Gå til innhold

Blandebatteri til vask som ikke blander

Ouf

Anbefalte innlegg

Hei alle, etter flere måneder uten lunkent vann på badet er jeg endelig lei nok til å gjøre noe med det;; casen er altså: 

Har blandebatteri til vask med kald-start funksjon (ensen fra ikea), men problemer med at den ikke blander varmt og kaldt - vannet er iskald til jeg drar den langt nok til venstre til at varmt-vannet slår inn, men da er det kun lunkent til alt det kalde vannet som var igjen har rent ut - så brennende varmt. Så jeg får altså ut både varmt og kaldt vann, den bare blander ikke. Er det noen som har erfaring med liknende? Tenker jo det ikke burde være vanntilførselen som er problemet når jeg tross alt får ut begge delene, så da er det blandebatteriet? Altså jeg må bytte det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Ouf skrev (13 minutter siden):

Hei alle, etter flere måneder uten lunkent vann på badet er jeg endelig lei nok til å gjøre noe med det;; casen er altså: 

Har blandebatteri til vask med kald-start funksjon (ensen fra ikea), men problemer med at den ikke blander varmt og kaldt - vannet er iskald til jeg drar den langt nok til venstre til at varmt-vannet slår inn, men da er det kun lunkent til alt det kalde vannet som var igjen har rent ut - så brennende varmt. Så jeg får altså ut både varmt og kaldt vann, den bare blander ikke. Er det noen som har erfaring med liknende? Tenker jo det ikke burde være vanntilførselen som er problemet når jeg tross alt får ut begge delene, så da er det blandebatteriet? Altså jeg må bytte det? 

Det kan være termostaten i blandebatteriet ikke fungerer som den skal. Har opplevd det samme, bare med dusjbatteri. Endte opp med å bytte. Ikea har veldig bra garantier, så du kan jo demontere det og ta det tilbake. Evt. bare kjøpe et nytt. Skal uansett ikke være sånn

Anonymkode: 434fa...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouf skrev (22 minutter siden):

Hvorfor ringer du ikke en rørlegger🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rødstrupa skrev (6 minutter siden):

Hvorfor ringer du ikke en rørlegger🤔

Ensen blandebatteri koster ca. 750 kr på Ikea. Å få en rørlegger til å se på det, koster 1500,- før han har satt seg i bilen. 

Anonymkode: 434fa...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...