AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Del Skrevet 22 timer siden Jeg kjenner en som må bruke engangskateter for å urinere. Når jeg spør hvorfor, så sier han at noe gikk galt under en operasjon da det ble innlagt kateter. Men er dette sant? Jeg har ikke møtt eller hørt om noen som må bruke det. Hva kan være årsaken? Vedkommende er i nær familie, og jeg er litt bekymret for at det er noe verre og at han ikke er ærlig med meg. Anonymkode: 7f1be...7f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Del Skrevet 21 timer siden Ordet er sant er jo umulig for oss å vite, men jeg anser det ikke for usannsynlig. En mann i min vennekrets har måttet kateterisere seg selv ved vannlating i flere år. Han har MS. Anonymkode: e1170...c8f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Del Skrevet 21 timer siden Har vennine som ble operert for kreft i livmor eggstokker og livmorhals. I forbindelse med det kom de borti noen nerver og ho må bruke kateter for å kunne tømme seg. Får ikke til å tisse i det hele tatt Anonymkode: 31f5d...7fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Del Skrevet 21 timer siden Det var da en underlig ting å lyve om i såfall? Jeg måtte bruke engangskateter selv en periode etter fødsel, fordi muskulaturen ikke fungerte helt som den skulle. Urinveiene er komplekse greier som er avhengig av fungerende reflekser og muskulatur for å fungere slik det skal. Anonymkode: d124b...292 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Del Skrevet 21 timer siden (endret) Så det er fysisk mulig. Hvor vanlig er dette? Finnes det ingen løsninger på det? Jeg har vært bekymret for at han har kreft eller alvorlig sykdom som han ikke er ærlig om. Dette er den typen mann som kan falle og bryte foten og du må tvinge han til lege, for "det ordner seg nok"... Anonymkode: 7f1be...7f2 Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 21 timer siden av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 21 timer siden #6 Del Skrevet 21 timer siden Tråden er ryddet for innlegg av signert helsepersonell. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Del Skrevet 21 timer siden Altså det er jo ikke ofte at kateteriserisering i seg selv gir såpass komplikasjoner at en må bruke engangskateter fast eller over lengre periode. Slik det virker som her? Da lurer jeg mer på om det er sykdom/skade/operasjon som har medført komplikasjoner. Kateter kan ha blitt brukt da. Men tviler det er selve kateteret som da er årsaken til komplikasjonen. Anonymkode: 058e4...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Del Skrevet 21 timer siden Sannsynligvis sant. Han bruker det nok ikke for gøy, men fordi det er et behov. Om det skulle være noe annet som han ikke har fortalt deg, er det fordi han ikke ønsker å fortelle deg. Det må du respektere. Og om han er en sånn som må tvinges til lege, så har han legekontakt for å få resept på kateter, så legen følger vel opp. Anonymkode: c0616...7f8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden Jeg måtte kateteriseres 2 ganger i døgnet i en periode, mellom to operasjoner. Har fremdeles av og til litt problemer med å tømme blæra. Startet med kateter og infeksjon som gikk for langt, og deretter operasjoner i underlivet, så absolutt mulig at han snakker sant. Hvorfor skulle noen lyve om sånt? Anonymkode: 06f26...486 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ejliis Skrevet 21 timer siden #10 Del Skrevet 21 timer siden Spoiler Min far brukte engangskateter en god periode da han fikk en infeksjon og problemer med å tømme seg ordentlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Del Skrevet 20 timer siden Mannen min bruker engangskateter hver gang han skal urinere, det har han gjort hver dag de siste 3 årene, det er da ikke noe problem det. Trenger ikke være noe alvorlig selv om. Min mann er helt frisk ellers. Men uansett hva så er det opp til han å fortelle eller ikke fortelle så hvis det er det han har fortalt deg ts, så er det også det han vil du skal vite. Det synes jeg du skal respektere Anonymkode: 10067...358 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Del Skrevet 19 timer siden Ut fra det jeg har hørt om kateterbruk så ville jeg tenkt at dette kunne være mulig, ja. Sikkert ganske sjelden det skjer, men ikke umulig. Anonymkode: 58f7e...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå