jeg synes det er enklere å håndmelke hvis jeg trenger en sjelden gang, i stedet for å drasse med en pumpe. Anonymkode: 1f723...f27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Mitt beste tips er at håndmelking er mye mer effektivt enn pumpe! Jeg har kjøpt to dyre elektriske brystpumper og angrer på begge to 😂 Se heller an behovet etter hvert. Jeg hadde ikke trengt pumpene i det hele tatt. Anonymkode: a59dc...c49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnniaS Skrevet 4 timer siden Forfatter #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): hjelpebryst h AnonymBruker skrev (16 timer siden): Bruk hjelpebryst hvis amming blir vanskelig for en periode, fremfor å bruke flaske. Så slipper du å stri med en baby som blir frustrert på puppen og ikke vil ta den mer fordi det er så mye lettere å drikke fra flaske Hjelpebryst får du kjøpt på apoteket om du evt trenger. Ville absolutt ikke kjøpt brystpumpe før du vet om du trenger! Butikkene stenger ikke etter du har født. Du får kjøpt medela swing maxi brukt til en ganske billig penge hvis du skulle trenge. Men jeg synes det er enklere å håndmelke hvis jeg trenger en sjelden gang, i stedet for å drasse med en pumpe. Anonymkode: 1f723...f27 Hadde ikke hørt om hjelpebryst og håndmelke før. Skal undersøke mer om det, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Min baby har vært helt fornøyd med flasken fra baby box fra apotek1. Det er en Mam anti-Colic med ventil i bunn. Får flaskesmokker på apotek. De fleste trenger ikke tenke på pumpe og flaske så tidlig. Hva slags pumpe man vil ha avhenger litt av behovet. Dersom amming ikke går og man blir å pumpe mye så er det fint med dobbel elektrisk. Om amming går fint, og pumpe brukes bare en gang i blant om man skal ut av huset kan naturebond, manuell pumpe eller enkel elektrisk være nok. Om baby ikke tar flaske kan det være helt bortkastet. Jeg er forøvrig fornøyd med min arvede Medela Swing, men tror de er utgått modell nå. Anonymkode: 470cb...f86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå