AnonymBruker Skrevet 7. januar #1 Del Skrevet 7. januar Synden er sonet, gjelden er betalt! Hør deg frelst innpå her: https://www.dybde.org/ARKIVET/Person/OeAndersen :-) Anonymkode: 2ec0c...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 7. januar #2 Del Skrevet 7. januar 😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #3 Del Skrevet 8. januar Supert! Men det er ikke «bare bare» å høre seg frelst… Det er alt det andre med «liten skrift», altså smørbrødlistene med forbud og påbud og det ene og det andre. Anonymkode: e67d1...994 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 8. januar #4 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Supert! Men det er ikke «bare bare» å høre seg frelst… Det er alt det andre med «liten skrift», altså smørbrødlistene med forbud og påbud og det ene og det andre. Anonymkode: e67d1...994 Det gikk deg hus forbi at Loven ble erstattet av Nåden. Du har ikke forstått hva Jesus snakket om og hva som skjedde ved korset som sier at ingen blir frelst pga gjerninger, men bare via Jesus offer. Med andre ord; ufortjent og ikke fortjent hvis vi overlater gjerningene til Han. Ha tillitt/tro kalles det til at Han klarte og klarer hva vi aldri kan klare uten Han. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #5 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 18.18): Synden er sonet, gjelden er betalt! Hør deg frelst innpå her: https://www.dybde.org/ARKIVET/Person/OeAndersen 🙂 Anonymkode: 2ec0c...b68 Kontakt fastlegen og få henvisning til psyk. Anonymkode: 3521e...f58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #6 Del Skrevet 8. januar Lawyam skrev (3 minutter siden): Det gikk deg hus forbi at Loven ble erstattet av Nåden. Du har ikke forstått hva Jesus snakket om og hva som skjedde ved korset som sier at ingen blir frelst pga gjerninger, men bare via Jesus offer. Med andre ord; ufortjent og ikke fortjent hvis vi overlater gjerningene til Han. Ha tillitt/tro kalles det til at Han klarte og klarer hva vi aldri kan klare uten Han. Veit ikke om jeg bare er prega av oppvekst med en fra pinsemenighet, men etter hva jeg har forstått nytter det ikke å «bare» tro, og å akseptere Kristi offergave. Man må også bli «frelst» med en åndelig ut-av-deg-selv-opplevelse og ta avstand fra alt verdslig. Det vil vel innebære å lese Bibelen hver dag, gå i konstant bønnemodus, evangelisere til alle som vil OG ikke vil høre, og leve svært asketisk. Anonymkode: e67d1...994 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 8. januar #7 Del Skrevet 8. januar (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Veit ikke om jeg bare er prega av oppvekst med en fra pinsemenighet, men etter hva jeg har forstått nytter det ikke å «bare» tro, og å akseptere Kristi offergave. Man må også bli «frelst» med en åndelig ut-av-deg-selv-opplevelse og ta avstand fra alt verdslig. Det vil vel innebære å lese Bibelen hver dag, gå i konstant bønnemodus, evangelisere til alle som vil OG ikke vil høre, og leve svært asketisk. Anonymkode: e67d1...994 Da er du jo over på strev å bli god nok da, og til det å ikke mene at det Jesus gjorde var nok, slett ut det Han sa at det var Fullbrakt, og la oss heller si at Han sa; "dette er ikke godt nok , men hvis du lever 'som du skriver' for eksempel og lurer på om du gjorde godt nok i dag så kan det hjelpe...kanskje hvis om... "...Hvorfor skulle Han komme da? Bare for at Han skulle få kjenne på pine også? Nei, nå gikk Han både på fest og drakk vin og om Han ikke akkurat rava rundt snydens så holdt Han seg nå helst med de som ble sett ned på i samfunnet og ikke de som stod og proklamerte bibelvers og skulle ta seg bra ut for andre mens de spytta med sine 'rene' tunger mot andre. Han kalte det hykleri og Han advarte mot å blande det nye og gamle, da ville det revne sa Han...ikke Loven med Nåde altså, eller motsatt, men Nåde kun. De vinsekkene Han snakket om. Endret 8. januar av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #8 Del Skrevet 8. januar Lawyam skrev (41 minutter siden): Da er du jo over på strev å bli god nok da, og til det å ikke mene at det Jesus gjorde var nok, slett ut det Han sa at det var Fullbrakt, og la oss heller si at Han sa; dette er ikke godt nok , men hvis du lever 'som du skriver' for eksempel og lurer på om du gjorde godt nok i dag så kan det hjelpe...kanskje hvis om... Hvorfor skulle Han komme da? Bare for at Han skulle få kjenne på pine også? Nei, nå gikk Han både på fest og drakk vin og om Han ikke akkurat rava rundt snydens så holdt Han seg nå helst med de som ble sett ned på i samfunnet og ikke de som stod og proklamerte bibelvers og skulle ta seg bra ut for andre mens de spytta med sine 'rene' tunger mot andre. Han kalte det hykleri og Han advarte mot å blande det nye og gamle, da ville det revne sa Han...ikke Loven med Nåde altså, eller motsatt, men Nåde kun. De vinsekkene Han snakket om. Jeg synes det er vanskelig, det der. Tenk å bli omvendt hvis man f.eks. er i et likekjønna eller gjengifte-ekteskap, ingen kan liksom definere hvor grensa går mellom greit og ugreit. Men jeg liker svaret ditt. Gir meg et ørlite håp’ Anonymkode: e67d1...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 8. januar #9 Del Skrevet 8. januar (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg synes det er vanskelig, det der. Tenk å bli omvendt hvis man f.eks. er i et likekjønna eller gjengifte-ekteskap, ingen kan liksom definere hvor grensa går mellom greit og ugreit. Men jeg liker svaret ditt. Gir meg et ørlite håp’ Anonymkode: e67d1...994 Omvendt betyr helst; å vende om; altså snu seg... og lytte..... fra å lukke ørene og snu ryggen til. Vi har da budene som et kompass; eller som Jesus sa; elsk hverandre og hjelp hverandre, men man får ikke poeng. Vi gjør jo alle noe selv uten å tenke over at det sårer noen eller slikt og da hjelper det ikke noe å grave nesen ned i Bibelen bare for å ha gjort det eller føle at man skal skylde på miljøet du er i for at man har gjort noe, så jeg tenker nå at det er samme hvem du holder deg med, du er ikke bedre enn de uansett, ikke i Guds øyne. Der er alle nokså håpløse, men Han var villig å ofre sin sønn for at vi ikke skulle straffes likevel, fordi Han tok skylden for Alt slik at vi skulle slippe å ha kvaler og føle oss nedtunget av å føle oss dømt, både av oss selv og andre, og Gud tilregner ikke noen synd når de holder seg til Jesus fordi Han står der som en venn og sier; men jeg tok straffen for det! Se fremover, du! Gud er ikke dummere enn at Han vet at ingen kommer til Han eller noen med 'frimodighet' og med tillitt om man regner med straff...og at vi ikke er spesielt glad i noen som.vi er redde for... Djevelen vet det og er slu nok til å fortelle deg at 'er du sikker på at du er elsket av Gud'...? Jesus sa Ja, og også Gud. Han sa vel regelrett 'hold kjeft' og gav Djevelen fingeren da Han tok på seg skylden for alt, slik at Djevelen ikke kunne komme med slike argumenter lengre.... Synden og Straffen er tatt bort, sier Bibelen! Nåde er det som er igjen, og den er å få via Jesus. Det er alt vi er bedt om å gjøre, tro det - resten gjorde og gjør Han. Står det i Bibelen at Jesus ikke tok på seg noen spesielle utvalgte synder? Hun som ble grepet i ekteskapsbrudd da...var det ikke nettopp Jesus som sa; jeg dømmer deg ikke....ikke gjør det igjen. Hvem ville kaste steinene på henne? Alle andre enn Han. Hun prostituerte; hvem tok i mot henne og tilgav henne? Jesus. De andre mente han ikke burde... Han sier Han kom for å redde og ikke for å dømme..., men det er jo det noen lærer oss at Han liksom skulle mene noe annet. Hos Jesus er det rom for tilgivelse for alt, men det er forskjell på å få tilgivelse og tillatelse. Vi har ikke tillatelse til å gå amok, men vi har tilgivelse når vi har feilet. Slik du ikke liker at din sønn stjeler noe i butikken, du kaster Han ikke ut og dreper Han; du setter deg ned og er like glad i Ham og sier; ikke gjør det igjen vennen... Nå går mor ned og betaler for sjokoladen og så har du lært... Endret 8. januar av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå